خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 62
سه شنبه, 25 شهریور 1393 19:32

معرفی ۲۰ بازی برتر رایگان برای رایانه‌های شخصی (قسمت دوم)

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

اگر توجه کرده باشید در دو سه سال اخیر تعداد بازی‌های رایگان جدا از رایانه‌های شخصی٬ در دیگر پلتفرم‌ها مخصوصا موبایل رشد فزاینده‌ای داشته‌اند. اگر قسمت اول مقاله و ۵ بازی که معرفی کردیم را مطالعه کرده باشید٬ حتما متوجه‌ شده‌اید که بازی‌های رایگان برخلاف صفتی که دارند٬ تا چه اندازه می‌توانند بازدهی مالی و سود برای شرکت سازنده به ارمغان بیاورند تا جای

...

اگر توجه کرده باشید در دو سه سال اخیر تعداد بازی‌های رایگان جدا از رایانه‌های شخصی٬ در دیگر پلتفرم‌ها مخصوصا موبایل رشد فزاینده‌ای داشته‌اند. اگر قسمت اول مقاله و ۵ بازی که معرفی کردیم را مطالعه کرده باشید٬ حتما متوجه‌ شده‌اید که بازی‌های رایگان برخلاف صفتی که دارند٬ تا چه اندازه می‌توانند بازدهی مالی و سود برای شرکت سازنده به ارمغان بیاورند تا جایی که پرفروش‌ترین بازی تاریخ٬ یک عنوان رایگان از شرکت بلیزارد است. همین سوددهی و بازدهی بالا عاملی شد تا شرکت‌های دیگر بازی‌سازی نیز کم کم به فکر ساخت این نوع عناوین باشند و حال مشاهده می‌کنیم که تعداد بسیار زیادی عنوان رایگان در تمامی پلتفرم‌ها عرضه شده است. وقتی رو به موبایل می‌کنیم٬ بازی‌های قدرتمندی مانند Clash of Clans را می‌بینیم که میلیون‌ها مخاطب در سراسر دنیا دارد و بسیاری از آن‌ها برای پیشرفت سریع‌تر در بازی٬ تصمیم به خرج کردن پول خود می‌کند. به نوعی سیستم بازی‌های رایگان و شرکت‌های بازی‌سازی نوعی معتاد کردن است. شرکت٬ محصول خود را با امکانات زیاد به صورت رایگان در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد و وقتی مخاطب معتاد بازی شد٬ وقت این می‌رسد که سازنده٬ مزایای بیشتری را نشان دهد که فقط با خرج پول امکان دسترسی به آنها ممکن است. طبق آمارهایی که منتشر شده٬ درصد بالایی از گیمرهای دنیا بازی‌های رایگان را انجام می‌دهند و حتی بیشتر از کسانی که پول برای خرید بازی می‌دهند٬ در بازی‌های رایگان خرج می‌کنند.

توجه داشته باشید که در لیست زیر هیچ رده‌بندی میان بازی‌ها صورت نگرفته است و صرفا قصد ما معرفی آنها می‌باشد.

 

نام بازی: Star Wars: Old Republic

سازنده و ناشر : EA Games / BioWare

سبک : چند نفره آنلاین نقش آفرینی (Multiplayer online role-playing)

پلتفرم : ویندوز

تاریخ عرضه : دسامبر ۲۰۰۹

Star-wars

یکی از محبوب‌ترین سری فیلم‌های دنیا در سبک علمی تخیلی به طور حتم جنگ‌ستارگان است و همین محبوبیت سبب شده تا بازی‌هایی که براساس این فیلم و یا به طور کلی خط داستانی آن ساخته می‌شود٬ با استفبال زیادی رو به رو شود. یکی از این عناوین که به صورت رایگان و در سبک چند نفره آنلاین نقش آفرینی ساخته شد٬ جمهوری قدیم نام داشت. طبق برآوردها و گزارشات به دست آمده٬ بودجه‌ی ساخت و توسعه‌ی این بازی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار بوده است که در زمان خود٬ گران‌ترین بازی ویدیویی لقب گرفت.

جمهوری قدیم با این‌که به هدف خود یعنی پشت سر گذاشتن دنیای وارکرفت دست پیدا نکرد٬ اما جزو برترین‌های سبک خود بود. تبلیغات زیاد و مارکتینگ قوی که EA Games برای این بازی پدید آورد٬ سبب شد تا تنها در سه روز بیش از ۱ میلیون نفر در این بازی ثبت نام کنند و سریع‌ترین رشد را بین تمام بازی‌های هم سبک خود داشته باشد.

این بازی اوایل عرضه رایگان نبود و کاربرین باید هزینه‌ی ماهیانه برای اشتراک خود می‌پرداختند. از زمان عرضه تا فوریه ۲۰۱۲ آمار بازیکنان به ۱.۷ میلیون نفر افزایش پیدا کرد، اما در ماه می ۲۰۱۲ تا ۱.۳ میلیون کاربر ریزش داشت. در جولای همان سال تعداد کاربرین به زیر یک میلیون نفر رسید که باعث شد شرکت سازنده تصمیم بگیرد تا بازی را Free to Play کند. ۱۵ نوامبر ۲۰۱۲ بازی حالت رایگان به خود گرفت که البته٬ هنوز گزینه‌ی اشتراک ماهانه برای دریافت آیتم‌های بیشتر و امکانات بهتر در دسترس بود اما بیشتر آیتم‌ها و سطح‌های پیشرفت بازی٬ باز و رایگان شده بود. رایگان شدن بازی تفریبا جواب داد و طبق گزارش‌‌های منتشر شده تا آگوست ۲۰۱۴ تعداد بازیکنان به بیش از یک میلیون نفر افزایش پیدا کردند.

اگر علاقه‌ی خاصی به بازی‌های علمی تخیلی دارید و می‌خواهید در یک چنین دنیایی شخصیت دلخواه خود را داشته باشید٬ مطمئنا جنگ ستارگان: جمهوری قدیم انتخاب مناسبی خواهد بود.

دانلود بازی از Orgin

دانلود ویدیو

 

نام بازی: Team Fortress 2

سازنده و ناشر : Valve 

سبک : شوتر اول شخص

پلتفرم : ویندوز٬ ایکس‌باکس ۳۶۰ ٬ پلی‌استیشن ۳ ٬ OS X ٬ لینوکس

تاریخ عرضه : اکتبر ۲۰۰۷

Team-fortress-2

خیلی قبل‌تر از عنوان دوتا ۲،‌ شرکت والو یکی از برترین و محبوب‌ترین عناوین اول‌شخص رایگان را به نام Team Fortress 2 پدید آورد. تاریخچه‌ی این بازی به سال ۱۹۹۶ و نمایشگاه کوایک‌کان برمی‌گردد. آن زمان یک تیم ماد سازی اقدام به ساخت ماد از روی بازی هالف‌لایف به اسم Team fortress کردند و توجه والو را به خود جلب کردند که در آخر سبب شد طراحان این ماد به استخدام شرکت والو دربیایند و قسمت اول تحت عنوان Team Fortress Classic در سال ۱۹۹۹ منتشر شد. اما قسمت دوم این بازی با تغییرات بسیار زیاد از نظر گرافیکی و استایلی از سال ۱۹۹۸ کار ساختش آغاز شد و سرانجام در سال ۲۰۰۷ و طی کردن ۹ سال روند ساخت طولانی٬ در قالب بازی‌های Orange Box در کنار عناوینی مانند هالف‌-لایف ۲ و پورتال عرضه شد که همین بسته یکی از پرفروش‌ترین پک‌های بازی در طول تاریخ شد. پس از ۴ سال شرکت والو تصمیم گرفت این بازی را رایگان کند اما در کنارش سیستم خرید درون بازی نیز برای کسانی که خواهان پیشرفت سریع و دست‌یابی به آیتم‌های با ارزش هستند٬ گنجانده شد.

سبک بازی Team Fortress 2 شوتر اول شخص تیمی است و بازیکنان در نقشه‌های کوچک و بزرگ در قالب دو تیم آبی و قرمز به رقابت با یک‌دیگر می‌پردازند. هر شخص در بازی می‌تواند کلاس دلخواه خود را از بین نه کلاس خاص انتخاب کند. کلاس‌ها نیز به سه بخش تدافعی٬ تهاجمی و پشتیبانی تقسیم شده‌اند و هر کدام از آن‌ها نیز قابل شخصی‌سازی با صدها آیتم است که در بازی گنجانده شده است. شرکت والو تا به این لحظه پشتیبانی کاملی از بازی کرده است و همچنان هم به این پشتیبانی با ارایه‌ی بروزرسانی‌های جدید و اضافه کردن آیتم‌های مختلف ادامه می‌دهد. اگر از طرفداران پروپاقرص سبک شوتر اول شخص هستید٬ مطمئنا نباید از قوی‌ترین بازی رایگان این سبک یعنی Team Fortress 2 بگذرید.

دانلود بازی از استیم 

دانلود ویدیو

 

نام بازی: Path of Exile

سازنده و ناشر : Grinding Gear

سبک : اکشن نقش آفرینی از نوع هک‌ اند اسلش (Action role-playing, hack and Slash)

پلتفرم : ویندوز

تاریخ عرضه : اکتبر ۲۰۱۳

Path-of-Exile

اگر از فضای تاریک و گیم‌پلی درگیرکننده‌ی دیابلو خوشتان‌ می‌آید و اگر دنبال عنوانی شبیه به آن هستید٬ شرکت نیوزیلندیGrinding Gear بازی Path of Exile را به شما معرفی می‌کند. این بازی چیزی حدود ۷ سال توسط این شرکت در دست ساخت بوده و در سال ۲۰۱۳ به طور رسمی بعد از انتشار نسخه‌ی بتا٬ منتشر شد. این عنوان مانند همتای خود٬ دیابلو٬ دارای کلاس‌های مختلف مانند رنجر٬ تمپلار٬ سایه و ... است که بازیکن با انتخاب هر یک می‌تواند آن را با آیتم‌های مختلف شخصی‌سازی کند. این بازی با اینکه رایگان است٬ اما مانند خیلی از عناوین دیگر از سیستم پرداخت درون بازی بهره می‌برد و بازیکن توانایی خرید و پیشرفت به وسیله پرداخت پول را دارد.

یکی از خلاقیت‌هایی که این بازی دارد٬ وجود لیگ رقابتی در آن است که تا سه ماه می‌تواند ادامه داشته باشد. در این لیگ‌ها٬ قهرمانان به رقابت با یک‌دیگر و همچنین رقابت با هیولاها و نیروهایی که در هر نقشه وجود دارد می‌پردازند. از مزایای بازی گرافیک بسیار قابل قبول و همین‌طور خشونت سرشار آن است که باعث می‌شود بازیکن هر چیز و هر کسی را که برسر راهش قرار می‌گیرد را از به طور کلی از بین ببرد.

علاقه‌مندان به سری دیابلو مخصوصا دیابلو ۲ ٬ شانس امتحان کردن این بازی را نباید از دست بدهند.

دانلود بازی از استیم

دانلود ویدیو

 

نام بازی: Warframe

سازنده و ناشر: Digital Extremes

سبک : شوتر سوم شخص

پلتفرم : ویندوز٬ پلی‌استیشن ۴ ٬ ایکس‌باکس وان

تاریخ عرضه : مارچ ۲۰۱۳ رایانه‌های شخصی٬ نوامبر ۲۰۱۳ پلی‌استیشن ۴ ٬ سپتامبر ۲۰۱۴ ایکس‌باکس وان

Warframe

بین بازی‌های رایگان٬ همه جور سبک بازی مشاهده می‌شود. یکی از بازی‌های متفاوت در بین بازی های رایگان٬ Warframe نام دارد. شرکت سازنده‌ی این بازی در سال ۲۰۰۸ ٬ عنوانی به اسم Dark Sector را منتشر کرد و با این‌که از اقبال خوبی در فروش و یا نظر منتقدین همراه نبود٬ اما ایده‌های جالب توجهی در خود داشت و حتی در مدل‌های اصلی این بازی‌٬ ایده‌های خلاقانه‌ای وجود داشت که بعدها در بازی Warframe به کار گرفته شد. گروه تنو٬ دسته‌ای از مبارزین بازستانی هستند که بعد از قرن‌ها از خواب بیدار می‌شوند و به مقابله با کلونی از انسان‌های پیشرفته مجهز به سلاح‌های رباتیک و لیزری می‌پردازند. گروه مبارزین تنو برای مقابله با دشمن از زرهی با خواص قدرتمند به اسم Warframe استفاده می‌کند.

از خصوصیات بارز این بازی اکشن سوم شخص٬ گرافیک بسیار خوب آن در کنار المان‌های جالب در بخش گیم‌پلی است. بازیکن در بازی می‌تواند از سلاح‌های گرم٬ در دو بخش اصلی و فرعی٬ و از سلاح‌های سرد مانند شمشیر٬ تَبَر و پُتک استفاده کند. علاوه بر این سلاح‌ها٬ قابلیت‌های حرکتی جالب مانند کارهای آکروباتیک و تکنیک‌های پارکوری در مبارزات و سبک نینجایی استفاده از شمشیر٬ کمک شایانی به جذابیت بازی کرده است.

Warframe دارای هر دو بخش تک نفره و چند نفره‌ی آنلاین است. در بازی ۱۴ مدل مرحله مختلف وجود دارد که به صورت تک نفره یا چند نفره قابل بازی هستند.

به مانند بیشتر بازی‌های رایگان٬ این عنوان هم از سیستم پرداخت داخل بازی پیروی می‌کند. مسلماً کسانی که به صورت رایگان این بازی را انجام می‌دهند تجربه‌ی بسیار خوبی را در بازی کسب می‌کنند و پیشرفت‌های قابل توجهی نیز خواهند داشت٬ اما برای این‌که بهترین شوید٬ مجبور به پرداخت هزینه برای خرید آپگرید و سلاح هستید. از طرفی٬ این بازی جذاب با اینکه از جلوه‌های بصری چشم‌نوازی برخوردار است٬ اما در کمال تعجب توانایی اجرا حتی بر روی سیستم‌های قدیمی را به راحتی دارد. پس نگران سیستم خود نیز نباشید. یکی از سرگرم‌کننده‌ترین بازی‌های آنلاین در انتظار شماست.

دانلود بازی از استیم

دانلود ویدیو

 

نام بازی: Firefall

سازنده و ناشر : Red 5 Studios

سبک: شوتر اول شخص / سوم شخص نقش آفرینی جهان باز

پلتفرم : ویندوز

تاریخ عرضه : جولای ۲۰۱۴

FireFall

چه عنوان ‌رایگانی متنوع‌تر از Firefall ٬  یک بازی جهان‌باز شوتر اول شخص با قابلیت تغییر به سوم شخص و المان‌های نقش آفرینی و نبرد‌های گروهی می‌تواند باشد؟ این عنوان در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و تا همین چند ماه پیش٬ به صورت بتا در دسترس بود و نهایتا برای عموم به صورت رایگان منتشر شد. سبک‌ها و ویژگی‌های بازی به مانند وسعت آن٬ بسیار زیاد است و مسلما کسانی که مشغول به این بازی می‌شوند٬ شاید تا ماه‌ها نتوانند از تمام ویژگی‌ها و قابلیت‌های Firefall استفاده کنند. شخصیت‌های بازی به پنج کلاس مختلف تقسیم می‌شوند و هر کدام در قالب گروهی٬ به رقابت و تصاحب مناطق دشمن می‌پردازند. جنگ‌ها و درگیری‌های بازی گاها بسیار وحشتناک و شلوغ می‌شود طوری که از زمین و آسمان آتش و گلوله می‌بارد. از آنجایی که بازی٬ استایل علمی تخیلی به خود دارد٬ قابلیت‌های مختلف استفاده از ربات٬ وسایل نقلیه و حتی پرواز را می‌توان تجربه کرد. محیط‌های جهان‌باز در بازی داینامیک هستند و مدام درحال تغییر و تحول هم از نظر آب و هوایی و هم از نظر شکل و شمایل سازه‌های آن به تناسب استفاده کاربرین است که این خود می‌تواند عاملی باشد تا بازی حالت تکراری به خود نگیرد. به مانند دیگر بازی‌های رایگان٬ بخش پرداخت درون بازی نیز در Firefall وجود دارد که بازیکنان می‌توانند سطح خود را سریع‌تر و بهتر از دیگران به وسیله‌ی پول ارتقا دهند.

اگرچه این بازی از دید منتقدین بسیار ضعیف قلمداد شده٬ اما باز جذابیت‌های خود را به سبب وجود چندین سبک و محیط جهان‌بازش داراست و در سوی دیگر٬ رایگان بودن آن به هیچ‌وجه عاملی نیست که بازیکن خرجی برای بازی کند و در صورتی که علاقه‌ای به آن نداشت٬ بدون قید و شرط و ضرر می‌تواند از بازی دست بکشد.

دانلود بازی از استیم

دانلود ویدیو

منبع خبر

خواندن 938 دفعه