شنبه, 10 خرداد 1393 06:19

۱۰ خرداد: آغاز پروژه ساخت کشتی تایتانیک

نوشته شده توسط  admin
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
تایتانیک

بشر در طول تاریخ سعی در خلق شگفتی های بزرگی در عرصه های گوناگون کرده است که در بعضی از موارد موفق بوده و توانسته است به زندگی بشر کمک کند و در بعضی دیگر از موارد نتوانسته موفق باشد و مشکل ساز شده است. یکی از بزرگترین شاهکارهای مهندسی در صنعت کشتی سازی در زمان خود بدون شک کشتی معروف و افسانه ای تایتانیک بوده است که بدلیل اتفاق هولناکی که برای آن در

...
تایتانیک

بشر در طول تاریخ سعی در خلق شگفتی های بزرگی در عرصه های گوناگون کرده است که در بعضی از موارد موفق بوده و توانسته است به زندگی بشر کمک کند و در بعضی دیگر از موارد نتوانسته موفق باشد و مشکل ساز شده است. یکی از بزرگترین شاهکارهای مهندسی در صنعت کشتی سازی در زمان خود بدون شک کشتی معروف و افسانه ای تایتانیک بوده است که بدلیل اتفاق هولناکی که برای آن در سال 1912 افتاد خود را در تاریخ ثبت کرد.

103 سال پیش در چنین روزی یعنی 31 می 1911 پروژه ساخت کشتی تفریحی و اقیانوس پیمای تایتانیک با طراحی آقای توماس اندروز ایرلندی آغاز گردید، پروژه‌ای که قرار بود سفر از اروپا به آمریکا را به سفری خاطره‌انگیز برای مسافران خود تبدیل کند که البته سرنوشت این امر را به تلخی برای انها و خانواده‌هایشان میسر نمود.

ساخت این کشتی بخار بزرگ در سال 1912 به پایان رسید و شور و هیجان برای کسانی که خود را برای سفر با تایتانیک به آمریکا آماده کرده بودند به اوج خود رساند ، تایتانیک در تاریخ 12 آوریل 1912 بندر ساتهمتون انگلستان را به مقصد شهر نیویورک آمریکا همراه با 2435 مسافر و 832 خدمه که سرشار از شادی ، امید و هیجان بودند در حالی که هزاران نفر عزیزانشان آنها را بدرقه می کردند ترک نمود. در چهار روز اول سفر همه چیز بخوبی پیش می رفت تا اینکه در ساعت 11:40 دقیقه نیمه شب 14 آوریل 1912 این سازه غول پیکر فلزی که مهندس طراح آن با اطمینان عنوان می نمود که تایتانیک غرق نمیگردد ، با کوه یخی شناور در اقیانوس برخورد کرد تا بدلیل بوجود آمدن شکاف در قسمت جلوی کشتی آب شروع به نفوذ به کشتی کند. غرق شدن این کشتی غول پیکر با وزن 52310 تن در اقیانوس تنها دو ساعت چهل دقیقه به طول انجامید و یک فاجعه را با کشته شدن بیش از 1500 نفر رقم بزند.

این سازه 50 هزار تنی با گنجایش 46 هزار تن تنها 5 روز فرصت خود نمایی بروی اقیانوس را داشت و دستان طبیعت این سازه عظیم را تنها در چند ساعت در قعر اقیانوس برای همیشه جای داد.

ادامه مطلب http://www.zoomit.ir/articles/etc/11637-titanic-ship-31-may-calendar

خواندن 935 دفعه