پرینت

هسته‌های فناور و دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها تشکیل شود

on .

هسته‌های فناور و دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها تشکیل شود
به گزارش خبرگزاری - [1]
هسته‌های فناور و دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها تشکیل شود

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هسته‌های فناور باید به سرعت در دانشگاه ها شکل بگیرد، گفت: اساتید دانشگاه باید پشتیبان هسته‌های فناور باشند از این رو حضورشان در این مجموعه ها بسیار مهم است.

محمد کرمی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نوآوری و توسعه فناوری دانشگاه زابل در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه زابل ظرفیت بسیار بالایی دارد حدود ۱۰ هزار دانشجو و تعداد زیادی هیئت‌علمی در این دانشگاه وجود دارد و ما انتظار ویژه‌ای از آنها داریم، حمایت می‌کنیم؛ اما آنچه مهم است اینکه هسته‌های فناور باید به سرعت در دانشگاه زابل شکل گیرد.

وی تصریح کرد: اساتید دانشگاه باید پشتیبان هسته‌های فناور باشند حضورشان در این مجموعه بسیار مهم است تا دانشجویان صاحب‌فکر، ایده، اندیشه، خلاقیت و نوآوری را راهنمایی کرده و بتوانند این ایده‌ها را تبدیل به محصول کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تا زمانی که ایده تبدیل به محصول نشود اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد در مرکز نوآوری دائماً باید ایده‌ها جدید و نو باشد، اساتید پشتیبان باشند و با شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان همراهی کنند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی اظهار کرد: نباید منتظر ماند کاری را غربی‌ها انجام دهند و پس از آن مهندسی معکوس انجام دهیم؛ بلکه باید اقدامی انجام دهیم که در فکر غربی‌ها نگنجد این توانایی در جوانان،‌دانشجویان و دانش‌آموزان وجود دارد و شرط آن تلاش است.

کرمی اذعان کرد: باید کارهای علمی و پژوهشی مورد حمایت قرار گیرد چرا که کار پژوهشی در واقع یک نوع سرمایه‌گذاری است که در نهایت نتیجه می‌دهد و ایده به محصول تبدیل می‌شود.

وی گفت: مهارت محوری دانشجویان موضوعی مهم است این زیرساخت در سیستان و بلوچستان با شکل‌گیری شرکت‌ها و تعاونی‌های دانش‌بنیان شکل گرفته، بر این اساس شرکت‌هایی که توانمند می‌شوند باید در سوله‌های شهرک صنعتی وارد فعالیت شوند در این زمینه از توان دانش‌آموزان و ظرفیت آموزش و پرورش نیز باید استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه باید برای هنرهای صنایع‌دستی مانند سوزن‌دوزی، خامه‌دوزی و قالی‌بافی در این منطقه یک مجموعه ایجاد کنید، افزود: ما نیز پیگیر حضور در نمایشگاه دائمی در تهران خواهیم شد تا این محصولات عرضه شود که هم منجر به رونق تولید و اشتغال شده و هم در حفظ و معرفی فرهنگ، آداب و سنن و اصالت منطقه اثرگذار است.

وی با اشاره به رخدادهای منطقه اظهار کرد: اسرائیل سال‌ها تلاش کرد تا نسل آینده فلسطین، نسلی باشد که فلسطین و مقاومت را فراموش کنند؛ اما با اراده الهی این نسل قوی‌تر از نسل گذشته در میدان است و رمز موفقیتشان اتصال به خداوند و وحدت است.

کرمی ادامه داد: حماس و گروه‌های اسلامی با وحدت بزرگ‌ترین ضربه را به رژیم غاصب صهیونیستی زدند و این حمایت الهی است که اسرائیل با همه ادعاها در مورد سیستم‌های اطلاعاتی‌اش و با کشیدن دیوار دور خودشان نمی‌تواند از خودشان محافظت کند.

هسته‌های فناور و دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها تشکیل شود
[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2