پرینت

حمایت از 1700 تیم دانش بنیان و استارتاپی در پارک‌های علم و فناوری جهاد دانشگاهی

on .

حمایت از 1700 تیم دانش بنیان و استارتاپی در پارک‌های علم و فناوری جهاد دانشگاهی
به گزارش خبرگزاری - [1]

حسن مسلمی نائینی رئیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی دارای سه پارک علم و فناوری کرمانشاه، البرز و پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی است که در این پارک‌ها از 1700 تیم استارتاپی، شرکت و واحد فناور و دانش بنیان حمایت می‌شود.

وی افزود: در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی از نخبگان دارای ایده در بخش ساخت و تولید محصول در حوزه‌های علوم انسانی و انیمیشین حمایت می‌کنیم. پارک علم و فناوری کرمانشاه از بزرگترین پارک‌های منطقه غرب کشور است و از قریب به 150 شرکت حمایت می‌کند که محصولات این پارک به کشورهایی مانند عراق صادر می‌شود.

مسلمی نائینی در رابطه با همکاری جهاد دانشگاهی با شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارت‌آپی و استفاده از ظرفیت این نهاد در پارک‌های علم و فناوری، بیان کرد: این شرکت‌ها برای تولید انبوه محصولات خود به حمایت، کارگاه و کارخانه‌هایی نیاز دارند و در صورت تولید محصولات درکارگاه‌های خارج از پارک و شرکت، باید هزینه‌های بسیاری پرداخت کنند که این کار برای برخی شرکت‌ها نشدنی است، زیرا که توان مالی زیادی ندارند. در این راستا جهاد دانشگاهی اراضی پارک البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی را تقسیم بندی کرده و با استفاده از تسهیلات، این زمین‌ها به مدت 50 سال به این شرکت‌ها اجاره داده می‌شود تا بتوانند کارگاه خود را راه اندازی کنند. 

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: حمایت دیگر جهاد دانشگاهی از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و استارت‌آپی آموزش تجاری سازی و ساخت زنجیره ایده تا تولید محصول است تا بتوانند با استفاده از این ظرفیت جهاد دانشگاهی، برند خود را بسازند. 

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی دارای دو دانشگاه غیر انتفاعی و 6 موسسه آموزش عالي در سطح کشور است که دانشگاه علم و فرهنگ این نهاد رتبه اول و دانشگاه علم و هنر رتبه ششم را در بین دانشگاه‌های کشور دارا هستند، گفت: مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی از ارائه آموزش‌های عمومی پرهیز کرده و بیشتر به آموزش‌های تخصصی در رشته‌های زبان و کامپیوتر می‌پردازند و در تلاش هستیم تا  با همه مراکز برای ارائه آموزش ‌های مهارتی و تخصصی هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم. 

انتهای پیام/

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2