خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 62
شنبه, 12 مهر 1393 08:01

مایکروسافت کمپانی سامسونگ را به‌دلیل عدم پرداخت مبلغ توافقی برای استفاده از پتنت‌ها تحت تعقیب قرار داد

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مایکروسافت و سامسونگ در سال ۲۰۱۱ میلادی توافقی را به امضا رسانده‌اند که براساس این توافق سامسونگ به‌دلیل استفاده از پتنت‌های مایکروسافت باید به‌ازای فروش هر دستگاه تلفن‌هوشمند خود مبلغ ۱۵ دلار را به ردموندی‌ها پرداخت نماید. کمپانی سامسونگ پس از خرید نوکیا توسط مایکروسافت مبلغ مربوط به سال مالی دوم را با تاخیر و بدون پرداخت سود تاخیر حاصل شده به مای

...

مایکروسافت و سامسونگ در سال ۲۰۱۱ میلادی توافقی را به امضا رسانده‌اند که براساس این توافق سامسونگ به‌دلیل استفاده از پتنت‌های مایکروسافت باید به‌ازای فروش هر دستگاه تلفن‌هوشمند خود مبلغ ۱۵ دلار را به ردموندی‌ها پرداخت نماید. کمپانی سامسونگ پس از خرید نوکیا توسط مایکروسافت مبلغ مربوط به سال مالی دوم را با تاخیر و بدون پرداخت سود تاخیر حاصل شده به مایکروسافت پرداخت کرده است.

مایکروسافت امروز دادخواستی را تسلیم دادگاه کرده که براساس آن سامسونگ از زمان خرید کمپانی نوکیا توسط ردموندی‌ها پرداخت مبلغ توافق شده برای سال‌مالی سوم قرار داد ۷ ساله را متوقف کرده است. براساس اطلاعات کسب شده از این دادخواست، مایکروسافت با ادعای عدم زیرپاگذاشتن توافقات حاصل شده بین دو کمپانی، عدم پرداخت مبلغ مورد نظر را به‌علت اعتراض سامسونگ به خرید نوکیا عنوان کرده و از این‌رو ردموندی‌ها خواستار دریافت سود ۶.۹ میلیونی مبلغ ۱ میلیارد دلاری مربوط به سال‌مالی دوم قرارداد هستند که سامسونگ با تاخیر در اختیار ردموندی‌ها گذارده است، مضاف بر اینکه سامسونگ اعلام کرده که با عدم پرداخت مبلغ مربوط به سال‌ سوم قرارداد ۷ ساله بین این دو کمپانی، به این توافق پایان می‌دهد.

مایکروسافت مدعی است که سیستم‌عامل اندروید گوگل برخی از پتنت‌های متعلق به این کمپانی را زیر پاگذاشته است، از این‌رو تولیدکنندگان ابزار‌های اندرویدی چون سامسونگ باید به‌ازای استفاده از این فناوری از طریق سیستم‌عامل اندروید مبلغی را به مایکروسافت پرداخت کنند. براساس اسناد منتشر شده ۸۰ درصد از گوشی‌های اندروید به فروش رفته در بازار ایالات متحده شامل قوانین پتنتی مایکروسافت می‌شوند. البته در این قرارداد تخفیف‌هایی نیز برای سامسونگ در نظر گرفته شده که این کمپانی کره‌ای می‌تواند با تولید و عرضه‌ی محصولات مبتنی بر ویندوزفون از آن استفاده کند.

منبع خبر

خواندن 1035 دفعه