پرینت

چطور انسان ها برای پرداختن به چالش های جهانی متحد شوند؟

on .

چطور انسان ها برای پرداختن به چالش های جهانی متحد شوند؟
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا[2] از «فیز»، بسیاری از دشوارترین چالش های پیش روی بشریت امروز از بحران آب و هوا و فقر گرفته تا ناامنی غذایی و تروریسم را تنها از طریق همکاری و اقدام جمعی در مقیاس جهانی می توان حل و فصل کرد. اما چگونه می توان بشریت را در این راه متحد کرد؟

بر اساس نتایج این تحقیق جدید، کلید این مساله ممکن است در دو مورد از موثرترین محرک‌های پیوند اجتماعی در روان شناسی گروهی نهفته باشد.

این دو عامل عبارت از تبار و دودمان مشترک و همچنین تجربه‌های متحول کننده مشترک هستند؛ البته مشترک در اینجا به معنای اشتراک در سطح قوم و قبیله یا ملت یا جامعه دینی نیست بلکه اشتراک در حوزه کل بشریت مورد نظر است.

«لوکاس راینهارت» مولف اول این تحقیق گفت: طرز فکر «ما در برابر آنها» در بسیاری از نقاط جهان در حال افزایش است که این مساله یافتن راه حل برای مشکلات جهانی را دشوارتر می‌سازد.

وی افزود: تحقیق ما حاکی از این است که ایجاد و تقویت یک هویت مشترک جهانی به منظور تسهیل همکاری در سطح جهانی امکان پذیر است. پیامدهای عملی یافته های تحقیق برای سیاست گذاران، سازمان های غیردولتی، سیاستمداران و فعالان بسیار گسترده است.

این محققان برای بررسی تاثیر زیست شناسی (بیولوژی) مشترک جهانی بر پیوند با کل بشریت یک سخنرانی «تی ای دی» توسط یک روزنامه‌نگار را برای بیش از یک هزار نفر مشارکت کننده (آمریکایی) پخش کردند.

در این سخنرانی توضیح داده شد که چگونه همه انسان ها یک نیا و تبار مشترک دارند و به شکل یک خانواده بزرگ انسانی هستند.

افرادی که فیلم این سخنرانی را تماشا کردند، پیوندهای روانشناختی بسیار قوی‌تری با کل انسان ها ابراز داشتند. آنها همچنین پیوند اجتماعی عمیق‌تری با افراد حامی یک حزب سیاسی رقیب نشان دادند.

پروفسور «هاروی وایتهاوس» از دانشگاه آکسفورد توضیح داد: ما در آزمایشگاه مرکز مطالعات همبستگی اجتماعی (CSSC) از سال ها پیش راه های ایجاد همبستگی نیرومند گروهی بر اساس بیولوژی مشترک و تجربیات مشترک را بررسی کرده ایم اما این اولین باری است که نشان داده ایم می‌توانیم پیوندهای نیرومندی برای اتحاد کل بشریت ایجاد کنیم.

وی افزود: اگر می توانیم در یک آزمایش ساده این کار را انجام دهیم، در این صورت می توانیم روش های بسیار قوی‌تری برای انگیزش و اقدام درباره مشکلات جهانی در آینده ایجاد کنیم.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ایرنا (www.irna.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2