88981423
128 64 32 0902


سوال داری؟!!
بپرس (مشاوره رایگان)

جستجو در آموزش ها

یکشنبه, 18 خرداد 1393 03:30

۱۸خرداد: تلاقی تولد بنیانگذار فناوری وب و زبان PHP

نوشته شده توسط  admin
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
Web

همیشه بشر بدنبال کشف دنیاهای دیگر در فضا، اعماق زمین یا اعماق اقیانوس‌ها بوده است و داستان‌های تخیلی زیادی را از موجودات فضایی، موجوداتی که در اعماق زمین و اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند، ساخته است. این که چرا بشر تا این حد علاقه‌مند به کشف دنیاهای دیگر است خود بحثی شیرین است که در جایی دیگر باید به آن پرداخته شود، حال این بشر ناخودآگاه دنیایی را خلق کرد

...
Web

همیشه بشر بدنبال کشف دنیاهای دیگر در فضا، اعماق زمین یا اعماق اقیانوس‌ها بوده است و داستان‌های تخیلی زیادی را از موجودات فضایی، موجوداتی که در اعماق زمین و اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند، ساخته است. این که چرا بشر تا این حد علاقه‌مند به کشف دنیاهای دیگر است خود بحثی شیرین است که در جایی دیگر باید به آن پرداخته شود، حال این بشر ناخودآگاه دنیایی را خلق کرده است که زندگی امروزی ما را کاملا تحت تاثیر قرار داده است. دنیای وب.

دنیای جدید که ما آن‌را با نام اینترنت می‌شناسیم، فضای جدیدی است که به خصوص در دهه‌ی گذشته به لطف گسترش تکنولوژی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رشد خارق العاده‌ای داشته است. افزایش ضریب نفوذ اینترنت در میان کاربران و به‌وجود آمدن پایگاه‌های مختلف خبری، تفریحی، اطلاعاتی و خدماتی در طیف‌های گوناگون موجب، ایجاد تغییرات گسترده‌ای در زندگی بشر گردیده است.

امروز را می‌توان یک روز خاص در دنیای اینترنت و وب به حساب آورد چرا که نخست 59 سال پیش در چنین روزی یعنی 8 جوئن 1958 «سر تیم برنز لی» دانشمند علوم رایانه انگلیسی که تئوریسین و خالق دنیای وب شناخه می‌شود، به‌دنیا آمده است. همچنین 19 سال پیش در چنین روزی یعنی 8 جوئن 1995 راسموس لردورف اولین نسخه از زبان برنامه نویسی PHP را منتشر کرده است.

فناوری وب پیشرفتی بود که توانست در دنیای اینترنت انقلابی ایجاد کند. درکنار این واقعیت که برنز لی فناوری وب را خلق نمود افراد بسیار دیگری نیز تلاش‌های خارق العاده‌ای در جهت گسترش آن صورت دادند. آقای راسموس لردورف با انتشار PHP در سال 1995 سهم بسزایی را در این مهم بازی کرده است. تا ژآنویه 2013 پی اچ پی بروی 244 میلیون وبگاه و 2.1 میلیون سرور در دنیای اینترنت نصب شده است. لدروف در آغاز پی اچ پی را برای مخفف Personal Home page  معرفی کرد و از نسخه 3 به بعد این نام به  PHP: Hypertext Preprocessor تغییر یافت. پی اچ پی یک نرم افزار آزاد است که تحت مجوز پی اچ پی انتشار یافته است. به دلیل این موضوع که این مجوز برای استفاده از عنوان پی‌اچ‌پی محدود شده، با مجوز عمومی گنو (GPL) سازگار نیست. تقریبا از پی‌اچ پی می‌توان بر روی اکثر سرورها و سیستم‌های عامل استفاده نمود. این زبان برنامه نویسی نقش کلیدی در گسترش دنیای وب تا به امروز بازی کردده است و کماکان به این مهم ادامه می‌دهد.

گسترش دنیای وب امروز مدیون دانشمندان و محققانی چون سر برنز لی و راسموس لردورف است. یادشان گرامی

ادامه مطلب http://www.zoomit.ir/articles/etc/11836-php-web-birthday

خواندن 1254 دفعه

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2