پرینت

آینده‌ای که واقعیت مجازی (Virtual Reality) برای ما ترسیم می‌کند

on .

واقعیت مجازی، فناوری نوین شبیه‌سازی رایانه‌ای است که حضور فیزیکی کاربر را در یک محل و در دنیای واقعی یا مجازی شبیه‌سازی می‌کند.

در گزارش آمده خبرنگار ؛ ایده اولیه واقعیت مجازی برای نخستین بار در دهه 1980 شکل گرفت اما در آن زمان بازیهای ویدئویی و شبکه های اجتماعی جایگزین آن شد. اما حالا کارشناسان می گویند VR به زودی راه خود را به ادارات باز خواهد کرد. کارمندان به جای هزینه و صرف وقت برای دیدار با دوستان خود می توانند از VR بهره ببرند. تماس چشمی، دست دادن و حتی به اشتراک گذاری غذا از جمله مواردی است که با VR به شکلی خاص امکانپذیر خواهد بود. واقعیت جلسات کسب و کار مجازی به زودی جایگزین تماس های کنفرانسی (conference calls) خواهد شد. این تکنولوژی در سطح وسیعی در ادارات سراسر جهان در حال تست و آزمایش است و تا 2 سال آینده قابل استفاده خواهد بود.

آینده‌ای که واقعیت مجازی (Virtual Reality) برای ما ترسیم می‌کند

پروفسور "آندره گلنرستر" استاد عصب شناسی دانشگاه می گوید: من مطمئن هستم VR جایگزین تماس های کنفرانسی در ادارات سراسر جهان خواهد شد. با سرمایه گذاری 2 میلیاردی فیسبوک در زمینه VR و با ورود هدفون های جدید تا آخر امسال به بازار این کار سریع‌تر انجام خواهد شد و من فکر می کنم تا دو سال آینده امکانپذیر خواهد بود. با آمدن این فناوری همه چیز واقعی به نظر خواهد رسید. احساس می کنید با افراد زیادی در یک اتاق هستید. واقعا احساس خواهید کرد که در جلسه واقعی حضور دارید و تمام جنبه های یک دیدار واقعی را تجربه خواهید کرد.

انتهای پیام/


آینده‌ای که واقعیت مجازی (Virtual Reality) برای ما ترسیم می‌کند

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2