پرینت

ویندوز ۱۰ در بهار، نو می‌شود

on .

 

به گزارش ، نسخه نهایی آپدیت بهار بعد از آپدیت پاییز شامل فیچرهای بزرگی است که با نام فنی Redstone 4 توسعه یافته و نام نهایی آن Spring Creators Update شده و همان طور که از نامش پیداست، در فصل بهار به صورت خودکار روی ویندوز 10 کاربران اعمال می‌شود.{لینک[1]}

در استراتژی مایکروسافت این گونه آپدیت‌ها اجباری شده است که در کنار قابلیت‌های جدید، بسته‌های امنیتی و رفع باگ نیز دیده می‌شود و کاربر مجبور می‌شود برای جلوگیری از حمله به سیستم خود، ویندوز 10 را آپدیت کند.

نسخه جدید برای کاربران دارنده ویندوز 10 رایگان خواهد بود.

همان طوری که گفته شد بزرگ‌ترین تغییر در نحوه مدیریت ویندوز بر برنامه‌های فعلی و قبلا اجرا شده است که براساس ویژگی «تایم لاین» پنجره‌ها به صورت تاریخی روی صفحه اول به نمایش درمی‌آیند. مرور پنجره‌ها و اضافه کردن عناصر دلخواه به تایم لاین از قابلیت‌های جدید نسخه بهار محسوب می‌شود. ادامه دادن یک اپلیکیشن با دستگاه اندرویدی یا مجهز به آی او اس، ویژگی جذاب نسخه جدید است که سازگاری دیتا میان ابزارهای مختلف را در بر می‌گیرد.

هدف اصلی از این تغییرات با تایم لاین این است که کاربر نگران ذخیره نشدن دیتا نباشد و ادامه کار را با سایر ابزار جلو ببرد تا پلتفرم ویندوز با موبایل، تبلت و ... ادغام شود.

زبان جدید طراحی مایکروسافت «fluent» نام دارد که به سَبُکی، عمق و حرکت در ویندوز اعتقاد داشته وجایگزین زبان «metro» شده است. مترو زبان طراحی ویندوز 7 و 8 و نسخه اولیه ویندوز 10 بوده است. آنچه کاربر در Fluent مشاهده می‌کند، ظاهری مدرن‌تر، با لایه‌های بیشتر و نیمه شفاف است تا کاربرپسند‌تر خود را نشان دهد.

مرورگر اِج/ Edge مانند سافاری روی Tabها، بی صدا شده و با ابزار لمسی رابطه بهتری پیدا کرده است. پشتیبانی جامع‌تر از کتاب الکترونیکی / eBook در اِج به خوبی تعریف شده است.

دستیار صوتی کورتانا به عنوان قلب هوش مصنوعی مایکروسافت در ویندوز 10 توسعه یافته و با کورتانا می‌توان اپ‌ها را رزومه کرد و از جایی که اپلیکیشن رها شده، مجددا ادامه کار داد.

ویندوز ۱۰ در بهار، نو می‌شود

ویندوز ۱۰ در بهار، نو می‌شود

ویندوز ۱۰ در بهار، نو می‌شود

ویندوز ۱۰ در بهار، نو می‌شود

5656

 

References

  1. ^لینک (www.theguardian.com)

Authors: www.khabaronline.ir

منبع خبر خبرآنلاین

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2