پرینت

ویژگی‌های یک کلینیک دندانپزشکی خوب

on .

یکی از اصلی ترین دلایل پرطرفدار شدن کلینیک‌های دندان پزشکی در سراسر دنیا، این است که تمامی متخصصان دندانپزشکی در یک جا مشغول به فعالیت هستند و نیازی نیست تا بیمار برای رفع مشکلات دهان و دندان خود به مطب‌های مختلفی مراجعه کند و هر بار هزینه ویزیت دندانپزشک را به صورت مجزا پرداخت کنند.

اما یک کلینیک دندان پزشکی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه، به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره خواهیم کرد.

ویژگی‌های یک کلینیک دندانپزشکی خوب

تیم حرفه‌ای و مجرب

کلینیکی که انتخاب می‌کنید باید دارای تیمی از دندانپزشکان و کادر درمانی مجرب و متخصص باشد. اعضای این تیم دندانپزشکی باید دارای مدارک و مجوزهای لازم برای ارائه خدمات دندانپزشکی باشند و تجربه کافی در زمینه درمان‌های مختلف داشته باشند. برای مثال، نصب پروتز دندان[1] نیاز به یک دندانپزشک متخصص پروتز دارد که وجود او در تیم درمان، حائز اهمیت بالایی خواهد بود.

وجود تجهیزات خوب و به روز

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید به روز بودن و استفاده از تجهیزات پیشرفته را در ارائه خدمات دندانپزشکی مهم تلقی کند. تجهیزات پیشرفته‌ای مانند دستگاه‌های رادیوگرافی و تصویربرداری دیجیتال، سیستم‌های لیزر درمانی و سیستم‌های نظافت دندانی پیشرفته می‌توانند امکان ارائه درمان‌های بهتر و دقیق‌تر را فراهم کنند.

همکاری با لابراتوار حرفه ای

بسیاری از خدمات دندانپزشکی به تولید بخشی از تجهیزات در لابراتوار نیاز دارند. برای مثال، لمینت دندان[2] باید در لابراتوار طراحی و ساخته شود و سپس توسط دندانپزشک متخصص روی دندان قرار بگیرد. همکاری با یک لابراتوار حرفه‌ای، منجر به بالا رفتن کیفیت محصولات تولید شده و در نهایت، بالا رفتن رضایت بیماران از کلینیک دندانپزشکی خواهد شد.

محیط پاکیزه و ضد عفونی

بهداشت و پاکیزگی محیط یک کلینیک دندانپزشکی، یکی از اصلی ترین عوامل اثرگذار بر تصور بیماران نسبت به مجموعه شما خواهد بود. طبیعتا مراجعه به یک کلینیک شلخته، آلوده و نامرتب، متقاضیان گرفتن خدمات دندانپزشکی را از مجموعه‌ی شما فراری خواهد داد!

برای حفظ سلامتی بیماران، کلینیک‌ها باید از تمام تجهیزات مخصوص بهداشتی و ضد عفونی استفاده کنند. این تجهیزات شامل استفاده از ابزارهای ضدعفونی شده، استریل و یکبار مصرف، استفاده از دستکش و ماسک تمیز برای کادر درمانی و سایر اقدامات بهداشتی است.

استفاده از مواد اولیه با کیفیت

استفاده از مواد اولیه با کیفیت در کلینیک‌های دندانپزشکی بسیار مهم است و جزو خصوصیات یک کلینیک خوب محسوب می‌شود. به طور خاص، مواد اولیه‌ای مانند فیکسچر یا کاور اسکرول که برای ایمپلنت دندان[3] مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشند. زیرا در صورت پایین بودن کیفیت، باعث افتادن ایمپلنت می‌شوند.

ویژگی‌های یک کلینیک دندانپزشکی خوب

رابطه برقرار با بیماران

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید به روابط خوب با بیماران اهمیت بدهد. این ارتباط شامل گوش دادن به نیازها و مشکلات بیماران، ارائه اطلاعات کافی و واضح درباره درمان‌های انجام شده و مشاوره صحیح درباره حفظ بهداشت دهان و دندان است.

احترام به وقت بیماران

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از مراجعه به یک مطب (چه مطب پزشک و چه دندانپزشک) برای مدتی طولانی منتظر نوبت خود ماندید. این موضوع، تمام ما را ناراحت و عصبانی می‌کند. حتی ممکن است احساس کنیم که پزشک مورد نظر، هیچ احترامی برای وقت و زمان بیماران خود قائل نیست!

کلینیک خوب، کلینیکی است که به وقت بیماران خود احترام می‌گذارد و تلاش می‌کند تا ملاقات‌ها و مراحل درمانی را به طور دقیق و بهینه برنامه‌ریزی کند. این برنامه ریزی شامل رعایت وقت بندی قرار ملاقات، عدم تاخیر زیاد و ارائه خدمات به موقع به بیماران است.

قیمت منصفانه

قیمت منصفانه یک کلینیک، یکی از مهم ترین و اصلی ترین دلایلی است که افراد را به نمونه‌های فعال تبلیغاتی کلینیک تبدیل می‌کند! این بدان معناست که اگر هزینه‌های درمانی کلینیک با توجه به کیفیت خدمات، تعرفه‌های عمومی و استفاده از تجهیزات پیشرفته تعیین شود و بیماران مجبور به پرداخت هزینه‌های بیش از حد نباشند، خودشان کلینیک شما را به دیگران معرفی خواهند کرد و برای شما تبلیغ می‌کنند.

ارائه آموزش‌های بهداشت دهان و دندان

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید به جز ارائه خدمات درمانی، آموزش‌های لازم در زمینه بهداشت دهان و دندان را نیز به بیماران ارائه دهد. این آموزش‌ها می‌توانند شامل تکنیک‌های صحیح مسواک زدن، استفاده از نخ دندان، تغذیه مناسب و سایر موارد مرتبط با بهداشت دهان و دندان باشند.

دندانپزشکی دکتر بنیانیان یکی از مجهزترین دندانپزشکی‌های ایران است که کلیه خدمات عمومی و تخصصی دندانپزشکی را با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و بالاترین استانداردهای دنیا در اختیار مراجعین قرار می‌دهد.

به کار گیری کادر اداری و درمانی، با تجربه و خوش اخلاق ، استفاده از تکنیک‌های نوین درمانی، بهره گیری از تجربه و دانش دندانپزشکان با سابقه و ماهر و تعرفه نسبتا پایین نسبت به رقبا، از ویژگی‌های دندانپزشکی دکتر بنیانیان می‌باشد.

 

References

  1. ^پروتز دندان (drbonyanian.com)
  2. ^لمینت دندان (drbonyanian.com)
  3. ^ایمپلنت دندان (drbonyanian.com)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2