پرینت

اصلاح تعرفه هزينه هاي ارتباطي در مجموع به نفع مشترکان است

on .

دكتر فرنقي زاد اظهار كرد: اصلاح تعرفه هزينه هاي ارتباطي هم راستا با تغيير رويكرد مشتركان به سمت استفاده از ديتا است و در مجموع به نفع مشترکان است.

اصلاح تعرفه هزينه هاي ارتباطي در مجموع به نفع مشترکان است در گزارش آمده خبرنگار اخبار داغ؛ دكتر محمدرضا فرنقي زاد، رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت در ارتباط با اصلاح تعرفه هزينه هاي ارتباطي بيان كرد: با بررسي هاي انجام شده و اقدامات كارشناسي صورت گرفته در كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، تعرفه هاي ارتباطي اصلاح شده به نحوي كه در مجموع نه تنها سبد هزينه خانوارها افزايش نمی‌یابد بلكه سهم ارتباطات در اين سبد با كاهش نيز روبرو خواهد شد.

دكتر فرنقي زاد با اشاره به تغيير رويكرد مردم در استفاده از فناوري هاي ارتباطي در برقراري تماس هاي صوتي خاطرنشان كرد: امروز استفاده از اينترنت افزايش پيدا كرده است، به نحوي كه كاربران براي تماس هاي صوتي نيز از نرم افزارهاي اينترنتي استفاده مي كنند.

وي همچنين با بيان اين كه همزمان با تغيير تعرفه تلفن ثابت، تعرفه اينترنت ADSL براي كاربران نهايي با توجه به سطح مصرف بين 16 تا 30 درصد كاهش پيدا كرد اظهار كرد: با توجه به تغيير رويكرد مردم در برقراري تماس صوتي، كاهش قيمت اينترنت تأثير بيشتري نسبت به افزايش 15 ريالي تعرفه تلفن ثابت دارد.

رئيس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات متذكر شد: پس از اجراي هم كدسازي در كشور در سال 93 كه منجر به كاهش زياد هزينه تلفن ثابت داخل استاني و بين استاني شد و در حال حاضر قرار است از 30 به  45 ريال تبديل شود.

وي خاطرنشان كرد: حتي با تعرفه 45 ريال هم 70 درصد كاهش هزينه تلفن ثابت نسبت به قبل از هم كدسازي در سال 93 صورت گرفته، بنابراين در دولت يازدهم هزينه ارتباطات تلفن ثابت نسبت به قبل كاهش چشمگيري داشته است.

دكتر فرنقي زاد در پايان گفت: از طرفي سقف تعرفه ديتاي تلفن همراه نيز 20 درصد پايين آمده و از 0.5 به 0.4 ريال به ازاي هر كيلو بايت كاهش يافته است، به نظر مي رسد، با توجه به روند رو به رشد استفاده از اينترنت و تغيير رويكرد مردم در اين حوزه براي استفاده از  ابزارهاي ارتباطي، اين اصلاح تعرفه ها در مجموع به نفع مشتركان خواهد بود.

انتهای پیام/

اصلاح تعرفه هزينه هاي ارتباطي در مجموع به نفع مشترکان است

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2