پرینت

رویارویی مقامات آلمانی با بدافزارهای جاسوسی

on .

متخصصان امنیت سایبری آلمان مدعی شده‌اند، ایمیل‌هایی آلوده، حاوی بدافزار جاسوسی، برای سیاستمداران و مقامات این کشور ارسال شده است.

رویارویی مقامات آلمانی با بدافزارهای جاسوسی در گزارش آمده خبرنگار  ؛  بر اساس گزارش‌های منتشرشده، پرسنل دولت و سیاستمداران آلمان در ماه اوت گذشته، ایمیل‌هایی دریافت کردند که ظاهراً از سوی ناتو ارسال‌شده و حاوی اطلاعاتی در مورد زلزله‌ی ایتالیا یا کودتای ترکیه بوده است. 
تحلیل گران معتقدند دریافت‌کنندگان ایمیل‌های یادشده، با کلیک بر روی آن‌ها و باز شدن این ایمیل‌ها، ابزار جاسوسی قدرتمندی را بر روی سیستم‌های خود فعال می‌کردند. اطلاعاتی از تعداد سیستم‌های آلوده شده و انگیزه‌های احتمالی متهم اصلی _ یعنی روسیه_ از انجام این حمله‌ی گسترده، در دست نیست.

متخصصان امنیت سایبری آلمان مدعی شده‌اند، ایمیل‌هایی آلوده، حاوی بدافزار جاسوسی، برای سیاستمداران و مقامات این کشور ارسال شده است. تحلیلگران متهم اصلی حمله‌های یادشده را هکرهای روس می‌دانند.

گفتنی است؛ پارلمان آلمان در سال گذشته هم هدف حملات مشابه قرارگرفته بود؛ اما در نتیجه حمله اخیر دفتر احزاب سیاسی نیز، در ایالات مختلف آلمان، به این بدافزار آلوده شده‌اند.

این حملات سایبری می‌تواند پیش‌لرزه‌های یک تهاجم بزرگ‌تر به دستگاه سیاسی آلمان باشد چرا که این کشور در سال 2017 انتخابات ملی خود را برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/

رویارویی مقامات آلمانی با بدافزارهای جاسوسی

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2