پرینت

اینجا دانشگاه است

on .

اینجا دانشگاه است
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران[2]»؛ یادداشت از علی خطیبی*/// دانشگاهی نه در خاورمیانه و یک کشور جهان سومی، بلکه در قلب تپنده تمدن غرب؛ امریکا!

و صد البته هنوز معترضان نه بانک و مغازه‌ای را به آتش کشیده و غارت کرده‌اند، نه پلیسی کشته‌ شده و نه حلقوم نیروی امنیتی بریده شده است، و ده‌ها #نه آشنای دیگر... اعترضات کاملا صلح‌آمیز علیه جنگ غزه و حمایت‌‌های سیاستمداران آمریکا از رژیم اسرائیل است که در محوطه دانشگاه صورت می‌گیرد!

این اعترضات که با برپایی کمپ‌های چادری در دانشگاه کلمبیا آغاز و در مدت کوتاهی به دانشگاه‌های سراسر آمریکا رسید، تاکنون واکنشی جز سرکوب شدید، تعلیق گسترده و دستگیری صدها دانشجو در نیویورک، تگزاس و کالیفرنیا از سوی دولت نداشت.

در تصاویر منتشر شده صدای استاد #زنی که زیر ضربات پلیس آمریکا در حال له شدن است را می‌شنویم؛ عینکش از روی صورتش پرت شده و زیر ضربات فریاد می‌کشد من یک پروفسور هستم...

در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های‌اجتماعی آمریکایی اخبار اعترضات به شدت سانسور شده و تصاویر منتشرشده به مدد رسانه‌هایی چون تیک تاک و برخی منابع مستقل بوده است. جالب آنجاست، بایدن همین یکی دو روز گذشته بود که قانونی را امضا کرد که به برنامه تیک تاک فرصت ۹ماهه می‌دهد تا خریداری آمریکایی برای خود پیدا کند وگرنه این رسانه در آمریکا ممنوع خواهد شد!

واقعیت غرب و آرمان لیبرال دموکرات‌ها همین است که می‌بینید؛ آزادی اندیشه، آزادی بیان و عدالت و شعارهای رنگی و جذاب تا زمانی خوب است که از خطوط قرمز عبور نکنند و گرداب صهیونیست‌ها در جنگ اخیر به خوبی نقاب از چهره بسیاری از این دولت‌ها انداخت؛ البته قبول دارم برای آن‌دسته از افرادی که هنوز در اتوپیای آمریکا و تمدن برتر ترسیم شده توسط رسانه‌ها خمار شده‌اند، سخت است باور این صحبت‌ها، صرفا تلنگری بود برای آنان که هنوز می‌اندیشند!

https://virasty.com/Dralikhatibi  لینک صفحه شخصی علی خطیبی در برنامه ایرانی ویراستی[3]

*معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم

[4][5]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^خبرنامه دانشجویان ایران (iusnews.ir)
  3. ^https://virasty.com/Dralikhatibi (virasty.com)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)
  5. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2