پرینت

علت تغییر ساعت در ایران و بسیاری از کشورها

on .

تغییر ساعت تابستانی سالهاست که در کشورهای عرض های میانی و قطبی به منظور استفاده بهتر و بیشتر از نور خورشید و بهینه سازی در مصرف انرژی انجام می شود.

در گزارش آمده خبرنگار ؛ بنا به باور عموم برای اولین بار در سال 1784 ، طرح ساعت تابستانی توسط بنجامین فراکلین ( یکی از پدران بنیانگذار ایالات متحده آمریکا) با درج مقاله ای راجع به تغییر ساعت و استفاده بهینه از انرژی مطرح شد. از آن پس تغییر ساعت تابستانی سالهاست که در کشورهای عرض های میانی و قطبی به منظور استفاده بهتر از نور خورشید و بهینه سازی در مصرف انرژی انجام می شود.

علت تغییر ساعت در ایران و بسیاری از کشورها

تغییرات شبانه روز کشور ایران نیز بدلیل قرارگرفتن در عرض های جغرافیایی میانی در طول سال قابل توجه است. به همین دلیل و برای استفاده بیشتر از روشنایی روز، در فصل های بهار و تابستان ساعت رسمی 1  ساعت به جلو کشیده می شود . طبق قانون هر سال در نیمه شب اول فروردین ساعت رسمی کشور یک ساعت به جلو کشیده می شود و در نیمه شب آخر تابستان به وضعیت سابق بر می گردد. در ساعت های آنالوگ نیاز است این تغییر بصورت دستی انجام شود اما در تلفن های هوشمند یا تبلت بدلیل اینکه این دستگاه ها با ساعت جهانی هماهنگ هستند این کار بصورت خودکار انجام می شود.


انتهای پیام/

علت تغییر ساعت در ایران و بسیاری از کشورها

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2