پرینت

انعقاد تفاهم‌نامه برای حفظ محیط‌زیست

on .

انعقاد تفاهم‌نامه برای حفظ محیط‌زیست
به گزارش خبرگزاری - [1]

به‌ گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست ؛ مدیرکل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری گفت : نظر به اهمیت بهره‌گیری مطلوب از ظرفیت اعضای شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور برای آگاهی رسانی و ارتقای فرهنگ محیط زیست و ایجاد بستر مناسب برای آموزش موضوعات محیط‌زیستی به اعضای شوراها و طرح مسائل فی‌مابین این رویداد بزرگ و حایز اهمیت به طور همزمان در حوزه مرکزی سازمان و ادارات‌کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور برگزار شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به‌عنوان رئیس منطقۀ پنج کشور در این وبینار چالش‌ها و مشکلات منطقۀ پنج کشور را به نمایندگی از استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری عنوان کرد.

یوسف‌پور اظهار داشت: نشست سراسری شورای عالی استان‌ها با سازمان حفاظت محیط‌زیست برای بررسی چالش‌ها مشکلات و زمینه‌های همکاری مشترک بین این دو برگزارشد. بیش از 180 هزار نفر از اعضای شورای استان‌ها در کل کشور هستند که یک ظرفیت اجتماعی بزرگی برای حفظ محیط زیست می‌تواند باشد.

وی ادامه داد: تلاش ما در سطح کشور و استان‌ها این است که با انعقاد تفاهم نامه‌هایی زمینه همکاری با شوراهای اسلامی شهر و روستا فراهم شود و در کنار انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، سازمان حفاظت محیط زیست آمادگی خود را برای ارایه آموزش‌های لازم برای اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرده است.

یوسف‌پور عنوان کرد: مهرماه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین شورای اسلامی استان و اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست در سطح استان چهارمحال‌وبختیاری منعقد شد و جلسه مشترک امروز منجر به انعقاد این تفاهم‌نامه در سطح ملی خواهد شد و خیلی از استانها برای انعقاد تفاهم نامه با شوراهای استان خود پیگیر هستند.

وی در پایان تصریح کرد: رویکرد ما این است که از همه ظرفیت های موجود در کشور برای حفظ محیط زیست استفاده کنیم، طبیعتاً اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان بزرگ‌ترین نهاد انتخابی در سطح کشور می‌تواند راهگشا و کارگشا باشد و در مسیر همراهی آحاد مردم کمک شایانی به حفظ محیط زیست این موهبت الهی داشته باشند.

بهمن میری رئیس شورای اسلامی استان خاطرنشان کرد: در نشست سراسری سازمان حفاظت محیط‌زیست با شورای عالی استان‌ها که به صورت همزمان در اداره‌کل حفاظت محیط زیست چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد، مطالبات و درخواست‌های اعضای شورای اسلامی شهر و روستا مطرح و مقرر شد با همکاری بیشتر شورای اسلامی شهر و روستا و حفاظت محیط زیست استان این مطالبات و مسائل پیگیری شوند.

در پایان این برنامه کارت همیاری به رئیس شورای اسلامی استان و سایر اعضای شوراهای شهر و روستای چهارمحال‌وبختیاری اهدا شد.
 

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2