پرینت

توسعه فناوری، «کاشتن برای آینده» است

on .

توسعه فناوری، «کاشتن برای آینده» است
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا[2]، سومین رویداد کاشتن برای آینده با عنوان دنیای شگفت‌انگیز ارتباطات از ژرفای کوانتوم تا ماورای ماهواره‌ها به همت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات و بـا حمایت مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در این رویداد به تبیین مفهوم اتصال‌پذیری پرداخت و اظهار داشت: «اتصال‌پذیری در واقع ترجمه Connectivity به معنای انواع ارتباطات است که در عصر حاضر بیشتر در فناوری های نوظهور کاربرد دارد. منظور از Connectivity در واقع Advanced Connectivity است و شامل ارتباطات اشیاء با اشیاء یعنی ماشین با ماشین و اشیاء با انسان است.

وی ادامه‌ داد: در این ستاد اولویت‌هایی داریم از آن جمله رصد فناوری و حمایت از اقداماتی که در توسعه فناوری در سطح دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق می‌افتد و تمرکز ما بر حوزه مخابرات و ارتباطات ‌است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با بیان اینکه روایت توسعه فناوری، روایت کاشتن برای آینده است، گفت: ما نیازمند یک فرآیند صبورانه، دلسوزانه و امیدوارانه هستیم که زمان بر خواهد بود و باید به این امید باشیم که در آینده نزدیک بتوانیم شاهد موفقیت در حوزه‌های مختلف توسعه فناوری در کشور باشیم و این مستلزم یک عزم ملی است.

محمد اخوان عضو هیات مدیره و معاون فنی شرکت موج آینده فرافن، دیگر سخنران این جلسه بود که در بحث خود بر موضوع «درس آموخته‌های طراحی محصول مودم۵G» متمرکز شد و فضای جدید برای توسعه، خلق دارایی پنهان و آشکار و ایجاد توانمندهای جدید را از فرصت مودم ۵G دانست.

وی با بیان اینکه مودم ۵G یک اکوسیستم است، اظهار داشت: ۳۰درصد کاربردهای ۵G در حوزه FWA خواهد بود که برای پیاده‌سازی به مودم۵G نیاز دارد. از این رو، اتصال غیر متصل ها، کار و تحصیل از منزل ( تجربه دوره کرونا)، جایگزینیDSL و LTE، برنامه توسعه پهن باند دولت و مهاجرت اپراتورها به ۵G اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

در ادامه این نشست، سخنرانان موضوع توسعه فناوری در حوزه مخابرات را از زاویه‌ای خاص مظزح کردند. محمدرضا پاکروان عضو هیات‌علمی دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «تجربه‌ای از رویش و شکوفایی فناورانه»، حسین شهرابی فراهانی، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت امیدفضا با عنوان «فناوری ماهواره»، وحید شاه منصوری، عضو هیات علمی دانشکده برق دانشگاه تهران با عنوان «فراتر از G۵» و امیرمحمد نژادمحمد، مدیرگروه فناوری‌های کوانتومی پژوهشگاه توسعه فناوری‌های پیشرفته با عنوان«مخابرات کوانتومی» به بیان دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداختند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، کاشتن برای آینده، رویدادی گفتمان‌محور است که با هدف آشنایی دانشجویان، فناوران و پژوهشگران با فناوری‌های نوین و راهبردی و در راستای تأثیرگذاری آن‌ها بر آینده، زندگی مردم و جایگاه‌شان در داخل کشور برگزار می‌شود.

این رویداد که در قالب سخنرانی‌ها و گفتگوهای هدفمند اجرا می‌شود به دنبال ترویج فناوری‌های نوظهور در میان علاقه‌مندان و مخاطبین دانشگاهی است.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ایرنا (www.irna.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2