پرینت

دانشگاه تهران برای امتحانات پایان ترم جدیدالورودها چه برنامه‌ای دارد؟

on .

به گزارش خبرگزاری - [1]

معاون آموزشی دانشگاه تهران، کم و کیف برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان جدید الورود این دانشگاه را تشریح کرد.
به گزارش فارس، نتایج کنکور سراسری هر ساله پیش از آغاز سال تحصیلی رقم می‌خورد تا دانشجویان جدیدالورود فرصت کافی برای مراجعه به شهر و دانشگاهی که در آن پذیرفته شده‌اند، داشته باشند و بتوانند بدون دغدغه به مسائلی مانند ثبت‌نام و چگونگی اقامت در خوابگاه دانشجویی بپردازند و سپس برای انتخاب واحد و حضور در کلاس‌های درس مهیا شوند.
این در حالی است که امسال نتایج نهایی و اسامی پذیرفته‌شدگان رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در هفته سوم مهرماه اعلام شد و عملاً آغاز سال تحصیلی برای دانشجویان جدیدالورود با چند هفته تأخیر آغاز شد.
محمود کمره‌ای معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: در نیمسال اول سال تحصیلی  ۱۴۰۳-۱۴۰۲، تعداد ۱۱ هزار و ۸۰۰ دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه تهران ثبت‌نام شده‌اند که ۳ هزار و ۶۱۸ دانشجو در مقطع کارشناسی،  ۶ هزار و ۵۶۳ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۵۱۸ دانشجو در مقطع دکتری هستند.
 تأخیر در شروع ترم را با کلاس‌های جبرانی، جبران می‌کنیم
وی ا فزود: امسال ۴۵ درصد دانشجویان جدیدالورود دختر و ۵۵ درصد پسر هستند.معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآور شد: فعلاً برای نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان تصمیم خاصی گرفته نشده است. با توجه به اینکه دانشجویان جدیدالورود با ۲ هفته تأخیر وارد دانشگاه شده‌اند، تا حدی که ممکن باشد از طریق تشکیل‌ کلاس‌های جبرانی این تأخیر برایشان جبران می‌شود.وی در پایان گفت: اگر احساس کنیم برگزاری کلاس‌های جبرانی، کفایت نمی‌کند و ممکن است بخشی از درس‌ها باقی بماند، آن زمان درمورد اینکه یک هفته یا ۱۰ روز زمان برگزاری امتحانات را تغییر دهیم، فکر می‌کنیم.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2