پرینت

عدم شکل‌گیری درک مشترک، یکی از موانع اساسی در بحث مسئولیت اجتماعی است

on .

عدم شکل‌گیری درک مشترک، یکی از موانع اساسی در بحث مسئولیت اجتماعی است
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش ایسنا، دکتر کمال خدایی در همایش «مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت»[2] که صبح امروز، چهارشنبه، ۳ آبان در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اظهار کرد: مرکز پایش مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی سال ۹۷ تشکیل شد. براساس تجربه ۲۰ ساله خود در حوزه آلودگی زیست‌محیطی به ویژه در حوزه نفت، از چالش‌های صنایع با محیط‌زیست و جوامع انسانی آگاهی دارم.

وی با بیان اینکه یکی موانع اساسی در بحث مسئولیت اجتماعی عدم شکل‌گیری درک مشترک از مفهوم مسئولیت اجتماعی در کشور است، اظهار کرد: فقدان برداشت واحد سبب به وجود آمدن مشکلات فراوان شده است؛ به نحوی که به جای اثربخشی زمینه را برای سوءاستفاده‌های اقتصادی و سیاسی ایجاد کرده است. 

دکتر کدخدایی گفت: مرکز پایش مسئولیت اجتماعی جهاد دانشگاهی، برنامه‌ها، اقدامات پژوهشی و ترویجی متعددی برای حل مسائل دارد تا از رهگذر آن به ترویج گفتمان مسئولیت اجتماعی برسد. همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و نشست‌های دوسویه با هدف دستیابی به یک مفهوم مشترک و واحد در میان فعالان عرصه اجتماعی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: سال گذشته، ۶ نشست تخصصی با همکاری سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف برگزار کردیم. برگزاری همایش مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت را می‌توان جمع‌بندی نشست‌های سال گذشته برشمرد. 

وی با بیان اینکه برگزاری این همایش را می‌توان اختتامیه فعالیت‌های گذشته برشمرد، گفت: برگزاری همایش مسئولیت‌ اجتماعی، دانشگاه و صنعت، نقطه عطف و سرآغازی برای یک مسیر پر فراز و نشیب است. امیدوارم با انطباق تحقیقات انجام شده در راستای  مسائل روز کشور بتوانیم موانع پیش روی این طرح را برداریم تا مفهوم مسئولیت اجتماعی را در کشور نهادینه کنیم.

انتهای پیام

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^«مسئولیت اجتماعی، دانشگاه و صنعت» (isna.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2