پرینت

آغاز داوری مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران از امروز

on .

به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما[2]، رئیس چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت: در مرحله مقدماتی این دوره ۵۸ هزار نفر شرکت کردند و از این تعداد ۵۸۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند این در حالی است که در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی سازمان اوقاف ۴۲ هزار نفر شرکت کرده بودند.

حمید مجیدی مهر رشته‌های برگزاری این مسابقات را قرائت، ترتیل، حفظ بیست جزء، حفظ کل قرآن اعلام کرد. همچنین در بخش معارفی، این رشته ها شامل تفسیر، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه و در بخش نغمات دینی هم اذان، دعا و مدیحه سرایی یا همان تواشیح است.

وی به برگزاری داوری الکترونیکی مسابقات اشاره کرد و گفت: نسخه‌های دوم و سوم سامانه داوری الکترونیک را از سال قبل تاکنون مورد استفاده قرار داده ایم و در این دوره مشکلات آن کمتر می‌شود.

مجیدی مهر همچنین با اشاره به اینکه در این مرحله از داوری ۳۰ داور زن و مرد حضور دارند، افزود: داوران را کمیته فنی ستاد عالی مسابقات قرآن کشورمان انتخاب کرده اند و تعداد داوران جوان و پیشکسوت تقریبا برابر است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: این افراد را کارشناسان متبحر امور قرآنی کمیته فنی براساس سوابق و تخصص داوران انتخاب کرده اند.

وی افزود: اگر داوری، دفعات قبلی داوری داشته است، در اولویت ما برای این دوره نیست، چون در پی چهره‌های جدید و جوان هستیم و مورد بعدی هم تخصص داوران است و داورانی که از سه سال قبل در طرح ساماندهی شرکت کرده اند و جزو ۶۰۰ داور مجاز ما هستند، در این دوره داوری می‌کنند.

[3][4]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^خبرگزاری صدا و سیما (www.iribnews.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)
  4. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2