پرینت

شروع مرگ فلش در کروم نسخه 53

on .

گوگل اعلام کرد در نسخه 53 مرورگر کروم که در ماه سپتامبر عرضه میشود شروع به بلاک کردن صفحات فلش میکند.

در گزارش آمده خبرنگار ؛یکی از دلایل سنگین بود صفحات اینترنتی و بارگذاری آهسته سایت ها وجود صفحات و محتوا های فلش مانند تبلیغات فلش است .
البته زمانی محتواهای فلش بسیار پر کاربرد بود اما به دلیل ضعف های امنیتی  و حجم بالای  این محتوا ها موجی توسط شرکت هایی مانند اپل برای کنار گذاشتن آن شروع شد که به تازگی گوگل هم  عملا به این موج پیوسته است.
شروع مرگ فلش در کروم نسخه 53

بر اساس آخرین اخبار منتشره گوگل قصد دارد از نسخه 53 کروم اقدام به بلاک کردن محتواهای فلش کند. گفته میشود گوگل با این اقدام سعی دارد روند پیوستن سایت ها و کاربران را به نسخه وب "HTML5" تسریع کنند زیرا  اکثر وب‌ سایت‌ها به جای بهره بردن از فلش، به سراغ استفاده از HTML5 رفته‌اند و با این کار، سرعت بارگذاری صفحات خود را بالاتر برده، مصرف انرژی را دستگاه های دیجیتال کاهش داده و امنیتی قوی‌تری را برای صفحات سایت خود فراهم کرده‌اند.

با وجود برتری های نسخه وب  "HTML5" کروم تصمیم گرفته از نسخه 53 حذف محتواهای فلش را آغاز کند و از ماه سپتامبر (شهریور ماه)  و عرضه این نسخه این اقدام انجام می پذیرد.

البته گوگل در نسخه هنگام عرضه نسخه 42 کروم هم چنین کاری را توصیه کرده بود و حتی برخی از محتواهای فلش را از حالت پخش خودکار خارج کرده بود. اما اکنون با توجه به کوچ بسیاری از سایت ها  به "HTML5" کار را برای اقدامات عملی گوگل راحت تر شده است. به طوری که گوگل در نظر دارد با عرضه نسخه 55 کروم ، "HTML5" را به اکثر وب سایت ها تبدیل کند.

اما این بدان معنا نیست که سایت های با محتوای فلش به طور کلی از بین میروند بلکه برای ورود به این نوع سایت ها با یک پیغام هشدار برای فعال کردن فلش مواجه خواهید شد.

منبع: اینگجت و ubergizmo

انتهای پیام/

شروع مرگ فلش در کروم نسخه 53

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2