خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 62
شنبه, 29 آذر 1393 06:45

هفته‌ نامه‌ی شماره ۲ زومجی: هفته‌ی گذشته در دنیای گیم چه گذشت

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

 اگر از اخبار مهم دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ی گذشته بی‌اطلاع هستید یا به همه‌ی آن‌ها دسترسی نداشته‌اید، هر هفته زومجی در قالب پستی به نام هفته‌نامه، مروری بر برترین اخبار و رویدادهای هفته دارد. با زومجی همراه باشید.

بازی‌های برتر هفته:

اوایل هفته گذشته بازی Lara Croft and the Temple of Osiris منتشر شد که نسبت به نسخه‌ی قبلی تغییرات خوبی را در آن

...

 اگر از اخبار مهم دنیای بازی‌های ویدیویی در هفته‌ی گذشته بی‌اطلاع هستید یا به همه‌ی آن‌ها دسترسی نداشته‌اید، هر هفته زومجی در قالب پستی به نام هفته‌نامه، مروری بر برترین اخبار و رویدادهای هفته دارد. با زومجی همراه باشید.

بازی‌های برتر هفته:

اوایل هفته گذشته بازی Lara Croft and the Temple of Osiris منتشر شد که نسبت به نسخه‌ی قبلی تغییرات خوبی را در آن شاهد بودیم. برخلاف نسخه‌ی قبلی می‌توان کنترل سه شخصیت دیگر را نیز در این بازی در دست گرفت. این بازی توانست امتیاز 75 را در سایت متاکریتیک کسب کند.

هفته‌ نامه‌ی شماره ۲ زومجی: هفته‌ی گذشته در دنیای گیم چه گذشت

انتشار اپیزود اول بازی Game of Thrones ادامه داشت و نسخه‌ی پلی‌استیشن 3 نیز ارائه شد. شما می‌توانید بررسی این اپیزود که Iron of Ice نام دارد را در زومجی مطالعه کنید. به همه‌ی همراهان به ویژه دوست‌داران سریال بازی تاج و تخت توصیه می‌کنیم  این بازی را از دست ندهند.

اگر به دنبال تجربه‌ی عناوین جالب دیگری هم هستید برای شما چند پیشنهاد داریم. بازی Giana Sisters: Twisted Dreams را تجربه کنید. یک پازل-پلتفرمر شاد و جذاب که در طول دو سال گذشته برای کنسول‌های نسل قبلی و رایانه‌های شخصی منتشر شد و حالا شاهد انتشار این بازی برای کنسول‌های نسل هشتمی هستیم.

بلیزارد بسته الحاقی بازی Hearthstone را برای دارندگان رایانه‌های شخصی با نام Hearthstone: Goblins vs Gnomes منتشر کرد. هم‌زمان   بازی Hearthstone برای تبلت‌های اندرویدی هم نشر یافت. این نسخه تفاوتی با نسخه‌ی رایانه‌های شخصی و iOS ندارد.

هفته‌ نامه‌ی شماره ۲ زومجی: هفته‌ی گذشته در دنیای گیم چه گذشت

در هفته‌ای که گذشت بسته‌ی الحاقی بازی Forza Horizon 2 به نام Storm Island منتشر شد. اضافه شدن مواردی همچون تغییرات آب و هوایی و  اتومبیل‌های جدید را در این بسته شاهدیم. هشتاد مسابقه‌، شش ماشین، فستیوال، حالت جدیدی با نام ”Rampage“، محل تازه برای دیدن ماشین‌ها، لیست جدید دستاوردها، انبار و زمین مسابقه‌ی جدید از دیگر محتویات این بسته به شمار می‌روند. این بسته برای ایکس‌باکس وان ارائه شده و به نظر نمی‌رسد شاهد انتشار آن برای ایکس‌باکس 360 باشیم. اولین بسته‌ی الحاقی بازی Destiny به نام The Dark Below نیز در این هفته ارائه شده.

عنوان بدترین بازی هفته به Scourge: Outbreak تعلق گرفت. به‌راستی این بازی شایسته‌ی دریافت چنین عنوانی است! بهتر است دارندگان کنسول پلی‌استیشن 3 سمت این بازی نروند چرا که با یک شوتر سوم شخص گیج کننده مواجه خواهند شد.

پرفروش‌ترین بازی‌های هفته:

اگر هر هفته چارت فروش‌ بازی‌های بریتانیا را دنبال می‌کنید، باید بدانید که پایین کشیدن بازی فیفا 15 از صدر این لیست بسیار سخت است. این هفته نیز فیفا با وجود کاهش فروش نسبت به هفته‌های گذشته صدر نشینی را حفظ کرده است. با توجه به انتشار بسته‌ی الحاقیِ The Dark Below  بازی Destiny به لیست 10 بازی پرفروش هفته پیوست. اطلاعات بیشتر در این رابطه را در اینجا مشاهده کنید.

هفته‌ نامه‌ی شماره ۲ زومجی: هفته‌ی گذشته در دنیای گیم چه گذشت

دیگه چه خبر؟

در ابتدای هفته تصاویری از بازی Just Cause 3 منتشر شد. سری Just Cause به خاطر پهناوری نقشه‌ی بازی و عناصر جهان‌باز در کنار اکشن نفس‌گیر و هالیوودی‌اش، همیشه مورد استقبال و تحسین منتقدان و گیمرها قرار گرفته  و باید منتظر نمایش آن روی کنسول‌های نسل هشتمی نیز باشیم.

هفته‌ نامه‌ی شماره ۲ زومجی: هفته‌ی گذشته در دنیای گیم چه گذشت

بسیاری از دوست‌داران سری Grand Theft Auto V هنوز در مورد تاریخ انتشار نسخه‌ی رایانه‌ای آن سوال می‌کنند. گاهی حتی خودمان هم تاریخ آن را فراموش می‌کنیم! نسخه‌ی PC بازی GTA 5 در تاریخ ۷ بهمن‌ماه سال جاری منتشر خواهد شد. این هفته اعلام شد که پورت این نسخه بر عهده‌ی تیمی است که قبلا پورت بازی Max Payne 3 را انجام داده است. همچنین در گزارش‌ها آمده است که بازی روی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. این مقدار حتی برای رایانه‌هایی که مشخصات خوبی برای اجرای بازی روی حداکثر تنظیمات گرافیکی را هم ندارند، مناسب خواهد بود. سیستم مورد نیاز این بازی نیز هفته‌ی آینده اعلام خواهد شد.

هفته‌ نامه‌ی شماره ۲ زومجی: هفته‌ی گذشته در دنیای گیم چه گذشت

خبر دیگر از راک‌استار صحبت‌های تازه‌ی آن‌ها از نسخه بعدی Red Dead Redemption بود و آن‌ها اعلام کردند قولی برای ساخت آن نمی‌دهند! اما این قول به طرفداران داده شد تا در سال ۲۰۱۵ اخباری در رابطه با پروژه‌ی جدید آن‌ها منتشر شود.

اگر فکر کردید اخبار راک‌استاری‌ها به پایان رسیده، سخت در اشتباه‌اید! شرکت راک‌استار این هفته بالاخره بعد از مدت‌ها، سخن از حالت دزدی یا همان HEISTS به میان آورد و نه تنها اطلاعات زیادی از آن را بازگو کرد، بلکه تریلری جذاب هم از این حالت هیجان انگیزِ  بخش GTA Online منتشر کرد. برای تماشای تریلر و همین‌طور مطالعه‌ی اولین نگاه زومجی به این به‌روزرسانی، می‌توانید آن را به قلم محسن وزیری مطالعه کنید.

هفته‌ نامه‌ی شماره ۲ زومجی: هفته‌ی گذشته در دنیای گیم چه گذشت

استودیوی «نینجا تئوری»، سازندگان بازی اکشن-ماجرایی و انحصاری پلی‌استیشن 4 به نام HellBlade، به تازگی از طریق صفحه‌ی توییتر خود اعلام کرده‌اند که در کنار ساخت این بازی، روی پروژه‌ی دیگری هم کار می‌کنند. شما چه فکر می‌کنید؟ آیا یک Enslaved دیگر در راه است؟ متاسفانه نه! این استودیو در کمال تعجب و در حرکتی دور از انتظار، نسخه‌ی بازسازی شده و به قول معروف Remastered دو بازی Devil May Cry 4 و DMC: Devil may Cry را برای کنسول‌های نسل هشتم معرفی کرد. DMC بازها! خوشحال شدید؟

در طی این دو هفته ”کپ‌کام“با معرفی و نمایش بازی Street Fighter V به صدر اخبار بازی‌های مبارزه‌ای راه یافت. بخش‌هایی از گیم‌پلی این بازی را در Capcom Cup شاهد بودیم. این هفته مشخص شد که به احتمال فراوان بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد. براساس لیست فروش بازی‌های آمازون، بازی Street Fighter 5 در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۱۶ میلادی (یازده فروردین ۱۳۹۵) برای پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. همچنین اعلام شد این بازی با موتور آنریل 4 (Unreal Engine 4) ساخته می‌شود.

بعد از نمایش در TGA 2014 و PS Experience این هفته نیز شاهد نمایشی از بازی The Order: 1886 بودیم. این‌بار نمایشی کامل‌تر در قالب 15 دقیقه گیم‌پلی را دیدیم که جلوه‌های بیشتری از بخش‌های مختلف روند این بازی به تصویر می‌کشید. همچنین سخنگوی استودیو Ready at Dawn در گفتگویی که با NeoGaf داشت، درباره‌ی تکنولوژی‌هایی که  برای به‌کارگیری CGI در پلی‌استیشن ۴ استفاده کرده‌‌اند صحبت‌ کرد. جزئیات بیشتر را اینجا ببینید.

هفته‌ نامه‌ی شماره ۲ زومجی: هفته‌ی گذشته در دنیای گیم چه گذشت

حتما با مشکلات عجیب بازی Assassin’s Creed: Unity مواجه شده‌اید. بهتر است بگوییم یوبی‌سافت با مشکلات عجیبی مواجه شده و معلوم نیست چه بلایی بر سر آن‌ها آمده که حتی در انتشار بسته‌های به روز‌رسانی نیز مشکل دارند!‌ این هفته چهارمین بسته‌ی به‌روزرسانی این بازی با تاخیر همراه شد. در سوی دیگر بسته‌ی به روزرسانی بازی Halo The Master Chief Collection این هفته منتشر شد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این به‌روزرسانی، می‌توان به رفع مشکلات بخش آنلاین و پیداکردن مسابقات در آن اشاره کرد. البته در نهایت این بسته منتشر شد ولی با حجم تقریبی ۴۰ گیگابایت!

یکی از مهم‌ترین اخبار هفته، معرفی بازی Sniper: Ghost Warrior 3 بود. استودیوی سیتی اینتراکتیو، در حال کار روی نسخه‌ی سوم است که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر خواهد شد. داستانِ بازی در اروپای شرقی و در دوره‌ی جنگ‌های مدرن روایت می‌شود. شما به عنوان یک تک‌‌تیرانداز حرفه‌ای، در میان سه حزب مختلف که در حال جنگ هستند قرار می‌گیرید. براساس صحبت‌های سازندگان، بازی دارای محیط‌های واقعی و شگفت‌انگیز خواهد بود. گیم‌پلی بازی مثل نسخه‌های قبلی خطی نیست و بازیکنان با استفاده از خلاقیت خود می‌توانند در آن پیشروی کنند.

هفته‌ نامه‌ی شماره ۲ زومجی: هفته‌ی گذشته در دنیای گیم چه گذشت

هفته‌ی گذشته خبری مبنی بر ایجاد شخصیت جدیدی در بازی The Witcher 3 منتشر شد. پس از حدس و گمان‌های فراوان سرانجام “سیری”(Ciri) به عنوان دومین شخصیت مهم بازی بعد از گرالت (Geralt) معرفی شد. جادوگری آموزش داده شده توسط خودِ گرالت و دستیاری که در کنار گرگ سفید خواهد جنگید. با حضور این شخصیت، داستان بازی از ابعاد دیگری نیز روایت خواهد شد.

اخبار هک بخش فیلم‌سازی سونی با اینکه بسیار تاسف برانگیز بود، ولی ظاهرا با تصمیم عدم اکران فیلم «مصاحبه»، این کمپانی توانست اعتماد هکرها را جلب کند و هکرها هم اعلام کردند از افشای باقی اطلاعات دزدیده شده دست می‌کشند.

در آخر بد نیست به اولین قسمت از بخش جعبه‌گشایی با بهنام ادیب‌زاده اشاره کنیم که به سراغ نسخه‌ی محدود کنسول ایکس‌باکس وان برای بازی Call of Duty Advanced Warfare رفت و با استقبال خوبی هم رو به رو شد. بهنام دوباره با دست‌ پر، برنامه‌های زیادی برای بخش جعبه‌گشایی دارد. هواداران سونی در هفته‌ی پیش رو منتظر سورپرایز جدیدی باشند.

هفته‌ نامه‌ی شماره ۲ زومجی: هفته‌ی گذشته در دنیای گیم چه گذشت

 

مطالب هفته‌ی گذشته زیاد بود و تا جایی که توانستیم، مهم‌ترین ‌آن‌ها را در هفته‌‌نامه‌ی دوم معرفی کردیم. از طریق بخش اخبار، مقالات و دیگر بخش‌های سایت می‌توانید به همه‌ی مطالب دسترسی داشته باشید. از این‌که ما را همراهی می‌کنید، سپاس‌گزاریم.

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.
cloob

منبع خبر

خواندن 1233 دفعه