پرینت

قوانین سختگیرانه تایوان برای محافظت از اسرار تراشه هایش

on .

قوانین سختگیرانه تایوان برای محافظت از اسرار تراشه هایش

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از رویترز، در ماه فوریه و در بحبوحه افزایش نگرانی ها درباره ادعاهای مربوط به افزایش خرابکاری اقتصادی چین در تایوان، کابینه این کشور پیشنهاد کرد قوانین سختگیرانه تری در این زمینه اعمال شود.

این درحالی است که TSMC که غول صنعت تراشه سازی به حساب می آید و ۹۲ درصد ظرفیت تولید نیمه رساناهای پیشرفته جهان را در اختیار دارد نیز در تایوان فعالیت می کند.

تراشه های تولید شده در تایوان در همه چیز از جت های جنگنده گرفته تا موبایل های هوشمند استفاده می شوند و دولت این کشور آسیایی از مدت ها قبل نگران تلاش های چین برای کپی فعالیت هایش از طریق روش های مختلف مانند خرابکاری اقتصادی، استخدام نیروهای انسانی مستعد و موارد دیگر است.

سو تسونگ چانگ نخست وزیر تایوان در جلسه کابینه گفت بود: «زنجیره ذخایر سرخ»( اشاره به رنگ حزب کمونیست حاکم برچین) با استفاده از روش های مختلف سعی کرده به تایوان نفوذ کند، نیروهای مستعد آن را بگیرد و فناوری اش را سرقت کند.

او در ادامه افزوده بود: سازمان های مجری قانون تایوان باید برای مقابله و تحقیق در این باره، با هم همکاری کنند.

نخست وزیر تایوان از وزارت دادگستری کشور خواسته تا با همکاری پارلمان تضمین کند اصلاحات پیشنهادی در قانون در ماه فوریه در سریع ترین زمان ممکن تصویب شود.

وزارتخانه های دیگر از جمله اقتصاد و شورای امور سیاست گذاری چین نیز باید مجازات ها برای شرکت های چینی که با ظاهر موسسات تایوانی سعی در استخدام نیروهای مستعد این کشور دارند را نیز افزایش دهند.

کابینه تایوان پیشنهاد کرده تحت قانون امنیت ملی جرائم جدید برای خرابکاری اقتصادی تعریف شود.

به این ترتیب زمینه برای مجازات ۱۲ سال حبس برای افرادی فراهم می شود که فناوری های اصلی را به چین یا دشمنان خارجی فاش می کنند.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2