پرینت

از پهپاد با 80km/h سرعت و بزرگترین تلویزیون جهان تا تبلت ضد جاسوس برای دولت آلمان

on .

؛ هر ساله اکثر شرکت های بزرگ فناوری دنیا در نمایشگاه IFA برلین در آلمان دور هم جمع میشوند و از جدیدترین دستاورد های فناورانه خود رونمایی می‌کنند. امسال نیز IFA 2016 از تاریخ 12 تا 17 شهریور (2 تا 7 سپتامبر ) در حال برگزاری است و ما قصد داریم برای آشنایی علاقه مندان به فناوری های گزیده ای از محصولات جدید ارائه شده در این نمایشگاه را به شما معرفی کنیم.

از پهپاد با 80km/h سرعت و بزرگترین تلویزیون جهان تا تبلت ضد جاسوس برای دولت آلمان پهپادی که با سرعت 80 کیلومتر بر ساعت پرواز میکند

شرکت "پاروت" از پهپاد جدید و پرسرعت خود به نام "Parrot Disco 50" به طور رسمی در نمایشگاه "IFA 2016" رونمایی کرده است که باید گفت در طراحی ظاهری با پهباد های رایج کاملا متفاوت است و بیشتر شبیه نمونه های نظامی است . این پهباد برای ما ایرانی ها به دلیل شباهت با پهباد RQ170 که به غنیمت گرفته شد به نوعی جذاب هم خواهد بود. به دلیل نوع طراحی متفاوت با پهباد های چهار ملخه محدودیت هایی در فضای بسته و چرخش های 360 درجه وجود دارد اما سرعت و مدت طولانی پرواز به آن کاستی ها می ارزد، به طوری که  این پهباد با سرعتی که گفتیم میتوانید و یک بار شارژ کامل 45 دقیقه پرواز مداوم داشته باشید به طوری که نزدیکترین رقیب این پهباد تنها 25 دقیقه امکان پرواز دارد.

از ویژگی های مهم این پهباد قابلیت بلند شدن و فرود خودکار و همچنین هدایت خودکار برای کاربران غیر حرفه ای و حالت دستی برای کاربران حرفه ای است.

بدنه این پهباد کربنی است و در نتیجه وزنی بسیار سبک به میزان 725 گرم دارد اما در برابر بادهای با سرعت بیش از 38 کیلومتر برساعت هم تعادل خود را حفظ می کند.

ویژگی دیگر این پهباد دوربین 14 مگاپیکسلی با پوشش فوق العاده 180 درجه و فیلمبرداری FullHD است که مدت زمان قابل قبولی  از  فیلمبرداری مداوم را میتواند در حافظه 32 گیگابایتی اش ذخیره کند.

این پهباد به دو صورت کنترل میشود . اولین روش مانند دیگر پهباد ها با "جوی استیک" خوش دست داری مانیتوری است که تا شعاع حدود 2 کیلومتر امکان کنترل پهباد را دارد.
وسیله کنترل دوم جذاب تر است زیرا شما میتوانید با استفاده از یک دوربین واقعیت مجازی نیز به هدایت پهباد بپردازید. برای استفاده از هدست واقعیت مجازی کافی است که گوشی هوشمند خود را داخل این هدست قرار دهید و از یک نمای بسیار زیبا به همراه اطلاعات اضافه‌ درباره‌ی وضعیت پرواز از پهبادرانی لذت ببرید.


از پهپاد با 80km/h سرعت و بزرگترین تلویزیون جهان تا تبلت ضد جاسوس برای دولت آلمان
باید گفت این پهباد با قیمت حدود1300 دلاری باز هم بسیار وسوسه کننده است.

از پهپاد با 80km/h سرعت و بزرگترین تلویزیون جهان تا تبلت ضد جاسوس برای دولت آلمان دستیار صوتی Xperia Ear سونی

شرکت سونی مدت ها است که روی دستیار صوتی " Xperia Ear" تبلیغ می کند، اما سرانجام در نمایشگاه IFA 2016 این اجازه را به کاربران داد تا این دستگاه را به راحتی امتحان کنند. Xperia Ear را میتوان تا حدی با " سیری" اپل مقایسه کرد بدین صورت که  میتوایند به این ابزار شبیه به هندزفری فرمان های صوتی تان ، مانند تماس گرفتن با اشخاص مختلف ، جستجو در وب ، اطلاع از وضعیت آب و هوا و مانند آن را بدهید و همینطور از متن پیام ها و نوتیفیکیشن ها به صورت صوتی مطلع شوید. البته همه این قابلیت ها زمانی است که به وسلیه نرم افزار "Agent" سونی به گوشی خود متصل شوید.

اما برخی از قابلیت ها در دستیار صوتی به صورت مستقل هم وجود دارد. باتری این دستیار صوتی زیبا میتواند تا یک روز کامل دوام بیاورد و از این بابت هم نگرانی خاصی نیست از لحاظ طراحی ظاهری هم بسیار زیبا طراحی شده است اما هنوز مشخص  نیست  این دستیار صوتی برای کاربران چقدر هزینه خواهد داشت.

ارائه بزرگترین تلویزیون جهان توسط سامسونگ

شرکت سامسونگ که یکی از پیشرو ترین شرکت های فناروی جهان است پس از تلویزیون های LCD و OLED به ساخت تلویزیون های با فناوری " quantum dot" رو آورده است و در این راه به عنوان بزرگترین شرکت در تولید این نوع تلویزیون ها شناخته میشود.

شرکت سامسونگ در نمایشگاه برلین هم با دست پر آمده است و با ساخت بزرگترین تلویزیون "quantum dot"جهان به نام KS9800 با صفحه نمایش 88 اینچی و رونمایی آن در IFA2016 تمام نگاه ها را به سمت خود جلب کرده است.

از پهپاد با 80km/h سرعت و بزرگترین تلویزیون جهان تا تبلت ضد جاسوس برای دولت آلمان
البته این سری از تلویزیون های سامسونگ با فناروی quantum dot SUHD در ۱۹ مدل با اندازه‌های ۴۴ تا ۸۸ اینچ به بازار عرضه می‌شود.

ویژگی تلویزیون های جدید نقطه کوانتومی امکان تامین کیفیت های بسیار بالا و تا یک میلیارد رنگ با پشتیبانی از حالت HDR و ایجاد بهترین کیفیت 4K است. دوام بالای این تلوریزیون ها یکی دیگر از ویژگی های آن است به حدی که حتی تا ده سال ضمانت میشوند.
پشتبانی از درگاه های مختلف جدید، مانند درگاه کنسول های بازی و درگاه اتصال به رایانه و دیگر تجهیزات قابل اتصال به تلویزیون هم جزو ویژگی های این سری تلویزیون های سامسونگ است.

سری جدید گوشی های هواوی با نام"NOVA"

شرکت هواوی که به تازگی به سومین تولید کننده گوش های هوشمند جهان تبدیل شده است. از سری جدید گوشی های هوشمند خود تحت عنوان "نوا - NOVA" در نمایشگاه IFA2016 رونمایی کرد.

 این شرکت در سری جدید دو گوشی  تحت عنوان  " نوا" و " نوا پلاس"  معرفی کرد و همانطور که از نامشان  برمی آید مدل پلاس از مدل "نوا" بزرگ تر است. " نوا" از صفحه نمایش 5 اینچی با کیفیت Full HD ، پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ و  حافظه‌ی رم 3 گیگابایتی  و مقدار حافظه داخلی 32 گیگابایت بهره میبرد. دوربین 12 مگاپیکسلی به همراه فیلمبرداری 4K و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی قابلیت های دیگر این گوشی است. "نوا"به باتری با  ظرفیت 3020 میلی آمپر ساعت و حسگر اثر انگشت در پشت خود  نیز مجهز است.
 اما تفاوت "نوا پلاس " با برادر کوچکتر خود در صفحه نمایش 5.5 اینچی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با لرزش گیر اپتیکال و باتری با ظرفیت بیشتر 3340 میلی آمپر ساعت آن است.
هر دو مدل از اندروید مارشمالو 6.0 و رابط کاربری "EMUI 4.1" اختصاصی هواوی پشتیبانی میکنند و در سه رنگ طلایی ، نقره ای و خاکستری عرضه خواهند شد.

از پهپاد با 80km/h سرعت و بزرگترین تلویزیون جهان تا تبلت ضد جاسوس برای دولت آلماناز پهپاد با 80km/h سرعت و بزرگترین تلویزیون جهان تا تبلت ضد جاسوس برای دولت آلمان
نقطه ضعف این گوشی ها را میتوان عدم پشتیبانی از کارت حافظه دانست که احتمال دارد هواوی در این مورد تغییر نظر دهد.

اما در آخر هنگامی که به طراحی ظاهری این دو گوشی نگاه میکنیم شباهتهایی را با "نکسوس 6P"  خواهیم یافت.

ساخت تبلت ضد جاسوسی برای دولت آلمان

شرکت های سامسونگ و بلک بری در یک همکاری مشترک از ساخت یک تبلت ضد جاسوسی برای دولت آلمان خبر دادند. "بلک بری" در جریان نمایشگاه IFA2016 با اعلام این خبر افزود . این تبلت احتمالا ظاهری شبیه به "گلکسی تب اس 2"  دارد اما دارای کارتی امنیتی است که نرم افزار آن توسط بخش" Secusmart  بلک‌بری" رمزنگاری شده است تا هرگونه اطلاعات ورودی و خروجی به این تبلت را تحت محافظت خود قرار دهد،  البته در موضوع ارتباط های داده ای نیز مجموعه امنیتی "Knox سامسونگ" دست به کار شده تا حفاظت کامل برقرار شود .در حال حاضر این تبلت با نام "SecuTABLET" شناخته میشود و برای استفاده برای سطوح بالای امنیتی در دولت آلمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

گفتنی است شرکت بلک بری در زمینه امنیت گوشی هایش زبانزد است تا جایی که گوشی رئیس جمهور آمریکا نیز بلک بری است.

در هر حال آنچه که مسلم است  این تبلت ها برای فروش در اختیار عموم قرار نخواهد گرفت.

از پهپاد با 80km/h سرعت و بزرگترین تلویزیون جهان تا تبلت ضد جاسوس برای دولت آلمان

گزارش از محمد حسین حاجی

انتهای پیام/

از پهپاد با 80km/h سرعت و بزرگترین تلویزیون جهان تا تبلت ضد جاسوس برای دولت آلمان

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2