خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 62
پنج شنبه, 03 مهر 1393 19:32

معرفی ۲۰ بازی برتر رایگان برای رایانه‌های شخصی (قسمت چهارم)

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

به قسمت چهارم و پایانی سری مقالات معرفی ۲۰ بازی برتر رایگان برای رایانه‌های شخصی رسیدیم. در سه قسمت قبل با معرفی ۱۵ بازی مطرح و بزرگی که به صورت رایگان در دسترس هستند در کنار مقدمه‌هایی برای آشنایی بیشتر مخاطبین با بازی‌های Free to play و سیاست‌های شرکت‌های بازی‌سازی در مورد این نوع از بازی‌ها٬ سعی داشتیم و داریم تا ذهنیت درستی از بازی‌های رایگان ا

...

به قسمت چهارم و پایانی سری مقالات معرفی ۲۰ بازی برتر رایگان برای رایانه‌های شخصی رسیدیم. در سه قسمت قبل با معرفی ۱۵ بازی مطرح و بزرگی که به صورت رایگان در دسترس هستند در کنار مقدمه‌هایی برای آشنایی بیشتر مخاطبین با بازی‌های Free to play و سیاست‌های شرکت‌های بازی‌سازی در مورد این نوع از بازی‌ها٬ سعی داشتیم و داریم تا ذهنیت درستی از بازی‌های رایگان ایجاد و عناوین استاندارد و خوب را معرفی کنیم. در ادامه با بخش آخر این مقالات در زومیت همراه باشید.

در بخش آخر از سری مقالات ۲۰ بازی برتر٬ به معرفی ۵ بازی در سبک‌های محبوب‌تر مانند شوترهای اول شخص و سوم شخص خواهیم پرداخت. از آن‌جایی که مخاطبین عمدتا با این سبک‌ها آشنایی دارند٬ سعی کردیم تا معرفی‌ها در بخش آخر مختصر باشند و صرفا جنبه‌های اصلی بازی و نحوه‌ی دسترسی به آن‌ها گفته شود. در قسمت‌های قبل چندی از دیدگاه‌های مخاطبین زومیتی را دریافت کردیم که اعتقاد داشتند برخی از این بازی‌ها یا به نوعی همه‌ی آن‌ها Free to play نیستند و دلیل این حرف٬‌ وجود سیستم پرداخت در بازی‌ بوده است.

به طور کلی٬‌ سیاست شرکت‌های سازنده‌ی بازی‌های رایگان مخصوصا آنلاین٬ کسب درآمد از طریق جذب مخاطبین به صورت رایگان است که قبلا نیز به این مورد اشاره‌ای داشتیم. از طرفی شاید این ادعا درست باشد که برای مثال در بازی دنیای وارکرفت تا سطح خاصی از بازی می‌شود رایگان بازی کرد و از‌ آن به بعد مجبور به پرداخت اشتراک هستیم، ولی به هر صورت این بازی به رایگان در دسترس قرار گرفته و پولی برای خریداری آن دریافت نمی‌شود. آشنایی بازیکن با سیستم و ارائه‌ی گیم‌پلی اعتیادآور از شگردهای زیرکانه‌ی شرکت‌های توسعه دهنده‌ی بازی‌های رایگان و آنلاین است که با این‌کار،  درآمد بسیاری برای آن‌ها حاصل می‌شود. در بازی‌های معرفی شده٬ بازیکن حتما مستلزم خرید آیتم و یا دسترسی نیست و در مواردی می‌توان به درجاتی رسید که خیلی از بازیکنان با پول و خرج در بازی به آن رسیده‌اند. این کاملا به سبک بازی گیمر مربوط می‌شود.

نام بازی: PlanetSide 2

سازنده و ناشر : Sony Computer Entertainment 

سبک : شوتر اول شخص چند نفره آنلاین وسیع

پلتفرم : ویندوز - پلی‌استیشن ۴

تاریخ عرضه : نسخه‌ی ویندوز ۲۰ نوامبر ۲۰۱۲ - نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ تاریخ نامعلوم در سال ۲۰۱۴

Planetside-2  

شوترهای اول‌ شخص همیشه جزو بازی‌های پرطرفدار و مطرح بودند که همیشه بخش عمده‌ای از بازار فروش جهانی را به خود اختصاص می‌دهند. اما اگر در این سبک به دنبال بازی رایگان هستید٬ گزینه‌های خوب و بسیار مناسبی مانند PlanetSide 2 از شرکت سرگرمی‌های آنلاین سونی دیده می‌شود. این عنوان که یک بازی شوتر اول شخص از نوع چند نفره آنلاین وسیع است٬ در سال ۲۰۱۲ توسط سونی برای رایانه‌های شخصی منتشر شد که ادامه‌ای بر قسمت اول این بازی در سال ۲۰۰۳ است.

سبک گیم‌پلی بازی به صورت اول شخص بیشتر شبیه به بازی Halo است. بازی در ژانر علمی-تخیلی است و جنگ‌های وسیع بسیار مدرن که به بازیکن امکان استفاده از وسایل نقلیه زمینی و هوایی را می‌دهد٬ باعث می‌شود تا شاهد یک بازی بزرگ و در عین حال اعتیادآور باشیم. از نکات خوب این بازی٬ استفاده از استاندارد شوتر‌های نظامی مانند هدف‌گیری دقیق٬ حرکت سریع و بازیابی سلامتی تدریجی است. کاربرین این بازی به دسته‌های ۲۰۰۰ تایی در سرزمین‌های بزرگ تقسیم می‌شوند و برای تسخیر و شکست هم‌دیگر به رقابت می‌پردازند. سیستم چرخش‌ آب و هوا نیز در بازی وجود دارد که سبب می‌شود نبردها در ساعات مختلفی از شبانه‌روز دنبال می‌شود. به طور کلی شاید بشود از PlanetSide 2 به عنوان یکی از بهترین بازی‌های رایگان از نظر جلوه‌های بصری نام برد. موتور گرافیکی Forgelight Engine از تکنولوژی PhysX انویدیا برای هر چه واقعی‌تر کردن فیزیک در بازی استفاده کرده است که همین قابلیت سبب شد تا کنترل وسایل نقلیه به مراتب طبیعی‌تر و واقعی‌تر شود.

با این‌که این بازی دارای بخشی برای خرید آیتم به صورت پرداخت درون بازی است٬ اما برای پیشرفت در بازی نیاز به این‌کار نیست و قسمت خرید آیتم٬ اسلحه‌های قوی‌تری نسبت به آیتم‌های داخل بازی ندارد. صرفا این فروشگاه و خرید درون بازی محدود به اسلحه‌ها و قابلیت‌های جانبی شده است.

همچنین این بازی سال جاری برای پلتفرم پلی‌استیشن ۴ نیز منتشر خواهد شد و احتمال این‌که هر دو نسخه به قابلیت CrossPlatform یعنی رقابت و بازی بین کاربرین هر دو پلتفرم مجهز شود بسیار زیاد است.

ثبت نام و دانلود بازی در وب سایت رسمی PlanetSide 2

دانلود ویدیو

 

نام بازی: Ghost Recon Phantoms

سازنده و ناشر : Ubisoft/Ubisoft Singapore

سبک : شوتر اول شخص چند نفره آنلاین 

پلتفرم : ویندوز - Wii U

تاریخ عرضه : نسخه‌ی ویندوز ۱۰ آپریل ۲۰۱۴ - نسخه‌ی Wii U نامعلوم

Ghost-recon-Phantoms

سبک شوتر سوم شخص و یک بازی از فرانچایزی مطرح.  Ghost Recon Phantoms یک عنوان کاملا رایگان است که مخاطبین آن هیچ خرجی در بازی نخواهند کرد و آزادی کاملی در بازی دارند. کلاس‌بندی‌های متنوع و در عین حال مفید٬ راه را برای چینش‌‌های خوب تاکتیکی و نظامی هموار کرده و کاملا به ریشه و سبک اصلی سری Ghost Recon پای بند است. در کنار آن٬‌ سیستم بسیار بهینه‌ی کاور٬ سبب می‌شود تا نبردهای تیمی با تاکتیک و قدرت بیشتری دنبال شود. گجت‌های پیشرفته‌ی نظامی و سیستم ارتقاء بسیار حرفه‌ای٬ نبرد‌ها را بسیار سخت می‌کند و فقط و فقط بازیکنان با همکاری تیمی می‌توانند به نتیجه برسند.

این بازی در سال ۲۰۱۲ به صورت آزمایشی توسط یوبی‌سافت عرضه شد و دو سال بعد یعنی آپریل سال جاری به طور کامل فقط برای پلتفرم ویندوز انتشار پیدا کرد. هم‌چنین قرار است این عنوان به کنسول نینتندو Wii U راه پیدا کند اما هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه آن اعلام نشده است.

ثبت نام و دانلود بازی از وب‌سایت رسمی Ghost Recon Phantoms

دانلود ویدیو

‌‌

نام بازی: Blacklight: Retribution

سازنده و ناشر : Zombie Studios

سبک : شوتر اول شخص چند نفره آنلاین 

پلتفرم : ویندوز - پلی‌استیشن ۴

تاریخ عرضه : نسخه‌ی ویندوز ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ - نسخه‌ی پلی‌استیشن ۴ دسامبر ۲۰۱۳

Blacklight-Retribution

اگر به دنبال یک بازی شوتر اول شخص با کیفیت بالا هستید٬ باید به سراغ Blacklight رفت. سیستم تیراندازی بسیار دقیق و حرفه‌ای به همراه شخصی‌سازی و ارتقاء سلاح بسیار کارآمد و پر جزئیات٬ در کنار این موضوع که بازی نسخه‌ی رایگان نیز به همراه دارد٬ از این عنوان یک بازی با کیفیت و خوش‌ساخت پدید آورده است.

Blacklight دارای حالت‌های مختلف و معمولی مانند Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag, Domination است که در بیشتر بازی‌های هم سبک‌ وجود دارد. این بازی هیچ‌گونه حالت تک نفره مگر در بخش تمرینی خود ندارد و کاملا به صورت آنلاین دنبال می‌شود. البته برای کسانی که می‌خواهند این بازی را حرفه‌ای تر دنبال کنند٬ می‌توانند از بسته‌های ۱۳ تا ۳۶ پوندی مخصوص یا به طور کلی ۷۰ پوند از شبکه‌ی استیم خریداری و بهره‌مند شوند.

ثبت نام و دانلود بازی در سایت رسمی Blacklight Retribution

دانلود ویدیو

 

نام بازی: Heroes & Generals

سازنده و ناشر : Reto-Moto

سبک : شوتر اول شخص چند نفره آنلاین 

پلتفرم : ویندوز

تاریخ عرضه : نسخه‌ی کامل نا مشخص - نسخه‌ی آزمایشی رایگان هم اکنون

Heroes-and-generals

عنوانی در سبک شوتر اول شخص نظامی به همراه المان‌های استراتژیک که در حال و هوای جنگ جهانی دوم دنبال می‌شود و بازیکن را در خط مقدم جبهه‌های خونین قرار می‌دهد. این بازی در حال ساخت و توسعه توسط استودیو مستقل Reto-Moto است و در حال حاضر به صورت آزمایشی در دسترس کاربرین قرار گرفته تا برای محصول نهایی که به این زودی‌ها ظاهرا منتشر نخواهد شد٬ آمادگی لازم را داشته باشند. همانطور که گفنیم٬‌بازی به همراه المان‌های استراتژیک است و بازیکنان قادر هستند تا تاکتیک‌های درست نظامی را در قالب تیم٬ به کار ببرند. از طرفی نقش کاربر بسیار گسترده و دستش برای تغییرات و مبارزات برنامه‌ریزی شده به لطف کلاس‌های مختلف و فرماندهی قوی در بازی٬ سرنوشت خود و دوستان و هم‌بازیان را می‌شود رغم زد. از نکات جالب توجه بازی٬‌ دارا بودن بخش داستانی در کنار چندنفره آنلاین است. بازیکن می‌تواند به وسیله‌ی تبلت و اپلیکیشن این بازی٬ در نقش یک فرمانده جنگی٬ استراتژی‌های مهم نظامی را برای پیروزی در جنگ به کار بگیرد. این عنوان جزو اولین بازی‌های بزرگی است که بر روی مرورگر اینترنتی اجرا می‌شود.

ثبت نام و اجرای بازی در سایت رسمی Heros and Generals

دانلود ویدیو

 

نام بازی: Warface

سازنده و ناشر : Crytek

سبک : شوتر اول شخص چند نفره آنلاین 

پلتفرم : ویندوز- ایکس‌باکس ۳۶۰

تاریخ عرضه : ۲۱ اکتبر ۲۰۱۳ ویندوز - ۲۲ آپریل ۲۰۱۴ ایکس‌باکس ۳۶۰

Warface

ساخت شرکت مطرح کرایتک٬ یک عنوان کاملا رایگان و آنلاین به سبک شوتر نظامی اول شخص است که بازیکن را در ‌آینده‌ای نه چندان دور و جنگ‌های سازمان‌یافته قرار می دهد. به لطف استفاده از موتور گرافیکی اختصاصی این شرکت یعنی کرای انجین٬ شاهد جلوه‌ّهای بصری راضی‌کننده در کنار انیمیشن‌های نسبتا طبیعی و استاندارد این سبک هستیم. در warface علاوه بر وجود حالت‌های معمول بازی‌های چند نفره مانند team deathmatch, plant the bomb, free for all٬ حالت دو نفره همکاری نیز وجود دارد که بازیکنان می‌توانند مراحلی را در مقابل هوش‌مصنوعی انجام‌ بدهند و امتیازات خود را افزایش دهند تا در بخش‌های دیگر نیز به کار ببرند. خوشبختانه به تازگی این بازی به صورت جهانی قابل بازی است و در دسترس همه قرار گرفته است.

دانلود و ثبت نام بازی در سایت رسمی Warface

دانلود ویدیو

منبع خبر

خواندن 1017 دفعه