88981423
128 64 32 0902


سوال داری؟!!
بپرس (مشاوره رایگان)

جستجو در آموزش ها

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 62
سه شنبه, 25 شهریور 1393 04:00

۲۵ شهریور: تولد جنرال موتورز، غول صنعتی جهان

نوشته شده توسط 
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
۲۵ شهریور: تولد جنرال موتورز، غول صنعتی جهان

۱۰۶ سال پیش در چنین روزی شرکت جنرال موتورز، غول صنعتی جهان که به جی ام نیز شهرت دارد تاسیس شد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی جهان است که بخشی از تاریخ صنعت خودرو در دنیا را رقم زده است.

۱۰۶ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۰۸ شرکت جنرال موتورز بصورت رسمی ثبت شد تا این غول صنعتی جهان متولد شود. این شرکت توسط ویلیام سی دورانت، چارل

...
۲۵ شهریور: تولد جنرال موتورز، غول صنعتی جهان

۱۰۶ سال پیش در چنین روزی شرکت جنرال موتورز، غول صنعتی جهان که به جی ام نیز شهرت دارد تاسیس شد. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعتی جهان است که بخشی از تاریخ صنعت خودرو در دنیا را رقم زده است.

۱۰۶ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۶ سپتامبر سال ۱۹۰۸ شرکت جنرال موتورز بصورت رسمی ثبت شد تا این غول صنعتی جهان متولد شود. این شرکت توسط ویلیام سی دورانت، چارلز استیوارت موت و فردریک ال اسمیت تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر دیترویت ایالت میشیگان آمریکا واقع است. این کمپانی بزرگ در بیش از ۳۷ کشور دنیا در قالب ۱۰ برند مختلف خودرو تولید می‌کند. برندهایی نظیر شورولت، بیوک، جی ام سی، کادیلاک، هولدن،‌ اوپل، ووکسهال، وولینگ، باوجان، جی فانگ، اوز دوو در حال حاضر متعلق به کمپانی جی ام هستند. در کنار این موضوع این کمپانی بزرگ سهامدار بسیاری از شرکت‌های دیگر خودروسازی در جهان نیز هست که همین موضوع باعث شده جی‌ام یکی از بزرگترین خودروسازان جهان باشد. این شرکت بزرگ بیش از ۲۱۲٫۰۰۰ کارمند در ۱۵۷ کشور جهان دارد. جی‌ام به مدت ۷۷ سال از سال ۱۹۳۱ تا ۲۰۰۷ بیشترین فروش خودرو در جهان را در اختیار داشت که این یک رکورد بی نظیر به حساب می‌آید و نشان از ثبات و کیفیت محصولات این شرکت دارد. کل دارایی‌های این شرکت در سال ۲۰۱۳ در حدود ۱۶۶ میلیارد دلار برآورد شده است.

در بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۲۰ صنعت خودرو در آمریکا و جهان شروع به رشد کرد و شرکت‌هایی چون اولدزموبیل، اوپل، کادیلاک و بیوک در اوایل همین دوران و قبل از سال ۱۹۰۸ شکل گرفتند. در سال ۱۹۰۸ ویلیام دورانت شرکت جنرال موتورز را به کمک شرکت بیوک تاسیس کرد، سپس اولدزموبیل دومین شرکتی بود که با قیمت ۵ میلیون دلار خریداری کرد؛ سال بعد نیز کادیلاک را به همان قیمت خریداری کرد و همین اتفاق برای شرکت پونتیاک و شورلت نیز به مرور اتفاق افتاد. در سال ۱۹۱۰ ویلیام دورانت واحدهای آزمایشگاهی و تحقیقاتی شرکت جنرال موتورز را تاسیس کرد و بخش بزرگی از درآمدهای شرکت را در بخش تحقیق و توسعه تزریق کرد. در بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۴۰ جنرال موتورز تمرکز خود را به گسترش کارخانه‌های تولیدی خود در سراسر جهان قرار داد و کمپانی واکسهال را نیز در همین دوران خریدار کرد. این دوران بخاطر رهبری آلفرد پی اسلون که با افکار هوشمندانه خود و مدیریت خاص خود زیربنای این غول صنعتی را محکم کرد. این بازه‌ی زمانی به دوران طلایی جنرال موتورز تحت رهبری اسلون معروف است.

در سال ۱۹۴۰ جنرال موتورز جشن تولید ۲۵ میلیون خودروی خود را جشن گرفت. بین سال‌های ۱۹۴۰ تا ۱۹۶۰ دورانی بود که تمرکز جنرال موتورز بر روی طراحی و ساخت مدل‌های گوناگون خودرو قرار داشت. در ۱۹۶۲ جنرال موتورز از مرز ۷۵ میلیون خودرو در سال گذشت و در ۱۹۶۷ جشن ۱۰۰ میلیون خودرو در سال خود را برگزار کرد. بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ میلادی دورانی بود که شرکت جنرال موتورز بیش از ۴۰ میلیارد دلار صرف بازسازی کارخانه‌های خود و بهبود زیرساخت‌های تولید خود در سراسر جهان کرد، اما با وجود سرمایه‌گذاری سنگین در تحقیقات و بازسازی شرکت موضوعی که در ابتدای قرن بیست و یک میلادی جنرال موتورز را به چالش کشید رقیب هوشمندی به نام تویوتا بود که توانست در سال ۲۰۰۷ به سلطنت ۷۷ ساله جی ام پایان دهد و تبدیل به بزرگترین تولید کننده خودرو در جهان شود. البته حتی این شرکت نیز نتوانست ثبات سلطنت جی ام را تجربه کند.

در شرکت جنرال موتورز برای رسیدن به سطح استاندارد، کارکنان تشویق می‌شوند تا سالانه ۲۰ ساعت آموزش شغلی خود را بگذرانند. در سال ۱۹۹۷ نیز دانشگاه جنرال موتورز در راستای توجه به یادگیرندگی سازمان و حرکت به سمت یک سازمان یادگیرنده تاسیس شد. ریچارد واگونر مدیرعامل جی‌ام در خلال سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ همواره کارکنان شرکت را اعضای تیم جنرال موتورز خطاب می‌نمود و معتقد بود که شرکت جز این، سرمایه‌ای عظیم ندارد.

منبع خبر

خواندن 1059 دفعه

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2