یکشنبه, 25 خرداد 1393 05:59

زاکربرگ در پی عرضه‌ی آکیولس‌ریفت در پایین‌ترین قیمت ممکن است

نوشته شده توسط  admin
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
زاکربرگ در پی عرضه‌ی آکیولس‌ریفت در پایین‌ترین قیمت ممکن است

آکیولس‌ریفت یکی از پیشگامان در عرصه‌ی تولید ابزار‌های مرتبط با واقعیت افزوده است، اما تمامی مدیران و کارکنان این کمپانی بر این حقیقت واقفند که علی‌رغم پیشرو بودن، همه چیز یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. براساس پیش‌بینی‌های Brenden Iribe، آکیولس موفق به فروش یک میلیون دستگاه از اولین محصول خود خواهد شد. اما فیس‌بوک و زاکربرگ چه تاثیری روی این محصول خواهن

...
زاکربرگ در پی عرضه‌ی آکیولس‌ریفت در پایین‌ترین قیمت ممکن است

آکیولس‌ریفت یکی از پیشگامان در عرصه‌ی تولید ابزار‌های مرتبط با واقعیت افزوده است، اما تمامی مدیران و کارکنان این کمپانی بر این حقیقت واقفند که علی‌رغم پیشرو بودن، همه چیز یک شبه اتفاق نخواهد افتاد. براساس پیش‌بینی‌های Brenden Iribe، آکیولس موفق به فروش یک میلیون دستگاه از اولین محصول خود خواهد شد. اما فیس‌بوک و زاکربرگ چه تاثیری روی این محصول خواهند داشت؟

زاکربرگ در خصوص آکیولس‌ریفت و بازار آن چنین اظهار نظر کرده است:

بازار هدف آکیولس به‌اندازه‌ی بازار کنسول‌های بازی نخواهد بود، هرچند می‌توان در آینده‌ به چنین اهدافی نیز دست یافت، اما اولین قدم برای آکیولس پایین نگه داشتن انتظارات، جذب علاقمندان و اولین گروه از کاربران به این فناوری است. همچنین نباید ایجاد بستر مورد نیاز برای توسعه دهندگان را از یاد برد، چراکه این گروه می‌توانند با ایجاد اپلیکیشن‌ها تجربیات بی‌بدیل و تازه‌ای را به این پلتفرم اضافه کنند که کاربران نمی‌توانند در سایر اکوسیستم‌ها و ابزار‌ها تجربه نمایند.

طبیعتاً فیس‌بوک نقش پررنگی در تصمیمات اتخاذ شده دارد، هرچند Irbie عنوان کرده است که مبالغ کلان سرازیر شده‌ی فیس بوک به این کمپانی، اولین محصول آکیولس ریفت را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. آکیولس هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه‌ی اولین محصول خود ارائه نکرده است، اما با اشاره به تلاش فراوان کارکنان برای عرضه‌ی آن تا پایان سال 2015 میلادی اشاره‌ی کوتاهی به در دسترس بودن این محصول در سال آتی میلادی کرده است. هنوز نمی‌توان به قطعیت در مورد اضافه شدن ویژگی‌های مرتبط با فیس‌بوک و منابع این شبکه‌ی اجتماعی سخن به میان آورد.

یکی دیگر از منابعی که فیس‌بوک تاثیر بسزایی در آن خواهد داشت، بحث قیمت تعیین شده‌ی محصول است. براساس گفته‌های Iribe، مارک‌زاکربرگ تصمیم به کاهش حداکثری حاشیه‌ی سود و پایین بردن قیمت تعیین شده برای اولین محصول آکیولس گرفته است. Iribe نیز با ایده‌ی زاکربرگ در مورد کاهش قیمت موافقت کرده است. اما در عین حال وی به این نکته نیز اشاره کرده است که کمپانی آکیولس در پی عرضه‌ی یک محصول خوب در کنار ایجاد یک کسب و کار پررونق به‌جای یک کمپانی ضررده است. زاکربرگ بیشتر در پی آن است تا محصولی با بهترین کیفیت ممکن را با کمترین قیمت به بازار عرضه کند.

وجود یک کمپانی ثروتمند به نام فیس‌بوک، تاثیر خود را روی نسل دوم از محصول آکیولس به روشنی مشخص خواهد کرد.

Iribe‌در این مورد چنین گفته است:

استفاده از منابع مالی فیس‌بوک، این امکان را در اختیار ما قرار خواهد داد تا کیفیت نسل دوم محصول خود را به مراتب بالاتر ببریم.

در حال حاضر Iribe در پی ایجاد اشتیاق بین توسعه‌دهندگان برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها و اضافه کردن ویژگی‌ها‌ی جدید برای آکیولس است تا این محصول را وارد مرحله‌ی جدیدی از تجربیات کاربران نماید. مدیرعامل آکیولس اعتقاد دارد که هم‌اکنون نیز محتوای بسیار خوبی برای این ابزار توسعه داده شده است، اما این تعداد کافی نیست.

ادامه مطلب http://www.zoomit.ir/it-news/12020-zuckerberg-price-oculus-lowest

خواندن 920 دفعه