پرینت

والپیپر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ تصویری واقعی است!

on .

والپیپر پیش‌فرض ویندوز ۱۰ تصویری واقعی است!
به گزارش خبرگزاری - [1]

وقتی درباره‌ی والپیپرهای به‌یادماندنی ویندوز صحبت می‌شود، سریعاً به یاد Bliss، تصویر تپه‌های سرسبز ویندوز XP می‌افتیم که سال ۱۹۹۶ توسط چارلز اوریر در منطقه‌ای در کالیفرنیا گرفته شد؛ اما آیا می‌دانستید که برخلاف باور عموم، والپیپر ویندوز ۱۰ هم نه ساخته‌ای دیجیتال، بلکه عکسی واقعی است؟

با بیش از ۱٫۴ میلیارد کاربر ویندوز در سراسر دنیا که طبق گزارش‌های اخیر، سه چهارم آن‌ها از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، احتمالاً تابه‌حال طیف عظیمی از جمعیت جهان تصویر مورد بحث را دیده‌اند؛ بااین‌حال، بسیاری از خاستگاه آن بی‌خبرند.

به گزارش WePC، برای ساخت یک والپیپر تأثیرگذار حاوی لوگوی ویندوز برای ویندوز ۱۰، مایکروسافت دست‌به‌دامن Signum Game Studio و بردلی جی مونکویتز، طراح و کارگردان شد. مونکویتز و تیمش فرایندی نوآورانه را برای زنده‌کردن این ایده آغاز کردند.

دو ست مجزا در استودیویی در سن‌فرانسیسکو برای آزمایش با نورپردازی و نماهای متفاوت ساخته شد؛ سپس آن‌ها از تکنیک‌هایی چون Camera Mapping برای تبدیل برشی فیزیکی از لوگوی ویندوز به یک پورتال استفاده کردند.

این رویکرد عملی باعث به وجود آمدن تصویری هنرمندانه شد، نمایی از لوگوی ویندوز با نور، مه، لیزر و لنز فلر (Lens Flare) که در عین ملموس بودن، آینده‌نگرانه و مرموز است.

درحالی‌که پشتیبانی از ویندوز ۱۰ در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) به‌طور کامل پایان می‌یابد و اکثر کاربران آن ناگزیر به ویندوز ۱۱ کوچ می‌کنند، ویدیو داخل مقاله نمایانگر زحماتی است که مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ برای به تصویر کشیدن فیزیکی تغییرات عظیم ایجادشده در این نسخه از ویندوز به جان خرید.

227227

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2