پرینت

درمان‌های خانگی ساده برای رفع فرورفتگی زیر چشم

on .

درمان‌های خانگی ساده برای رفع فرورفتگی زیر چشم
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش همشهری آنلاین، روش‌های زیادی برای از بین بردن گودی زیر چشم وجود دارد. در این مطلب به برخی درمان‌های خانگی برای رفع این مشکل می‌پردازیم.

- مصرف آب کافی: افرادی که دچار گود افتادگی زیر چشم هستند، با افزایش مصرف آب و محدود کردن نوشیدنی‌های دیورتیک و ادرارآور، شاهد بهبودی تیرگی زیر چشم هستند. نوشیدن ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز می‌تواند به جلوگیری از چشم‌های گودافتاده کمک‌ کند.

- خواب با کیفیت خوب: چشم‌های فرورفته اغلب یک شاخص است که نشان می‌دهد فرد به اندازه‌ کافی خواب با کیفیت خوب ندارد. به‌طور کلی بزرگ سالان به حدود ۷ تا ۹ ساعت خواب در شب نیاز دارند.

- روغن بادام: چشم‌های فرورفته نشان می‌دهد که پوست زیر چشم مواد مغذی دریافت نمی‌کند. فضای زیر چشم را می‌توان با روغن بادام که سرشار از ویتامین E (بهترین ویتامین برای گودی زیر چشم و ویتامین حیاتی پوست) است، تغذیه کرد. روغن ویتامین E یکی دیگر از گزینه‌های تغذیه‌کننده پوست است که یکی از بهترین ویتامین‌ها برای گودی چشم است.

- سیب زمینی: سیب‌زمینی حاوی ویتامین C[2]، آنزیم‌ها و نشاسته است که این مواد تغذیه‌کننده پوست نازک زیر چشم هستند. سیب‌زمینی خام سردشده، باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی و در نتیجه کاهش تورم و ظاهر تیره رنگ می‌شود. سیب‌زمینی خام را می‌توان حدود ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داد.

- چای کیسه‌ای: چای حاوی آنتی‌اکسیدان‌[3]ها و فلاونوئیدهاست. استفاده از چای کیسه ای با افزایش گردش خون و آرام‌ کردن عصب و عضلات چشم، باعث بهبود تیرگی زیر چشم می‌شود. دو عدد چای کیسه ای را برای حداقل ۵ دقیقه در آب جوش بگذارید تا خیس بخورند و بعد از کمی سرد شدن به مدت حداقل ۱۰ دقیقه بر پوست زیر هر چشم قرار دهید.

- خیار: تکه‌های خیار را برای اثر خنک‌کنندگی و کاهش تورم و تغییر رنگ پوست، می‌توان در زیر چشم‌ها قرار داد.

- آب لیمو: آب لیمو یک سفیدکننده‌ طبیعی است و هنگامی که برای پوست زیر چشم استفاده می‌شود، باعث حذف سلول‌های مرده پوست و تغییر رنگ پوست می‌شود. ضروری است به منظور کاهش سوزش پوست، آب لیمو را با آب رقیق کنید. توجه داشته‌باشید که آب لیمو را به دور از چشم خود نگه‌دارید.

- خراطین: روغن خراطین کلاژن سازی و الاستیسیته‌ پوست را زیاد می‌کند. همین کار باعث تقویت پوست زیر چشم‌ها می‌شود. کسانی که از روغن خراطین استفاده می‌کنند، پوست زیر چشم‌های آن‌ها تقویت می‌شود و رنگ بهتری به خود می‌گیرد. البته به خاطر داشته‌باشید که استفاده از آن نیازمند تداوم است. فراموش نکنید این اقدامات جایگزینی برای مراجعه و مشورت با پزشک نیست.

[4][5]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ویتامین C (www.hamshahrionline.ir)
  3. ^آنتی‌اکسیدان‌ (www.hamshahrionline.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)
  5. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2