پرینت

هوش مصنوعی؛ تثبیت کننده موقعیت بالن های اینترنت گوگل

on .

شرایط جوی خاص پیش روی بالن های اینترنت گوگل بوسیله هوش مصنوعی کنترل خواهد شد.

هوش مصنوعی؛ تثبیت کننده موقعیت بالن های اینترنت گوگل
در گزارش آمده خبرنگار ؛ سه سال از زمان شروع پروژه Loon گذشته است، پروژه ای که در آن کمپانی گوگل توانست بوسیله فرستادن بالن های اینترنت به مناطق غیر قابل دسترس روی کره زمین، دسترسی به اینترنت را برای همگان مهیا کند،  شکاف های دیجیتالی موجود را پر و حتی مشکلاتی که در اثر حوادث طبیعی ایجاد شده را نیز پوشش دهد. حالا در ادامه روند این پروژه جهانی، مشکلات جدیدی پیش روی برنامه ریزان قرار گرفته است:  مشکلات جوی در مناطقی با ارتفاع چند ده هزار متری از سطح زمین و روبرو شدن با الگوهای غیر قابل پیش بینی.

پیش از این بالن های اینترنت با استفاده از الگوریتم های استاتیک بطور منظم و با شرایط قابل پیش بینی تغییر ارتفاع داده و در یک موقعیت ثابت باقی می ماندند. حال با این شرایط جدید شرکت گوگل اعلام کرده که با استفاده از  فناوری هوش مصنوعی و سامانه یادگیری  ماشین می تواند تغییرات رفتارهای جوی را بر روی بالن های خود کنترل کرده و موقعیت آنها را همچنان ثابت نگه دارد.

گفتنی است؛ استفاده از هوش مصنوعی کاهش چشمگیری در هزینه های مصرفی را برای شرکت گوگل به همراه خواهد داشت و همچنین تثبیت موقعیت بالن ها را در طولانی مدت به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/

هوش مصنوعی؛ تثبیت کننده موقعیت بالن های اینترنت گوگل

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2