پرینت

ورود بیماری تب کریمه کنگو به کشور/ این نکات را رعایت کنید!

on .

ورود بیماری تب کریمه کنگو به کشور/ این نکات را رعایت کنید!
به گزارش خبرگزاری - [1]

به گزارش اقتصادنیوز، با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو گسترش می یابد، این بیماری به دلیل تشابه علائم آن با آنفلوآنزا اشتباه گرفته می شود . اخیرا" وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان فوت شده است.

چگونگی انتقال ویروس و علائم 

کنه ها مهم ترین عامل انتقال این ویروس هستند که با گزش مستقیم افراد و یا گزش دام ها و سپس انتقال به انسان باعث آلودگی می شوند. افراد نیز پس از مبتلا شدن میتوانند از طریق خون و ترشحات بدن این بیماری را منتقل نمایند.

علائم این بیماری شامل سردردو دردمفاصل، تب و لرز شدید، سرگیجه، اسهال و استفراغ خونی و خون ریزی زیرجلدی می باشد که در بسیاری موارد با آنفولانزا اشتباه گرفته می شود. 

اقدامات پیشگیرانه 

دامداران و تهیه کنندگان ضمن سمپاشی، از تماس مستقیم با حیوانات اجتناب کرده و از دستکش،ماسک و عینک استفاده کنند. همچنین افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

مردم و خریداران بعد از تهیه گوشت آن را به مدت 24 ساعت در دمای 4 تا صفر درجه نگهداری کنند . همچنین از خوردن گوشت و  جگر خام و نیم پخته خودداری کرده و گوشت را کاملا" بپزند.

[2][3]

References

  1. ^به گزارش خبرگزاری - (sahebkhabar.ir)
  2. ^ (sahebkhabar.ir)
  3. ^ (sahebkhabar.ir)

Authors: صاحب‌خبران - جدیدترین و آخرین اخبار ایران و جهان - علمی-فناوری

آخرین اخبار چند رسانه ای

پیشنهادات امروزمون چیه؟

ads
ads2