پرینت

اپل به دنبال سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در سافت بانک

on .

اپل در حال مذاکره با SoftBank ژاپن به منظور اختصاص یک میلیارد دلار در صندوق سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری این کمپانی ژاپنی در حوزه‌ی فناوری است.

اپل به دنبال سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در سافت بانک در گزارش آمده خبرنگار ؛ گزارش‌های منتشرشده نشان از این دارد که اپل در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در صندوق سرمایه‌گذاری تأسیس‌شده توسط کمپانی ژاپنی SoftBank است که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار روی استارتاپ‌های فعال در حوزه‌ی فناوری سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سافت بانک در نظر دارد بیش از ۲۵ میلیارد دلار برای این صندوق سرمایه‌گذاری اختصاص دهد. این کمپانی ژاپنی در گفتگو با صندوق سرمایه‌گذاری عربستان صعودی، درصدد افزایش میزان سرمایه تا ۴۵ میلیارد دلار است.

SoftBank در پی آن است تا به‌جای اینکه روی استارتاپ‌ها و کمپانی‌های نوپای فناوری به‌تنهایی سرمایه‌گذاری کند، این موضوع را از طریق صندوق سرمایه‌گذاری و مشارکت سایر کمپانی‌ها و دولت‌ها پیش ببرد.

البته در این بین برخی سیاست‌های سافت بانک؛ شک و تردیدی میان تحلیلگران ایجاد کرده است؛ مثلا می‌توان به بدهی ۱۱۹ میلیارد دلاری این کمپانی اشاره کرد. هیچ یک از دو کمپانی سافت‌بانک و اپل در مورد انجام مذاکرات به‌منظور سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری کاپرتینویی‌ها اظهار نظر خاصی انجام نداده‌اند.

وال‌استریت ژورنال اعلام کرد اپل امیدوار است با سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها از طریق مشارکت در صندوق سافت‌بانک، از آخرین فناوری‌های درحال‌توسعه باخبر باشد.

انتهای ییام/

اپل به دنبال سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در سافت بانک

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2