پرینت

گام های عملیاتی در به کارگیری پنجره واحد مدیریت زمین | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

on .

گام های عملیاتی در به کارگیری پنجره واحد مدیریت زمین | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان، حامد سرایی، مدیرکل، گفت: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین می بایست تنها مرجع پاسخ به استعلامات مرتبط با حوزه زمین باشد و تمامی سامانه های موازی به زودی برچیده خواهند شد.

دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی استان خواستار جدیت بیشتر دستگاه ها در استفاده و به کار گیری سامانه پنجره واحد مدیریت زمین شد. سرایی افزود: این سامانه یک پروژه فراقوه ای محسوب می شود و به اهداف کلان و پایه ای در سطح کشور برای مقابله با زمین خواری و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام های پیرامون زمین، گره خورده است. وی تغذیه محتوایی پنجره واحد مدیریت زمین، از نقشه های استاندارد مبتنی بر سامانه داده های مکانی (SDI) را به عنوان مبنای صحیح در به کارگیری داده های جغرافیایی الکترونیکی برای دقت و صحت تصمیم گیری ها در سامانه زمین اعلام کرد و گفت امیدواریم با توسعه و تکمیل این سامانه، شاهد کاهش زمان و افزایش دقت در پاسخگویی الکترونیکی سازمان های مرتبط به استعلام های متقاضیان پیرامون زمین باشیم.

در این جلسه حسینی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان متولی راهبری اجرایی پنجره واحد مدیریت زمین، منشور مربوطه را تبیین نمود. همچنین شهامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و رئیس  کارگروه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری استان، بر الزام تمام دستگاههای اجرایی به انجام وظیفه خود در موضوع سامانه پنجره واحد مدیریت زمین تأکید نمود.

گفتنی است سامانه پنجره واحد مدیریت زمین با دو زیرسامانه «پایش اراضی» و «استعلامات مربوط به زمین» می تواند در شفاف سازی واگذاری های زمین یا مجوز های مربوط به زمین  و همچنین جلوگیری از زمین خواری و پیشگیری از جرم مؤثر و تاثیرگذار باشد. طبق منشور پروژه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، متولی پیاده سازی و توسعه سامانه، سازمان فناوری اطلاعات ایران، متولی راهبری اجرایی پروژه، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و متولی نظارت بر پروژه، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می باشد.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2