پرینت

Honor8، نخستین گوشی که به فضا فرستاده شد

on .

شرکت هواوی در یک ایده جالب برای رونمایی از جدیدترین پرچمدار خود، آن را به فضا فرستاد.


در گزارش آمده خبرنگار ؛ شرکت Huawei (هواوی) در تلاش برای ثبت رکورد پخش زنده از بالاترین ارتفاع، جدیدترین محصول خود Honor8 را به فضا فرستاد. Honor8 بوسیله یک بالن تا ارتفاع 30 کیلومتری فرستاده شد.

این شرکت جدیدترین پرچمدار خود را درنیمروز5 سپتامبر(15 شهریور) از طریق مرکز فضایی SSC Esrange سوئد بوسیله یک بالن هواشناسی به ارتفاع 30 کیلومتری از سطح زمین فرستاد. علاوه بر گوشی Honor8، یک دستگاه دوربین GOPro، یک دستگاه ارتباطی برای پخش زنده و تجهیزاتی برای تنظیم دما و باتری بوسیله این بالن حمل می شد.

Honor8، نخستین گوشی که به فضا فرستاده شد

Peter Lundkvist مدیر بازاریابی شرکت Huawei در سوئد با تشریح هدف این شرکت گفت: ما می خواستیم برای رونمایی از Honor8 کار بی نظیری انجام دهیم. با خود گفتیم چه ایده ای جالب تر از پخش زنده از بالاترین ارتفاع با 8 Honor . Honor به عنوان یک برند، نمادی از شجاعت و اعتبار است. چه چیزی این دو اصل را بهتر از سفر به فضا به تصویر می کشد؟
بنا به گفته Marcus Lindh مهندس هوافضا در شرکت Swedish Space Corporation بزرگترین چالش برای حفاظت از این گوشی، شرایط نامساعد دمایی بود. او گفت: دربعضی ارتفاعات این احتمال وجود داشت که دمای هوا به 50- درجه سانتی گراد برسد، در حالی که ممکن بود تشعشعات خورشیدی سبب افزایش دمای گوشی در ارتفاع زیاد شود. انرژی مورد نیاز تمام وسایل( به جز تلفن همراه) با استفاده از باتری هایی که در خلاء طراحی شده بود و  برای استفاده در راکت ها و بالن های SSC کاربرد دارند، تامین شد. البته شارژ Honor8 از باتری خود آن تامین شد که بی وقفه در طول ماموریت شارژ می شد.

Honor8، نخستین گوشی که به فضا فرستاده شد
Lindeh افزود؛ با وجود اینکه ما در طول این آزمایش با چالش های زیادی مواجه شدیم فکر می کنم که در پایان موفق شدیم. حالا باید منتظر می ماندیم تا محاسبات ما درست از آب در بیاید. زمانی که بالن ماموریت خود را آغازکرد از طریق دستگاه ارتباطی پخش زنده که به دوربین های گوشی و دوربین GoPro متصل بود ما شاهد پخش زنده صعود Honor8 در فضا بودیم. دوربین ها تمام جزئیات را بصورت زنده پوشش می دادند. حتی تمام احتمالات در نظر گرفته شده بود تا اگر این بالن با قطر 12 متری ببیش از حد به زمین نزدیک شود، درهوا منفجرشود. در صورتی که همه چیز طبق برنامه پیش می رفت، ما باید بعد از 2.5 ساعت شاهد فرود Honor در منطقه Esrange  در شمال سوئد می بودیم. سپس باید آن را ازطریق GPS با کمک هلی کوپتر و دستگاههای ردیابی پیدا می کردیم.

منبع: Mirror

انتهای پیام/

Honor8، نخستین گوشی که به فضا فرستاده شد

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2