یکشنبه, 19 آبان 1392 13:31

اینتل با تصاحب Kno، درپی کسب سهم بیشتری از بازار محتوای آموزش دیجیتال است

نوشته شده توسط  admin
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اینتل با تصاحب Kno، درپی کسب سهم بیشتری از بازار محتوای آموزش دیجیتال است

مطمئنا با نام اینتل آشنا هستید. کمپانی بزرگی که یکی از بنیانگذاران صنعت کامپیوتر بوده و علارغم ظهور شرکت‌های قدرتمندی همچون اپل، همچنان با قدرت هر چه تمام به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما حوزه‌ی کاری آخرین خرید بیگ‌بلو چیست؟ Kno یک استارت‌آپ است که فعالیت خود را در زمینه‌ی سخت‌افزار آغاز نموده و سپس وارد حوزه‌ی نرم‌افزار شده و اپلیکیشن‌هایی را با مح

...
اینتل با تصاحب Kno، درپی کسب سهم بیشتری از بازار محتوای آموزش دیجیتال است

مطمئنا با نام اینتل آشنا هستید. کمپانی بزرگی که یکی از بنیانگذاران صنعت کامپیوتر بوده و علارغم ظهور شرکت‌های قدرتمندی همچون اپل، همچنان با قدرت هر چه تمام به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما حوزه‌ی کاری آخرین خرید بیگ‌بلو چیست؟ Kno یک استارت‌آپ است که فعالیت خود را در زمینه‌ی سخت‌افزار آغاز نموده و سپس وارد حوزه‌ی نرم‌افزار شده و اپلیکیشن‌هایی را با محتوای آموزشی با قابلیت تعامل با کاربر عرضه کرده است.

جان‌گالوین خرید Kno‌ را به نفع اینتل خوانده است. از نظر وی اینتل می‌تواند با استفاده از داشته‌های Kno به فعالیت‌های خود در زمینه‌ی کتابخانه‌ی دیجیتال سرعت ببخشد. علاوه بر افزایش تعداد کتاب‌های دیجیتال و شراکت با ناشران کتاب‌های آموزشی، خرید Kno، این توانایی را به اینتل می‌بخشد تا از طریق پلتفرم Kno، فعالیت‌های کاربران خود را که شامل دبیران و دانش‌آموزان می‌شود ، کنترل کرده و با نظارت بر این فعالیت‌ها در جهت بهبود آن اقدام نماید. اینتل درپی آن است تا با ترکیب محتوای Kno و همچنین تجربیات اینتل توانایی دبیران را در ایجاد محیطی مناسب در کلاس درس یاری نماید. امروزه اپلیکیشن‌ Kno برای پلتفرم‌ها مختلفی همچون آیپد، اندروید، ویندوز 7 و ویندوز 8 در دسترس است. هدف Kno از عرضه‌ی این اپلیکیشن‌ها ارائه‌ی مطالب در قالب کتب‌ دیجیتال نیست، بلکه این کمپانی در پی ارائه‌ی محصولاتی تعاملی است تا از طریق آن دانش‌آموزان و دبیران قادر باشند از ویژگی‌ها آن استفاده نموده و حتی مطالب خود را با دیگران به اشتراک گذارند.

اینتل با خرید Kno در پی تعمیم تجربه‌ی حاصل از فعالیت این استارت‌آپ به سراسر جهان است در حالی که موسس شرکت Kno نظری مخالف با این دیدگاه دارد. ازاین‌رو، عثمان‌رشید، موسس شرکت Kno پس از تصاحب کمپانی خود، این شرکت را ترک نموده است. علاوه بر موارد ذکر شده، اینتل درصدد توسعه و ترکیب پلتفرم خود با هوش‌مصنوعی و پردازش زبان‌های طبیعی است. همچنین گالوین این پلتفرم را دارای قابلیت فراوانی برای توسعه‌ی سخت‌افزار براساس نرم‌افزار موجود عنوان کرده است.

سخت‌افزار یکی از نقاط قوت اینتل است، بطوریکه پردازنده‌های ساخت این شرکت در قلب بسیاری از محصولات الکترونیک شرکت‌های تولیدکننده‌ی سخت‌افزار جا گرفته است. اما در حوزه‌ی آموزش اینتل درصدد کسب سهمی از بازار است که در حال حاضر تحت سیطره‌ی اپل و گوگل قرار دارد. اپل با در دست داشتن سهمی برابر 94 درصد از بازار آمریکا به یکه‌تازی می‌پردازد. شاید از این‌رو است که آمازون نیزماه پیش اقدام به خرید یک استات‌آپ نمود که در زمینه‌ی آموزش مشغول به کار بود.

ادامه مطلب http://www.zoomit.ir/articles/etc/7699-intel-has-acquired-kno

خواندن 1098 دفعه