88981423
128 64 32 0902


سوال داری؟!!
بپرس (مشاوره رایگان)

جستجو در آموزش ها

جمعه, 16 خرداد 1393 03:30

۱۶ خرداد: تولد بازی جاودانه

نوشته شده توسط  admin
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
Tetris

صنعت بازی‌های کامپیوتری از آغاز تاکنون جایگاه ویژه‌ای را در زندگی انسان‌ها پیدا کرده است. حتی بازی‌های رایانه‌ای موجب شده‌اند که سبک تفریح و سرگرمی بسیاری از افراد تغییر کند. بسیاری از ما خاطرات بسیار زیادی را از بازی‌های رایانه‌ای از گذشته تاکنون با خود به همراه داریم که بخشی از زندگی ما را به خود اختصاص داده‌اند. در میان این بازی‌های رایانه‌ای بع

...
Tetris

صنعت بازی‌های کامپیوتری از آغاز تاکنون جایگاه ویژه‌ای را در زندگی انسان‌ها پیدا کرده است. حتی بازی‌های رایانه‌ای موجب شده‌اند که سبک تفریح و سرگرمی بسیاری از افراد تغییر کند. بسیاری از ما خاطرات بسیار زیادی را از بازی‌های رایانه‌ای از گذشته تاکنون با خود به همراه داریم که بخشی از زندگی ما را به خود اختصاص داده‌اند. در میان این بازی‌های رایانه‌ای بعضی از آنها به قدری معروف شده‌اند که به نوعی به افسانه تبدیل شده‌اند.

30 سال پیش در چنین روزی یعنی 6 جوئن 1984 یکی از پر فروشترین بازی‌های رایانه‌ای یعنی بازی تتریس (Tetris) منتشر گردید. این بازی توسط برنامه‌نویس روس، الکسی پاژینتوف طراحی شده بود و به عنوان اولین محصول سرگرمی از خاک شوروی سابق وارد بازارهای غربی و آمریکا گردید. این بازی تا به آنجا محبوبیت پیدا کرده است که می‌توان رد پای آن‌را در تمامی کنسول‌های بازی، انواع مختلف سیستم‌های عامل، انواع موبایل‌ها، تبلت‌ها و غیره مشاهده کرد.

قدرت نفوذ این بازی در میان کاربران علاقمند به بازی‌های رایانه‌ای تا به آنجا بوده است که بازی تتریس تبدیل به پرفروش‌ترین بازی رایانه تاریخ با فروش خارق العاده 143 میلیون نسخه شده است. این جایگاه نخست در حالی است که بازی تتریس با رتبه دوم حدود 60 میلیون نسخه فاصله دارد.

تقاضا برای این بازی تا این حد در دنیا زیاد است که 14 مارچ امسال یعنی حدودا 22 روز پیش، کمپانی تتریس بصورت رسمی اعلام نمود که این بازی بر روی XBOX One و Play Station 4 آخرین نسل کنسول‌های بازی در سی‌امین سالگرد انتشار این بازی یعنی امروز ارائه خواهد شد.

در بخش زوم اپ امروز که تا ساعاتی دیگر منتشر می‌گردد همراه ما باشید تا با این بازی در پلتفرم‌های موبایل، بیشتر آشنا شویم. بازی معروفی که در عین سادگی 30 سال در دنیای بازی‌های رایانه‌ای سلطنت کرده است.

ادامه مطلب http://www.zoomit.ir/articles/etc/11783-16khordad-calendar

خواندن 1015 دفعه

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2