پرینت

برگزاری کارگاه آموزشی جرم‌یابی سایبری | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

on .

برگزاری کارگاه آموزشی جرم‌یابی سایبری | وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، سیدیاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان جرم یابی سایبری در تاریخ 9 آبان 1402 توسط مرکز آپای دانشگاه سمنان خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: این کارگاه آموزشی که به صورت مجازی، در تاریخ 9 آبان مصادف با هفته پدافند غیرعامل از ساعت 8:30 الی 11:30 در بستر ادوب کانکت و در سامانه stm.semnan.ac.ir برگزار شد و نزدیک به 80 نفر از مدیران و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات در این کارگاه حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی شرکت کنندگان با مفاهیم اساسی جرم یابی سایبری، آموزش روش ها و ابزار های جرم یابی و ارتقا دانش و مهارت حاضرین در زمینه امنیت سایبری است خاطر نشان کرد: در این کارگاه بعد از معرفی کلی دوره و نقش آن در امنیت اطلاعات، مدرس کارگاه، سایت eccouncil.org و sans.org (شامل دوره های آموزشی مفید در زمینه امنیت سایبری هستند) را معرفی و درباره ورود به دنیای امنیت اطلاعات و گذراندن دوره های ضروری برای ورود به این حوزه و همچنین درباره اهمیت گذراندن دوره های پایه ای مثل Network+ و Security+ توضیح دادند.

حسن پور با توضیح اینکه در این دوره به مفاهیمی توضیح و آموزش مفاهیم اولیه دوره FOR308:Digital Forensics Essentials از سایت sans.org اشاره شده اظهار کرد: مفاهیمی از قبیل موارد قانونی، مدیریت فرایند ها، مفهوم investigation (فرایند جمع آوری داده ها و پاسخ به آن ها) و طرح سوالاتی برای بررسی بیشتر بدست آوردن شواهد و تحلیل آن و معرفی ابزار ها و ... در این دوره پرداخته شد.

وی تصریح کرد: در پایان دوره به بررسی و آموزش انواع جرم های سایبری ؛ معرفی حملات ، آشنایی با روش های مقابله با این حملات ، حفاظت اطلاعات ، نحوه مستند سازی اطلاعات و شواهد مرتبط و معرفی استاندارد ها در مستند سازی اطلاعات پرداخته شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن تشکر از برگزاری چنین کارگاه هایی در مراکز آپا با موضوع سایبری از مراکز آپای استان خواستار ادامه ی روند آموزش کارشناسان حوزه ی فاوا در استان شد.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2