پرینت

در ماه های آینده تقاضا برای آیفون 7 کاهش می‌یابد

on .

اگرچه آیفون 7 عملکردی بهتر از پیش‌بینی‌ها داشته است اما تحلیلگران می‌گویند تقاضا برای این گوشی در ماه‌های آینده با کاهش شدیدی همراه می‌شود.

در ماه های آینده تقاضا برای آیفون 7 کاهش می‌یابد در گزارش آمده خبرنگار  ؛ مدت زمان زیادی نیست که آیفون ۷ اپل وارد بازار شده است و نمی‌دانیم آمار دقیق فروش این گوشی چقدر است؛ اما می‌توان گفت پرچم‌دار اپل بهتر از پیش‌بینی‌ها عمل کرده و فروش خوبی داشته است. تحلیلگر موسسه KGI، مینگ چی کو بیان کرده است که تقاضا برای این گوشی به اوج خود رسیده ولی در ماه‌های آینده شاهد افت این تقاضا خواهیم بود.

بنا بر ادعای کو؛ تقاضا برای آیفون ۷ از حالا تا ماه دسامبر افت شدیدی تجربه خواهد کرد. از طرفی کو مدعی است تحلیل‌گران پیش‌بینی فروش آیفون ۷ را در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۵ تا ۱۵ درصد پایین آورده‌اند. کو در نوشته‌های خود به سرمایه‌گذاران به نکات زیر اشاره کرده است: ما فکر می‌کنیم که پیش‌بینی فروش آیفون ۷ به دو دلیل دچار کاهش خواهد شد؛ (۱) تقاضای کمتر از انتظار برای آيفون ۷ با صفحه نمایش ۴.۷ اینچی که تغییرات زیادی به خود ندیده است و (۲) کاهش زمان تحویل آیفون ۷ پلاس که نشان می‌دهد تقاضا برای این محصول کمتر شده است.

البته ذکر این نکته ضروری است که احتمالا کاهش زمان تحویل گوشی در اثر کاهش تقاضا نبوده و اپل مشکل محدودیت تولید را برطرف کرده باشد؛ اما با این حال کو همچنان بر پیش‌بینی قبلی خود مبنی بر کاهش فروش آیفون ۷ در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۷ نسبت به سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۶ پافشاری کرده است.

همچنین کو اوضاع در چین را برای اپل چندان مناسب نمی‌بیند. هر چند انتظار می‌رود اپل با پر کردن انبارهای خود قصد دارد تا قبل از سال جدید چینی‌ها، گوشی‌های بیشتری بفروشد؛ اما رقبا در چین بسیار قدر هستند و اجازه‌ی رشد سهم بازار در چین را به اپل نخواهند داد.

رقابت در سال‌های آینده جذاب‌تر نیز خواهد شد؛ چرا که پس از سامسونگ حالا اپل رقیبی مانند گوگل را هم در کنار خود می‌بیند. باید منتظر ماند و دید نتیجه‌ی این رقابت چه خواهد شد.

منبع: زومیت

انتهای پیام/

در ماه های آینده تقاضا برای آیفون 7 کاهش می‌یابد

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2