پرینت

کشور چین دیگر نیازی به کارشناسان سایبری ندارد

on .

کشور چین اعلام کرده با توجه به گستردگی شبکه اینترنت و مخاطراتی که وجود دارد بیش از گذشته به نیروهای متخصص سایبری نیاز دارد.

کشور چین دیگر نیازی به کارشناسان سایبری ندارددر گزارش آمده خبرنگار  ؛ آمارهای جدید از کشور چین نشان می دهد که این کشور به بیش از 700 هزار کارشناس در زمینه اینترنت و شبکه نیاز دارد. چین یکی از بزرگترین قربانیان حملات رایانه ای در جهان است و معمولا آمریکا بیشترین حمله در زمینه رایانه ای را به این کشور داشته است.

برخی منابع اعلام کردند که کارشناسان سایبری تا سال 2020 در کشور چین به یک میلیون و 400 هزار نفر خواهند رسید. دولت چین از دوسال گذشته هفته ای را با عنوان هفته امنیت سایبری نامگذاری کرده و در این ایام مردم و کاربران اینترنت درباره مسائلی همچون امنیت سایبری آموزش های لازم را می بینند.

از سال 2014 تا کنون 19 نفر در زمینه امنیت سایبری اقدامات برجسته ای را برای کشور انجام دادند که از سمت دولت 150 هزار دلار جایزه دریافت کردند. طبق آمار اعلام شده در این کشور هر ساله 15 هزار نفر در رشته امنیت سایبری و امنیت اطلاع رسانی در دانشگاه ها تحصیل می کنند.

ارگان های مختلف آموزشی چین هم مثل آموزش و پرورش، وزارت علوم و فن آوری همچنین اداره فضای سایبری همه برای یک راهبرد ملی به توافق رسیدند.

گفتنی است؛ کشور چین با 700 میلیون نفر مشترک شبکه جهانی اینترنت، دغدغه امنیت سایبری را دارد و نیروهای متخصص در این زمینه را آموزش می دهد.

انتهای پیام/

کشور چین دیگر نیازی به کارشناسان سایبری ندارد

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2