پرینت

ارسال رمز عبور مخفی به وسیله بدن انسان

on .

دانشمندان به تازگی راهی برای ارسال امن رمز های مخفی پیدا کرده اند که در این روش رمز از طریق بدن انتقال پیدا می کند.

محققان یک راه برای ارسال کلمه عبور ابداع کرده اند که در این روش  کلمه عبور امن  از طریق بدن انسان به صورت بی خطر ارسال می شود.

در این روش انتقال جریان با فرکانس پایین بدن تولید شده  توسط اثر انگشت به وسیله  تاچ پد به دستگاه های مصرف کننده  می رسد.

به طور مثال توسط این روش می توان با گوشی هوشمندتان و با لمس حسگر اثر انگشت کد مخفی خود را از طرق بدنتان انتقال دهید برای بازکردن در.

 Gollakota استادیار علوم کامپیوتر ومهندسی دردانشگاه واشنگتن عنوان کرده است که از سنسور اثر انگشت تاکنون به عنوان یک دستگاه ورودی استفاده شده است این برای اولین بار است که این سنسور  با هدف ارسال اطلاعات به بدن استفاده می شود.

روش انتقال کد از طریق بدن راه امن تری برای انتقال اعتبار و اطلاعات بر روی دستگاه هایی مانند یک قفل هوشمند درب و یا دستگاه و پزشکی و یک تلفن می باشد که  برای رمز گشایی نیاز به تصدییق هویت دارند و از شما رمز پرسیده می شود.

ارسال رمز عبور مخفی به وسیله بدن انسان

یک دانشجوی دکترای مهندسی برق در مقاله ای عنوان کرده که بدون استفاده از امواج وای فای و  بستر انتقالی هوا ، با لمس اثر انگشت خود اطلاعاتش  را به در هوشمند ارائه داده و قفل آن را باز کرده است.

تیم تحقیقاتی این اختراع ، این روش را روی گوشی های آیفون و دستگاه های دیگر برای ساخت سنسور های تاچ آیفون و صفحه پد یک لپ تاپ خازنی نیز مورد آزمایش قرار دادند.

در این آزمایش افراد در شرایط مختلفی چون راه رفتن و ایستادن و خوابید این روش را امتحان کردند ودر نتیجه مشخص شد که این روش در تمامی این زمینه ها پاسخگو می باشد.

دانشجویی عنوان کرد که این روش را می توانید با ارسال یک سیگنال قوی در تمامی نقاط بدن خود اعم از دست پا و قفسه سینه رمز را انتقال دهید.

تیم تجزیه و تحلیل این سنسور دریافتند که این کدبا انتقال فرکانس زیر 30مگا هرتز می باشد که به راحتی از طریق بدن انسان انتقال پیدا می کند.

شما به طور معمول  از این سنسور را با استفاده از سیگنال های ورودی دریافت می کنید اما مهندسان راهی را برای استفاده از این سیگنال دریافتند که با  سیگنال های  خروجیداده های موجود در یک رمز عبور یا کد را به دست می آورند.

این تکنولوژی همچنین می تواند برای انتقال کلید امن به دستگاه های پزشکی مانند مانیتور گلوکز یا پمپ انسولین، که به دنبال تایید هویت کسی قبل از ارسال و یا به اشتراک گذاری داده مفید باشد.

این نشان دهنده گام نخست است داده ها می تواند از طریق بدن منتقل شود.

منبع:weforum

انتهای پیام/

ارسال رمز عبور مخفی به وسیله بدن انسان

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2