پرینت

بدون لنز پرایم در عکاسی پرتره نتیجه نمی‌گیرید | دلایلی که به لنز پرایم نیاز دارید

on .

بدون لنز پرایم در عکاسی پرتره نتیجه نمی‌گیرید | دلایلی که به لنز پرایم نیاز دارید
به گزارش خبرگزاری - [1]

---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

 

عکاسی پرتره بدون لنز پرایم؛ پرواز بدون بال!


پرتره گرافی یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین سبک‌های عکاسی است. در این سبک شما باید از فاصله نزدیک و از صورت یا اجزای صورت سوژه‌های انسانی عکاسی کنید. درواقع پرتره‌گرافی هنر به تصویر کشیدن احساسات انسان‌ها از طریق چشم‌ها و حالت صورتشان است. به‌عنوان یک عکاس تازه‌کار احتمالا تلاش زیادی برای ثبت عکس‌های پرتره کرده‌اید و نتوانستید موفق شوید. عکس‌های ثبت شده وضوح مناسبی ندارند و سوژه به‌خوبی از پس‌زمینه جدا نشده است. دلیل تمام این مشکلات، عدم استفاده از لنز پرایم است. این نوع لنز یک ابزار ضروری برای عکاسی پرتره به‌شمار می‌آید و شما بدون استفاده از آن نمی‌توانید عکس‌های پرتره باکیفیتی ثبت کنید. به همین خاطر در این مطلب با اهمیت عکاسی پرتره با لنز پرایم و همچنین یکی از بهترین لنزهای پرایم بازار آشنا می‌شویم.
 

لنز پرایم چیست؟


قبل از این که به سراغ مزایای لنزهای پرایم برای عکاسی پرتره برویم، بهتر است کمی با این لنزها آشنا شویم. به‌طور کلی لنزهای دوربین عکاسی با توجه به فاصله کانونی به دو دسته زوم و پرایم (ثابت) تقسیم می‌شوند. لنزهایی با فاصله کانونی متغیر در دسته‌بندی لنزهای زوم و لنزهایی با فاصله کانونی ثابت در دسته‌بندی لنزهای پرایم یا ثابت قرار می‌گیرند. درواقع لنزهای پرایم از قابلیت زوم اپتیکال برخوردار نیستند و شما برای زوم باید موقعیت خود را به‌عنوان عکاس تغییر دهید.
 

لنز پرایم چگونه کیفیت عکاسی پرتره را افزایش می‌دهد؟


قطعا برای شما نیز جالب است بدانید که چرا لنزهای پرایم[2] می‌توانند به این شدت کیفیت عکس‌های پرتره را افزایش دهند. به‌طور کلی در عکاسی پرتره پارامترهایی وجود دارد که رعایت کردن آن‌ها برای ثبت عکس‌هایی باکیفیت ضروری است. برای مثال، یک عکس پرتره باکیفیت باید بوکه زیبا و قدرتمندی داشته باشد تا بتواند سوژه را از پس‌زمینه جدا کرده، آن را برجسته کند و به تصویر عمق دهد. از طرف دیگر، وضوح عکس‌های پرتره باید بالا باشد. همچنین یک عکس پرتره باید با فاصله کانونی بین 35 تا 85 میلی‌متر ثبت شده باشد. در ادامه با بررسی این پارامترها، دلیل تاثیرگذاری لنزهای پرایم بر افزایش کیفیت عکس‌های پرتره را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم.
 

لنز پرایم بوکه بی‌نظیری دارد


یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در عکاسی پرتره باید به آن توجه شود، بوکه عکس است. اگر به عکس‌های پرتره دقت کنید، تاری یا محو شدن پس‌زمینه در این عکس‌ها بسیار مهم است. هرچه پس‌زمینه شما تارتر باشد، سوژه شما پررنگ‌تر خواهد بود و عکس زیباتری خواهید داشت. بیشتر لنزهای زوم بازار بوکه مناسبی ندارند و به همین خاطر شما برای عکاسی پرتره باید از یک لنز پرایم استفاده کنید. درواقع اگر بوکه زیبا و شدید می‌خواهید، تنها گزینه شما استفاده از لنزهای پرایم موجود در بازار است.
 

باید اشاره کرد که لنزهای پرایم به علت برخورداری از انواع تیغه‌ها و عدسی‌های بسیار باکیفیت،‌بوکه بسیار زیبایی دارند. همچنین دیافراگم باز این لنزها نیز در افزایش بوکه آن‌ها نقش مستقیم دارد. البته باید گفت که تمام لنزهای پرایم بوکه یکسانی ندارند. بلکه لنزهای گران‌قیمت‌تر، از بوکه بهتری برخوردار هستند. برای مثال لنز 85 میلی‌متری سونی، یک لنز پرایم بی‌نظیر برای عکاسی پرتره است.
 

وضوح (شارپنس) لنزهای پرایم چشم‌نواز است


هرچه عناصر اپتیکی و عدسی‌های مورد استفاده در لنزهای دوربین[3] کیفیت بیشتری داشته باشند، عکس ثبت شده با آن‌ها نیز وضوح یا شارپنس بالاتری خواهد داشت. حال باید گفت که به‌طور کلی عدسی‌ها و عناصر اپتیکی مورد استفاده در لنزهای پرایم از کیفیت بالاتری نسبت به عدسی‌ها و عناصر اپتیکی لنزهای زوم برخوردار هستند. به‌خصوص لنزهای زوم ارزان‌قیمتی که همراه با دوربین‌های عکاسی عرضه می‌شوند.
از طرف دیگر، وضوح در عکاسی پرتره اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که تمام جزئیات صورت سوژه مانند موها، چین‌وچروک‌ها، چشم‌ها و ... باید در عکاسی پرتره مشخص و پررنگ باشند. در نتیجه اگر به عکاسی پرتره علاقه دارید و می‌خواهید از همان ابتدا عکس‌هایی زیبا ثبت کنید، باید به سراغ یک لنز پرایم بروید. چرا که این لنزها می‌توانند سوژه‌ها را با بیشترین وضوح و جزئیات به تصویر بکشند.
 

لنزهای پرایم برای عکاسی پرتره فاصله کانونی مناسبی دارند


فاصله کانونی در عکاسی از اهمیت بالایی برخوردار است. بسته به سبک عکاسی، شما به فاصله کانونی متفاوتی نیاز خواهید داشت. برای مثال در عکاسی نجومی یا معماری، شما به فاصله کانونی عریض نیاز دارید. اما نکته بسیار مهم در عکاسی پرتره، فاصله کانونی مشابه با زاویه دید انسان است. در این سبک شما باید به سراغ لنزی با فاصله کانونی 35، 55 یا 85 میلی‌متر بروید. چرا که تنها این لنزها هستند که می‌توانند زاویه دید طبیعی انسان را به تصویر بکشند.
 

حال خبر خوب این است که بیشتر لنزهای پرایم با چنین فاصله‌های کانونی به بازار عرضه می‌شوند. برای مثال، لنز پرایم 85 میلی‌متر سونی یکی از بهترین لنزهای پرایم بازار است که چنین فاصله کانونی دارد. البته برای دوربین‌های سنسور کراپ، استفاده از لنزهای پرایم با فاصله کانونی حداکثر 35 میلی‌متر توصیه می‌شود. چرا که در صورت استفاده از لنزهایی با فاصله کانونی بیشتر، شما تصاویری بسیار بزرگ‌تر ثبت خواهید کرد.
 

بهترین لنز پرایم بازار برای عکاسی پرتره چیست؟


تنوع لنزهای پرایم موجود در بازار بسیار بالا است. برای مثال شما می‌توانید به سراغ لنزهایی با قیمت بسیار پایین و امکانات حداقلی بروید و یا لنزهایی با کیفیت بسیار بالا اما گران‌قیمت را انتخاب کنید. یکی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده لنزهای پرایم، کمپانی سونی است. لنز 85 میلی‌متری سونی، به‌عنوان یکی از بهترین لنزهای پرایم بازار توسط عکاسان حرفه‌ای شناخته می‌شود. اگر صاحب یک دوربین حرفه‌ای هستید و می‌خواهید لنز خود را به یک نسخه پرایم ارتقا دهید، خرید این لنز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.
باید اشاره کرد که تمام لنزهای پرایم موجود در بازار می‌توانند نیازهای یک عکاس تازه‌کار را برطرف کنند و تنها از برخی امکانات برخوردار نیستند. برای مثال، بسیاری از لنزهای پرایم ارزان‌قیمت، بدون موتور فوکوس داخلی عرضه می‌شوند و یا گشودگی دیافراگم چندان مناسبی ندارند. اما عملکرد آن‌ها در ثبت عکس‌های پرتره از لنزهای زوم میان‌رده نیز بالاتر است.
 

خرید انواع لنز پرایم از فروشگاه فلاشیران


اگر می‌خواهید عکس‌های پرتره زیبا ثبت کنید و به یک عکاس حرفه‌ای در این سبک تبدیل شوید، قطعا به یک لنز پرایم نیاز خواهید داشت. شما می‌توایند انواع لنزهای پرایم باکیفیت از جمله لنز 85 میلی‌متری سونی را از فروشگاه اینترنتی فلاشیران خریداری کنید. این فروشگاه سابقه‌ای طولانی در فروش دوربین و تجهیزات عکاسی[4] دارد و شما می‌توانید با خیال راحت، لنز پرایم مورد نظرتان را از فلاشیران خریداری کنید.
 [5][6]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^لنزهای پرایم (www.flashiran.net)
  3. ^لنزهای دوربین (www.flashiran.net)
  4. ^فروش دوربین و تجهیزات عکاسی (www.flashiran.net)
  5. ^ (sahebkhabar.ir)
  6. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2