پرینت

حذف تیک طلایی نیویورک تایمز توسط ایکس به‌خاطر نوشتن درباره جنایات اسرائیل

on .

حذف تیک طلایی نیویورک تایمز توسط ایکس به‌خاطر نوشتن درباره جنایات اسرائیل
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، تیک اعطایی ایلان ماسک به کاربران ایکس(توییتر سابق) برای دومین بار طی 1 سال در مورد روزنامه نیویورک تایمز حذف می شود. پیش از این ماسک در ماه آوریل،(فروردین-اردیبهشت) به کارمندانش دستور داد که نشان آبی تأیید شده را از حساب کاربری این رسانه حذف کنند.

تیک طلایی، که تأیید می کند صفحه متعلق به یک تجارت قانونی است، هفته ها بعد راه اندازی به تایمز اعطا شد. سایر سازمان‌های خبری، از جمله واشنگتن پست و فورچون، هنوز از آن استفاده می‌کنند.

حدود 2 ماه قبل ایلان ماسک در توییتی نوشت که نیویورک تایمز از نسل کشی حمایت می کند و اکنون برعکس نوشته خود به دلیل انتشار مطالبی در مورد حمله رژیم اسرائیل به بیمارستان غزه این تیک طلایی را از صفحه تایمز حذف می‌کند.

ماسک و توییتر فراتر از تیک تأیید صحت، ترافیک سایت نیویورک تایمز را نیز کاهش دادند. سایت‌های دیگری که تحت تأثیر این عمل قرار گرفتند عبارتند از بلواسکای، سابستک، اینستاگرام و رویترز. ماسک که خود را مطلق خواه آزادی بیان می نامد، در گذشته از همه این سایت ها انتقاد کرده است.

وی سابقه ای طولانی در مداخله در حساب های کاربری دارد که به دلخواه او عمل نمی کنند. این اقدام تلاش‌های ماسک برای استفاده ابزاری از ایکس جهت تضعیف سازمان‌های خبری که او دوست ندارد را نشان می‌دهد. همچنین نشان می‌دهد که ماسک تاکتیک‌های مخفیانه ای را اتخاذ کرده که او و منتقدان محافظه‌کار توییتر زمانی با صدای بلند آن را محکوم می‌کردند.

پایان پیام/

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2