88981423
128 64 32 0902


سوال داری؟!!
بپرس (مشاوره رایگان)

جستجو در آموزش ها

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 62
جمعه, 07 شهریور 1393 04:00

۷ شهریور: کشف القای الکترومغناطیسی از مایکل فارادی

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مایکل فارادی

۱۸۳ سال پیش در چنین روزی مایکل فارادی فیزیکدان و شیمیدان برجسته انگلیسی توانست با انجام آزمایش‌های تجربی موفق به کشف پدیده‌ی القای الکترومغناطیس شود.

۱۸۳ سال پیش در چنین روزی یعنی ۲۹ آگست سال ۱۸۳۱ مایکل فارادی فیزیکدان و شیمیدان برجسته انگلیسی موفق شد تا پدیده‌ی القای الکترومغناطیسی را کشف کند. مایکل فارادی در ۲۲ سپتامبر سال ۱۷۹۱ در نزدیکی شهر لندن

...
مایکل فارادی

۱۸۳ سال پیش در چنین روزی مایکل فارادی فیزیکدان و شیمیدان برجسته انگلیسی توانست با انجام آزمایش‌های تجربی موفق به کشف پدیده‌ی القای الکترومغناطیس شود.

۱۸۳ سال پیش در چنین روزی یعنی ۲۹ آگست سال ۱۸۳۱ مایکل فارادی فیزیکدان و شیمیدان برجسته انگلیسی موفق شد تا پدیده‌ی القای الکترومغناطیسی را کشف کند. مایکل فارادی در ۲۲ سپتامبر سال ۱۷۹۱ در نزدیکی شهر لندن متولد شد. خانواده فارادی از نظر مالی شرایط مناسبی نداشتند و مایکل در مدرسه رفتن با مشکل روبرو  شد. به همین دلیل او از سنین پایین مشغول به کار شد.

مایکل فارادی در ۱۴ سالگی به عنوان کارآموز در یک کتابفروشی مشغول به کار شد. کار در کتاب فروشی فرصت فوق العاده‌ای برای مایکل جوان بود تا استعداد خود را شکوفا کند. مایکل فارادی زمانی که در کتاب فروشی مشغول کار بود به شدت به مطالعه کتاب‌های علمی پرداخت و در این بین به موضوع الکتریسیته علاقه‌مند شد. 

مایکل فارادی هیچکاه تحصیلات آکادمیک را نگذراند برای نمونه عمق دانش فارادی در خصوص ریاضیات زیاد نبود. ولی با این حال او یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان تاریخ به حساب می‌آید و برخی از مورخان او را به عنوان بزرگترین دانشمند تجربه‌گر تاریخ می‌شناسند. مایکل فارادی تا پایان عمر در انیستیتو سلطنتی بریتانیا عنوان کاملترین استاد شیمی را در اختیار داشت. بزرگترین کار و دستاورد مایکل فارادی را می‌توان الکتریسیته و مغناطیس دانست. اولین آزمایشی که فارادی ثبت کرد پیل ولتایی بود که وی توانست در این آزمایش سولفات منیزیم را در این آزمایش تجزیه کند.

القای مغناطیسی که با نام القای الکترو مغناطیسی نیز شناخته می‌شود با تولید پتانسیل الکتریکی در پهنای یک رسانای الکتریکی نمایان می‌شود.

در سال ۱۸۴۵ مایکل فارادی پدیده‌ای را کشف و تحت عنوان دیامغناطیس نامگذاری کرد که امروزه به عنوان اثر فارادی شناخته می‌شود. همچنین فارادی در خصوص الکتریسیته ساکن این موضوع را کشف کرد که الکتریسیته ساکن تنها در سطح خارجی یک هادی باقی می‌ماند و بار هیچ اثری روی چیزی که در داخل قرار دارد نمی‌گذارد. که این پدیده به نام قفس فارادی نیز شناخته می‌شود.

مایکل فارادی در تاریخ 25 آگست سال 1867 و در 75 سالگی چشم از جهان فروبست.

منبع خبر

خواندن 1114 دفعه

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2