پرینت

آیا توسعه دهندگان اندروید و iOS برای ورود نرم افزارهایشان به ویندوز 10 کم اشتیاق هستند؟

on .

برنامه‌های مایکروسافت برای تبدیل نسخه جدید ویندوز به یک پلت‌فرم مطرح در دنیای گوشی‌های هوشمند به مانع برخورد کرده است. به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان اندروید و iOS علاقه چندانی به تولید نسخه ویندوز 10 برنامه‌هایشان ندارند. البته به نظر نمی‌رسد مایکروسافت پشت این مانع بماند. با همراه باشید. 

چند هفته قبل بود که مایکروسافت SDK‌هایی را معرفی کرد که به کمک آن‌ها توسعه‌دهندگان اندروید و iOS می‌توانند به راحتی نرم‌افزارهای خود را به نسخه موبایل ویندوز 10 پورت کنند. مایکروسافت  نام پروژه Islandwood برای iOS و پروژه Astoria را برای اندروید در نظر گرفته و پیش‌بینی کرده است که با این اقدام ویندوز را تبدیل به یک پلت‌فُرم برجسته کند هر چند ممکن است در ابتدا با برخورد سرد توسعه‌ دهندگان اندروید و iOS مواجه شود چرا که شاید آن‌ها علاقه‌ای به پورت نرم‌افزارهایشان به پلت‌فرمی که سهم کمی از بازار دارد، نداشته باشند.

از قضا این همان مسئله‌ای است که مایکروسافت می‌خواهد به کمک ابزارهای جدیدش حل کند. اگر توسعه دهندگان اندروید و iOS نرم‌افزارهای خود را وارد محیط ویندوز کنند در این صورت این پلت‌فرم جان تازه‌ای می‌گیرد و روی کاغذ می‌توان گفت که سهم ویندوز نیز از بازار افزایش خواهد یافت.

ولی این طور که به نظر می‌رسد از بین بیش از 12 توسعه دهنده‌ای که با رویترز مصاحبه کرده‌اند، فقط یکی از آن‌ها قصد دارد نرم‌افزار خود را به محیط ویندوز 10 بیاورد و آن هم King.com توسعه دهنده بازی Candy Crush است که پیش از این هم بازی خود را برای ویندوزفون عرضه کرده بود. 

البته بررسی  12 توسعه دهنده یا کمی بیشتر جامعه آماری قابل قبولی برای رسیدن به این نتیجه که توسعه دهندگان اندروید و iOS از ویندوز  پشتیبانی نخواهند کرد، نیست.

جیسن تین - مدیر شرکت توسعه نرم‌افزاری General UI که هنوز از ابزارهای جدید مایکروسافت برای تبدیل نرم‌افزارهای ساخت شرکت خود به نرم‌افزارهای قابل استفاده در ویندوز 10 استفاده نکرده معتقد است:

برای این که نرم‌افزاری را که برای یک پلت‌فرم نوشته شده به پلت فرم دیگر منتقل کنیم باید حدود 50 درصد یا حتی بیشتر از هزینه اولیه تولید آن نرم‌افزار را هزینه کنیم. حالا اگر مایکروسافت راهی دارد که به کمک آن می‌توانیم این کار را ساده‌تر و ارزانتر انجام دهیم و البته تاثیر منفی در عملکرد نرم‌افزار را شاهد نباشیم، فکر می‌کنم خیلی از افراد ترغیب شوند تا از این راه استفاده کنند.

طبق اعلام موسسه تحقیقات بازار Gartner،  ویندوز 2.8 درصد از بازار گوشی‌های هوشمند دنیا را در سال 2014 در اختیار داشته است که در مقایسه با سهم 80.7 درصدی اندروید و 15.4 درصدی iOS ناچیز به نظر می‌رسد. به نظر شما آیا توسعه دهندگان اندروید و iOS برای ورود به بازار ویندوز ترغیب می‌شوند؟

cloob

منبع خبر

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2