پرینت

هشدار استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر کودک‌آزاری

on .

هشدار استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر کودک‌آزاری
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرگزاری مهر[2] به نقل از پرس اسوسیشن، بنیاد نظارت بر اینترنت (IWF) که یک سازمان انگلیسی مسئول برای ردیابی و حذف تصاویر کودک آزاری از اینترنت است، اعلام کرد بدترین کابوس آن در شرف واقعی شدن است.

IWF اعلام کرد مجرمان سایبری اکنون با کمک هوش مصنوعی، عکس های صورت و بدن کودکانی که در تصاویر تایید شده کودک آزاری وجود دارند را برای ایجاد محتوای هرزنگاری به کار می‌برند.

داده‌های منتشر شده توسط این سازمان نشان می دهد تصاویر به اندازه ای واقعی هستند که حتی تحلیلگران کارآزموده نیز به سختی می‌توانند آنها را از عکس‌های واقعی تشخیص دهند.

این سازمان هشدار داد فناوری هوش مصنوعی در حال ارتقا است و احتمالا موانع بیشتری برای ناظران و سازمان‌های مجری قانون ایجاد می‌کند.

تحقیق مذکور قبل از برگزاری اجلاس ایمنی هوش مصنوعی به میزبانی انگلیس در هفته آینده منتشر شده‌است. در اجلاس مذکور رهبران و شرکت‌های بزرگ فناوری چالش‌های توسعه فناوری هوش مصنوعی را بررسی می‌کنند.

IWF در تحقیق اخیر خود اعلام کرد شواهدی از تجاری‌سازی تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی نیز یافته و هشدار داد این فناوری برای هرزنگاری کردن عکس‌های کودکانی به کار می رود که با دلایل قانونی و مشروع در اینترنت آپلود شده اند.

IWF در یک ماه درباره ۱۱۱۰۸ عکس هوش مصنوعی تحقیق کرد که در یک انجمن وب تاریک مربوط به کودک آزاری به اشتراک گذاشته شده بود. از این تعداد ۲۹۷۸ عکس ناقض قوانین انگلیس و ۲۵۶۲ مورد نیز بسیار واقعی بودند.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^خبرگزاری مهر (www.mehrnews.com)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2