پرینت

رشد بالای سرقت اطلاعات کاربری در یاهو

on .

طبق گزارش های بدست رسیده از برخی از منابع آگاه شرکت یاهو تعدادحساب های کاربری به سرقت رفته یاهو رو به افزایش می باشد که تا کنون این تعدا به 1 میلیارد مورد گزارش شده است.

رشد بالای سرقت اطلاعات کاربری در یاهودر گزارش آمده خبرنگار  ؛طبق گفته یکی از مدیران اسبق یاهو که هم اکنون ارتباط نزدیکی با کارکنان یا ه  دارد عنوان کرد: اطلاعات حساب های کاربری به سرقت رفته این شرکت دوبرابر آن آماری است که منتشر شده است. 

این مدیر به تعداد این هک  ها اشاره داشت و افزود تا کنون تعداد حساب های کاربری هک شده بین 1 میلیارد تا 3 میلیارد می باشد که این رقم دوبرابر آماری است که  توسط یاهو گزارش شده است.

طبق گفته این مسئول اسبق یا هو اشخاصی که از سرویس های خدمات ورزشی و خدمات مالی  ویا ایمیل استفاده می کنند باید  کلمات عبور خودشان را وارد کنند وبرای این عمل به یک مرکز اصلی  شناسایی  هویت ارجاع داده می شوند و از این طریق اجازه دسترسی به آن ها داده می شود.

طبق ادعای یکی از مدیران اجرایی سابق یاهو ، طراحی سیستم داخلی یاهو به گونه ای  می باشد  که نفوذ به آن حجم بسیار زیادی از داده های خصوصی کاربران را افشا می کند.

این مدیر اجرایی ابراز داشت که در سال 2014 هکر ها این پایگاه داده را مورد حمله خود قرار دادند که درنتیجه 7000تا 1 میلیارد نفر از کاربران توانستند به یاهوو دسترسی پیدا کنند و همچنین از حساب های غیر فعال یاهو نیز سرقت به عمل آوردند.

گفتنی است ؛مدیر عامل یاهو تعداد حساب های  کاربران فعال در یاهو را تعدادی بالغ بر 800 میلیون  دانست که هم اکنون این تعداد به بالای 1 میلیارد مورد فزونی یافته است.

شایان ذکر است بدانید تا کنون از نحوه هک یاهو توسط هکر ها هیچ اطلاعاتی  درج نشده است.

انتهای پیام/

رشد بالای سرقت اطلاعات کاربری در یاهو

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2