پرینت

پیگیری قضائی پرونده حملات سایبری هسته‌ای

on .

معاون قضائی دادستان کل کشور، در واکنش به موضوع پیگیری قضائی حملات سایبری به تاسیسات هسته ای، گفت: منتظر پاسخ سازمان انرژی اتمی هستیم.

پیگیری قضائی پرونده حملات سایبری هسته‌ای
 در گزارش آمده خبرنگار دنیای ارتباطات ؛ به نقل از  پایداری ملی، عبدالصمد خرم آبادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت پیگیری قضائی حملات سایبری به تاسیسات هسته ای، گفت: در این خصوص نامه ای به رئیس سازمان انرژی اتمی نوشته و از وزارت امور خارجه و امور بین الملل ریاست جمهوری پیگیر موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه این موضوع مورد مطالبه رهبری هم بود، تصریح کرد: رهبری این حمله را یک جنایت دانستند که می توانست در مجامع بین المللی مورد تعقیب قرار گیرد که این کار صورت نگرفت.

خرم آبادی افزود: بعد از این موضوع، دادستانی جلسه ای را با برخی از نهادها گذاشت و آنها را موظف کرد تا پیگیر باشند  و الان هم منتظر پاسخ سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه هستیم.

وی در پاسخ به سئوالی در نحوه برخورد با استفاده سازمان های دولتی از تلگرام، گفت: برخی نهادها استفاده کردند که تذکر دادیم و این موضوع قبلا بخشنامه ای بود که از سوی دفتر ریاست جمهوری هم صادر شده بود.

خرم آبادی افزود: اگر اطلاعات از طریق استفاده از تلگرام به خارج از کشور منتقل شود،  جنبه کیفری پیدا می کند.

وی همچنین در ارتباط با استفاده از تلگرام در مدارس، گفت: اخیرا مطلع شدیم برخی مدارس برای ارتباط با اولیا از تلگرام استفاده می کنند که تذکرات لازم را به آنها داده ایم.

خرم آبادی تصریح گرد: از صدا و سیما می خواهیم به جای تبلیغ پیام رسان های خارجی، شبکه های داخلی را تبلیغ بکنند.

انتهای پیام

پیگیری قضائی پرونده حملات سایبری هسته‌ای

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2