خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 62
یکشنبه, 20 مهر 1393 20:35

سامسونگ با ارائه گوشی‌های جدید وارد نبرد در دو جبهه می‌شود

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

سامسونگ در راه دفاع از عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی تلفن‌های هوشمند دنیا باید در دو جبهه مبارزه کند. در بازار گوشی‌های پیشرفته اپل و در بازار گوشی‌های پایین‌رده محصولات چینی این غول فناوری کره‌ای را تهدید می‌کنند. با همراه باشید.

انتظار می‌رود درآمد سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2014 حدود 44 میلیارد دلار باشد که این مبلغ کاهش 20.45 درصدی درآمد سامسونگ

...

سامسونگ در راه دفاع از عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی تلفن‌های هوشمند دنیا باید در دو جبهه مبارزه کند. در بازار گوشی‌های پیشرفته اپل و در بازار گوشی‌های پایین‌رده محصولات چینی این غول فناوری کره‌ای را تهدید می‌کنند. با همراه باشید.

انتظار می‌رود درآمد سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2014 حدود 44 میلیارد دلار باشد که این مبلغ کاهش 20.45 درصدی درآمد سامسونگ را نسبت به سال گذشته در همین بازه زمانی نشان می‌دهد و البته این درآمد به این مفهوم است که درآمد سامسونگ نسبت به سه ماهه دوم سال 2014 نیز به میزان 10.22 درصد کاهش داشته است.

سامسونگ دلیل این کاهش سود را کاهش فروش تلویزیون‌های این شرکت همچنین رقابت سنگین در بازار گوشی‌های هوشمند اعلام کرده است که حتی تجارت پنل‌ نمایشگر گوشی‌های هوشمند این شرکت را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

سامسونگ بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان است که تقریبا 25 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارد. این در حالی است که سهم این شرکت از بازار گوشی‌های هوشمند در سال گذشته 32 درصد بود.

سامسونگ اعلام کرده که در سه ماهه دوم سال 2014 حدود 74 میلیون گوشی را بفروش رسانده و اگرچه این میزان در سه ماهه سوم سال 2014 اندکی افزایش هم داشته است ولی به علت هزینه‌های بالای بازاریابی و البته پایین آوردن قیمت فروش به دلیل رقابت سنگین در بازارهای بین‌المللی سود این شرکت کاهش داشته است.

اپل از یک سو و شرکت‌های چینی از سوی دیگر جایگاه سامسونگ را تهدید می‌کنند

در حال حاضر این غول فناوری کره‌ای در دو جبهه در حال مبارزه است؛ اول در مقابل اپل و در بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفته جایی که کوپرتینویی‌ها با معرفی دو مدل جدید از آیفون و شکستن رکورد فروش در همان هفته‌ی اول قدرت خود را به رخ رقیبان کشیدند. اپل با تولید فبلت آیفون 6 پلاس وارد بازار فبلت‌ها شده، بازاری که نخستین بار توسط سامسونگ ایجاد شد و حالا با ورود اپل به این بازار، سامسونگ دیگر مزیت رقابتی ارائه گوشی‌های بزرگتر نسبت به اپل را در اختیار ندارد.

از سوی دیگر، در بازار پایین‌رده‌ها نیز این شرکت با رقابتی سنگین در مقابل شرکت‌های چینی مانند شیائومی و هوآوی روبرو است. این دو شرکت چینی در حال حاضر تلفن‌های هوشمند فوق‌العاده‌ای با قیمت پایین  به بازار عرضه می‌کنند.

اما شاید مشکل بزرگتر برای سامسونگ این باشد که گوشی‌های ارزان قیمت نیز تقریبا نیاز بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند مانند وبگردی و اجرای نرم‌افزارهای رایج  را برآورده می‌سازند. در چنین شرایطی برای تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند بسیار دشوار است تا بین تولیدات خود و تولیدات سایر برندها تمایزی ایجاد کنند و شاید به همین دلیل است که این شرکت‌ها تلاش زیادی می‌کنند تا اکوسیستم جدیدی ایجاد کنند و تولید گجت‌های پوشیدنی هوشمند نیز به همین دلیل انجام می‌شود.

تاکید سامسونگ بر استفاده از اندروید موجب شده تا برای مشتریان عادی فرق زیادی بین محصولات این شرکت و اندرویدی‌های ارزان قیمت چینی نباشد

سامسونگ شرکت بسیار بزرگی است و گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های بسیاری با قیمت‌های مختلف تولید می‌کند که بسیاری از این محصولات با ارائه پرچمدارانی مانند گلکسی S5 فرصت خودنمایی چندانی پیدا نمی‌کنند. از طرفی به دلیل این که سامسونگ بر استفاده از سیستم عامل اندروید تمرکز کرده است، برای این شرکت بسیار سخت است که بتواند از میان خیل عظیم محصولات اندرویدی که اکثرا ارزان قیمت هم هستند، محصولات خود را خاص جلوه دهد، کاری که اپل با مانور دادن بر استفاده از iOS به خوبی انجام می‌دهد.

الکسی آلتونن استادیار سیستم‌های اطلاعاتی در مدرسه تجارت Warwick در این مورد می‌گوید:

موفقیت خارق‌العاده سامسونگ در دنیای گوشی‌های هوشمند، این شرکت را در موقعیتی قرار داده است که حالا باید در دو جبهه بجنگد. علاوه بر این گوگل بعنوان یکی از بازیگران اصلی در بازار گوشی‌های هوشمند حضور دارد. گوگل به تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی  با سود دِهی مناسب نیاز دارد تا از طریق آنها بازار را با محصولات اندرویدی تغذیه کند. از طرفی این شرکت به دنبال این است که میزان زیادی از سود شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند از طریق تبلیغات گوگل رقم بخورد. 

بدون تردید سامسونگ تمام تلاش خود را برای حفظ جایگاه بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند انجام خواهد داد. این شرکت اعلام کرده است که در حال کار بر روی سری جدید محصولات با طراحی و جنس بدنه‌ی جدید است. علاوه بر این سامسونگ خبر از تولید محصولات میان‌رده و پایین‌رده جدید داده است که مجهز به سخت‌افزاری قابل قبول و قیمت مناسب برای رقابت با محصولات چینی خواهند بود.

به نظر شما سامسونگ توان رقابت همزمان با اپل و شرکت‌های چینی را دارد؟ مقالات با نظرات خوب شما تکمیل می‌شوند.

منبع خبر

خواندن 960 دفعه