پرینت

قفل های هوشمند هم براحتی مستعد هک شدن هستند

on .

باوجود ظاهر امن و مطمئن قفل های هوشمند محققان به تازگی دریافتند که هفتاد و پنج درصد این قفل ها براحتی توسط بلوتوث هک می شوند

در گزارش آمده خبرنگار ؛ با ورود هر تکنولوژی جدید و مدرنی خطرها و ایراداتی به سمت این ابزارهای مدرن کشیده می شود. وقتی ایده قفل های هوشمند توسط مخترعان شکل گرفت شاید فکراینکه روزی این قفل ها بتوانند براحتی باز شوند دور از ذهن بود.

 محققان در اجلاس Def  con (اجلاسی متشکل از مهندسان برق و کارشناسان خانه های هوشمند ) نتیجه تحقیقات امنیتی خود را روی چند کمپانی مهم سازنده این سیستم ها از جمله Plantrco  ،Qicklick،  Ceomate  ،Elecycle، Iblulock اعلام  کردند که طبق آن، سه چهارم این قفل ها ینی 12 قفل از 16 قفل موجود براحتی قابل دسترسی و هک شدن است و د واقع این قفل های هوشمند هیچ سطح بالاتر یا پایین تری نسبت به قفل های اولیه ارائه نداده اند. 

همچنین کارشناسان اعلام کردند که سازندگان این تجهیزات با وجود اعلام این نقایص هنوز اقذام خاصی در جهت بالابردن ایمنی این دستگاه ها انجام نداده اند و همچنان درصدد تولید این ابزارها هستند. دراین بین نام دو کمپانی Doorlock  و  Quicklck بعنوان آسیب پذیرترین قفل ها معرفی شدند.

هکرها با وارد کردن رمز عبور بصورت چندین بار پی در پی بلوتوث کاربر اصلی را از کار انداخته و قفل را بازگشایی می کنند. کارشناسان توصیه می کنند که برای بالا بردی ضریب امنیت این سیستم ها در هنگامی که استفاده ای از سیستم ندارید بلوتوث گوشی خود را خاموش کرده و با دقت بیشتری  کدهای ورودی مناسب را انتخاب کنند، همچنین گزینه استفاده دو کاربر همزمان را در این قفل ها فعال کنند تا درصد امنیت را تا حد مکان  بالا  ببرند.


قفل های هوشمند هم براحتی مستعد هک شدن هستند

قفل های هوشمند هم براحتی مستعد هک شدن هستند

انتهای پیام/

قفل های هوشمند هم براحتی مستعد هک شدن هستند

Authors: http://www.yjc.ir

منبع خبر باشگاه خبرنگاران جوان

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2