پرینت

معیار ارزیابی شرکتهای تحول‌آفرین در حوزه فناوری اطلاعات تعیین شد

on .

معیار ارزیابی شرکتهای تحول‌آفرین در حوزه فناوری اطلاعات تعیین شد

به گزارش خبرگزاری مهر[1] به نقل از پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، طرح پژوهشی «ارائه چارچوب ارزیابی شرکت‌های تحول‌آفرین در حوزه فناوری اطلاعات» توسط دکتر علی نعیمی صدیق عضو هیئت علمی پژوهشکده فناوری اطلاعات ایرانداک به پایان رسید.

در عصر حاضر سازمان‌ها و شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ به صورت فزاینده‌ای با محیط‌های پویا و در حال تغییر مواجه هستند که برای ماندگاری و پویایی خود مجبور هستند، با تغییرات محیطی خود را سازگار کنند.

به بیان دیگر تحولات علمی، اجتماعی، فرهنگی و فناورانه باعث می‌شود تا شرکت‌ها افزون بر هماهنگی با تحولات جامعه امروزی، مسیر تغییرات و دگرگونی‌ها را پیش‌بینی کرده و حتی بتوانند تحول‌آفرین باشند. از این‌رو در همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات از دوره پنجم، جایزه‌ای تحت عنوان «جایزه شرکت‌های تحول‌آفرین» درنظر گرفته شده است.

هدف از این جایزه معرفی شرکت‌های تحول‌آفرین به بخش حاکمیت و مدیران عالی کشور و آگاهی‌رسانی به مدیران میانی در مورد چگونگی ایجاد تحول در حوزه‌های گوناگون با کاربست فناوری اطلاعات است.

در طرح پژوهشی دکتر علی نعیمی صدیق که با عنوان «ارائه چارچوب ارزیابی شرکت‌های تحول‌آفرین در حوزه فناوری اطلاعات» ارائه شده، قصد بر این است که با مطالعه پژوهش‌های پیشین، معیارهایی که در تحول شرکت‌ها تاثیرگذارند شناسایی و چارچوبی برای ارزیابی جایزه شرکت‌های تحول‌آفرین تعیین شود.

در این طرح، شرکت‌ها به چهار دسته نوپا، کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم شده‌اند و ۶ معیار رهبری تحول‌آفرین شامل «نوآوری در فرآیندها»، «محصول و فناوری» ، «نتایج مشتریان» ، «سرمایه‌های انسانی» ، «تأثیر اجتماعی» و «نتایج کلیدی عملکرد» به عنوان معیارهای ارزیابی شرکت‌های تحول‌آفرین انتخاب شده‌اند که با استفاده از روش تجزیه و تحلیل سلسله‌مراتبی (AHP) گروهی اهمیت و وزن هر یک از معیارها در دسته شرکت‌ها تعیین شده و در پایان کاربرگ و فرآیند ارزیابی جایزه شرکت‌های تحول‌آفرین ارائه شده است.

References

  1. ^ خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)

Authors: خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - دانش و فناوری > فناوری اطلاعات و ارتباطات

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2