پرینت

این نکات را قبل از خرید روکش صندلی حتما بخوانید!

on .

این نکات را قبل از خرید روکش صندلی حتما بخوانید!

یکی از وسایل مورد نیاز خودرو روکش صندلی می باشد که علاوه بر زیبایی ظاهری که برای خودرو به همراه دارد، مزایای دیگری هم دارد. البته باید گفت که انتخاب هر شخص برای روکش صندلی خودرو متفاوت می باشد و در واقع سلیقه ها مختلف است.

انتخاب روکش خودرو و استفاده از آن، علاوه بر ظاهر زیبایی که به خودرو می بخشد، کاربردهای بسیاری دارد. در انتخاب روکش خودرو، موارد زیادی دخالت دارند. یکی از این موارد، زیبایی ظاهری روکش می باشد. همچنین علاوه بر طرح آن، رنگ روکش هم در انتخاب تاثیر زیادی دارد. جدا از آن، مدل ماشین یکی از عوامل مهم در انتخاب روکش می باشد.

 

انواع روکش صندلی خودرو کدامند؟

روکش پارچه ای خودرو:

روکش صندلی پارچه ای، یکی از انواع روکش خودرو است که بسیاری از افراد آن را انتخاب می نمایند. روکش های پارچه ای دارای طرح و رنگ های مختلفی می باشند که افراد با توجه به سلیقه خود می توانند یکی از آن را انتخاب نمایند.

روکش های پارچه ای درون خود هوا را جریان می دهند و نمیگذارند عرق ایجاد شود. همینطور می توان گفت که قیمت این نوع روکش هم نسبت به دیگر روکش ها به صرفه تر می باشد. در زمان خرید باید به ضخامت روکش و وزن آن توجه کرد. اگر ضخامت و وزن روکش صندلی بیشتر باشد عمر و استقامت بالاتری خواهد داشت. روکش صندلی پراید[1] پارچه ای یکی از پرطرفدار ترین ها است که مورد توجه مشتریان قرار گرفته که برای انواع خودرو های پراید صبا،پراید 131، 132 و پراید 111 مورد استفاده قرار می گیرد.

روکش چرمی خودرو:

یکی دیگر از انواع روکش خودرو، روکش چرمی می باشد. یکی از مزیت های روکش چرمی، تمیز کردن راحت آن است. تمیز کردن روکش صندلی یکی از دغدغه های افرادی است که از خودرو خود استفاده زیادی می کنند، از این رو روکش چرمی مناسب این افراد می باشدروکش صندلی 206[2] چرمی یکی از گزینه های پرفروش در رده اسپرت است که در تولید آن از چرم یکدست با کیفیت استفاده میشود.

روکش ترکیبی پارچه و چرم:

یکی دیگر از انواع روکش خودرو، ترکیب روکش پارچه ای و چرمی است. این روکش بدین صورت طراحی شده است که قسمت های در ارتباط با بدن، با پارچه و قسمت های دیگر با چرم پوشانده شده است. این نوع روکش صندلی نسبت به دیگر انواع آن، طرفدار بیشتری دارد.

روکش مخملی صندلی:

روکش مخملی یکی دیگر از انواع روکش می باشد که جز جدیدترین طراحی ها به شمار می رود. این نوع روکش برای چسبیده شدن نیازی به چسب ندارد و خود چسبناک است. از روکش مخملی علاوه بر سطح بیرونی خودرو، برای درون کابین هم استفاده می شود. روکش صندلی پژو پارس[3] از مهمترین گزینه های روکش مخلی است که معمولا در رنگ های کرم یا شکلاتی تولید و عرضه می گردد.

 

روکش لاکچری:

همانطور که قبلا هم عرض شد، روکش صندلی خودرو انواع مختلفی دارد که قیمت هر یک نسبت به کارایی و کیفیت کار متفاوت می باشد. یک نوع روکش وجود دارد که در بخش نشیمن و کمر آن ویبره کار گذاشته شده است. زمانی که این ویبره شروع به کار می کند بدن فرد را ماساژ می دهد.

روکش های ماساژور دار برای افرادی که تایم زیادی را پشت فرمون می نشینند و رانندگی می کنند پیشنهاد می شود زیرا به آنها در تسکین دردهای عضلانی کمک بسیاری می کند. برای استفاده از این نوع روکش ها، باید آنها را به برق متصل نمایید.

 

نکات مورد نیاز برای خرید روکش صندلی:

  • یکی از نکاتی که هنگام خرید انواع روکش باید به آن توجه کرد، تغییر رنگ و پوسیده نشدن آن در مقابل نور خورشید است.
  • زمان خرید باید از استقامت بالای روکش در مقابل هر نوع آسیب سطحی اطمینان حاصل کرد.
  • نکته دیگری که باید مورد توجه قرار دهید، عرق نکردن سرنشینان هنگام نشستن روی صندلی می باشد که نیازمند جنس خوب روکش است.
  • روکش جنس خوب، نباید دمای پایین زمستان و دمای بالای تابستان را به سرنشین انتقال دهد.
  • انتخاب رنگ هم نکته ظریف دیگری می باشد که باید به آن دقت نمایید. زیرا علاوه بر زیبایی، نباید باعث خستگی چشمان شما شود.
  • روکش جنس خوب خودرو، باید قابلیت نظافت، شست و شو و تمیز کاری داشته باشد. برخورداری از این مورد هم برای روکش صندلی بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

نصب انواع روکش صندلی چگونه است؟

برای نصب انواع روکش صندلی روش های متفاوتی وجود دارد که غالبا این روش ها به طراح روکش ها بستگی دارد. متداول ترین روش هایی که برای نصب روکش وجود دارد، چسب، کش و زیپ می باشد. در بین این روش ها، نوع زیپ دار برای نصب در اولویت بیشتری قرار دارد.

نوع زیپ دار روکش صندلی، توصیه شده برای افرادی می باشد که از خودرو خود استفاده زیادی می نمایند. مدل کشی روکش صندلی، برای افرادی پیشنهاد می شود که وسیله نقلیه آنها کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. خودروهایی که دارای ایربگ هستند، برای آنها باید از روکش های استاندار استفاده شود. اگر بدین صورت نباشد، کارکرد ایربگ دچار اختلال می شود و ایمنی ماشین را کاهش می دهد.

بررسی مزایا  و معایب انواع روکش صندلی

روکش صندلی خودرو موجب می شود تا صندلی دچار آسیب دیدگی نشود و استقامت آن بیشتر شود. یکی دیگر از مواردی که باعث می شود تا افراد از روکش صندلی استفاده نمایند، این است که با وجود آن حس آرامش و راحتی به آنها دست می دهد.

مزایای روکش پارچه ای:

  • عدم تعریق در فصول گرم سال
  • جذب کمتر گرما نسبت به دیگر روکش های صندلی
  • تنوع بالا در طرح و رنگ و جذب مشتری بیشتر
  • عدم تغییر رنگ پس از استفاده در مدت کوتاه
  • استقامت بالای روکش پارچه ای

مزایای روکش چرمی:

  • روکش چرمی ظاهری بسیار مرتب، اسپرت و شیک دارد.
  • استفاده راحت از دستمال مرطوب برای تمیزی روکش های صندلی.
  • برای خودروهایی که باری هستند توصیه می شود از این روکش ها استفاده کنند.
  • ظاهری جوان پسند دارد و خودرو را زیباتر می کند.

 

معایب روکش صندلی

روکش های صندلی علاوه بر مزایایی که دارند، دارای معایبی هم هستند. به طور مثال، روکش های صندلی پارچه ای زمانی که کثیف می شوند تمیز کردن آنها به سختی انجام می شود. در صورتی که روی روکش پارچه ای مایعاتی بریزد، برای شست و شوی آن دچار مشکل خواهید شد.

 

خرید اینترنتی روکش صندلی خودرو

برای خرید روکش صندلی خودرو، می توان علاوه بر فروشگاه های حضوری، بصورت اینترنتی هم خرید خود را انجام داد. باید در انتخاب روکش صندلی که بصورت آنلاین خریداری می نمایید، دقت بسیاری کنید. توجه داشته باشید که روکش مورد پسند شما از ضمانت برخوردار باشد زیرا از روی تصویر به تنهایی نمی توان خوب بودن آن را تشخیص داد. در صورتی که فروشگاهی که از آن به صورت آنلاین خرید می کنید معتبر باشد و سابقه فعالیت آن را کنترل کرده باشید، می توانید با خیال راحت خرید خود را انجام دهید. البته این نکته را باید مورد توجه قرار دهید که در کنار معتبر بودن فروشگاه، باید به تمام نکاتی که پیشتر ذکر شد توجه نمایید.

 

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2